Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xuj
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-06 11:08
Enkele maanden geleden (rond september - oktober vorig jaar) heb ik van een mede-tweaker een AsRock 890GX Extreme3 overgenomen. Echter heeft deze altijd ergens in een kastje gestaan, aangezien ik er destijds geen tijd voor had.

Een paar dagen geleden had ik eindelijk weer tijd, vandaar dat ik enkele spullen bij Afuture heb gekocht.
Een inventaris van wat er nu in zit:
  • AsRock 890GX Extreme3
  • AMD Phenom II X6 1090T
  • OCZ ModXStream Pro 600W
  • Kingston 4GB 1333MHz DDR3
  • Sapphire VAPOR-X HD 4890
  • Western Digital Velociraptor WD740
Het probleem wat ik nu ervaar is dat het systeem geen krik geeft. Ik kan de power-button zo vaak indrukken als ik wil, het zal niks opleveren.
Het eerste wat ik deed was kijken of mijn voeding het wel deed, dit bleek wel het geval te zijn. De voeding heb ik getest op een ander moederbord. Daar ging keurig een led branden.

De andere onderdelen (geheugen, videokaart en hdd) zouden geen problemen moeten opleveren bij het branden van een led op het moederbord (of het überhaupt aangaan van het bord). Voor de zekerheid heb ik echter alles losgekoppeld behalve de processor en voeding. Nog steeds heb ik last van het probleem. Alsof het moederbord niks van de voeding krijgt.

Ik heb geprobeerd het systeem aan te krijgen met zowel de power-button van de kast als het knopje wat op het bord zelf zit. Tevergeefs.

Heeft iemand een idee van wat er aan de hand is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:28

epic_gram

undercover moderator

probeer je mobo even buiten de behuizing, daarmee sluit je een eventuele kortsluiting tegen je backplate uit. sluit even het speakertje van je system panel aan op het mobo, en probeer het zonder ramgeheugen op te starten. Geen piepje -> mobo of cpu kapot. Maar aangezien je de voeding op een ander mobo hebt geprobeerd, kan je vast ook wel dit mobo testen op die voeding. Dat mag je dus ook nog doen. Gewoon zo kaal mogelijk, CPU, MoBo, 1 rambankje, onboard graka en voeding.

En neem deze nog even door: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

[ Voor 3% gewijzigd door epic_gram op 05-05-2011 17:07 ]

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xuj
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-06 11:08
En ja hoor, wat was het probleem. Kortsluiting met de behuizing.
Ik had het moederbord losgeschroefd en eruitgehaald. Vervolgens weer de boel aangesloten en nogmaals proberen op te starten.
... het werkte.

Damn, wat een rookie mistake.

Er mag een slotje op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

Dan heb je nog mazzel gehad dat ie daarna nog gewoon werkte. Waardoor werd die sluiting nou precies veroorzaakt? Afstandsbusjes vergeten te monteren? :P

[ Voor 19% gewijzigd door pcgek op 07-05-2011 16:25 ]

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.