Nieuw project om CPU cycles aan te besteden?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
DPC ondersteunt zeer veel projecten, vaak ook nobele zoals bestrijding van ziektes. Nu kwam ik op YouTube een promotie filmpje van renderfarm.fi tegen, waarin wordt opgeroepen om je vrije CPU cycles te doneren aan het renderen van 3D animaties. Misschien is dit een idee voor een volgende stampede?

Tijdmachine | Nieuws trends

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ziet er goed uit, maak mijn yoyo@home taken af en ga dit even proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:29
even een : invoegen bij het promotiefimplje ;)

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.fi?

Nee nee...... :P dat kunnen die finnen zelf wel. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 16:01:
.fi?

Nee nee...... :P dat kunnen die finnen zelf wel. :+
die renders zijn voor blender, en blender is nederlands :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 16:02:
[...]

die renders zijn voor blender, en blender is nederlands :)
Dan eis ik een .nl, of een .eu, jeweetwel ;) voor het saamhorigheid gevoel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb het net geprobeerd, vind t maar niks, krijgt weinig punten en al 2x een berekeningfout gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan V
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online

Bastiaan V

Tux's lil' helper

Zal er binnenkort ook eens een aantal weekjes aan spenderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ieperlingetje schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 14:58:
DPC ondersteunt zeer veel projecten, vaak ook nobele zoals bestrijding van ziektes. Nu kwam ik op YouTube een promotie filmpje van renderfarm.fi tegen, waarin wordt opgeroepen om je vrije CPU cycles te doneren aan het renderen van 3D animaties. Misschien is dit een idee voor een volgende stampede?
Hmm tsja men heeft toch wel weinig invloed op wat voor sort filmpjes gerendered gaan worden ben ik bang. Waarom zou ik mijn cpu-koeienkrachten leveren aan dit project?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is het maatschappelijk/wetenschappelijk nut van dit project? Als studio's of artiesten aan 3D rendering willen doen, moeten ze zich daarvoor beroepen op de goodwill van de bevolking? Mijn inziens niet, ze moeten hun eigen infrastructuur voorzien, tegenwoordig bestaan er zelfs mogelijkheden om dit relatief goedkoop te doen (zoals Amazon cloud computing).

Ik vind het zelfs immoreel om de BOINC infrastructuur voor dergelijke doeleinden te gebruiken, en hoop dan ook van harte dat het project een stille dood sterft, of toch ten minste nooit in de Vault inbegrepen wordt.

Na RC5 en AQUA lijkt dit de nieuwste rotte appel in het DC-mandje te zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2011 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:36

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

In principe is er niks mis met RC5, alleen de BOINC-port van die knakkers uit Polen, die worden in de gewone stats ook meegenomen. En d.net is nu nog niet overtuigd dat ze dit wel wenselijk is.

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xaverius schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 17:06:
In principe is er niks mis met RC5
Technisch gezien is RC5 een volwaardig project, maar vanuit een wetenschappelijk standpunt is het volledig nutteloos. Een ongeziene verspilling van computerkracht, en wel door de volgende redenen:

- Het objectief is aan te tonen dat 72-bit RC5 encryptie onveilig is. Als er nu wel 1 ding bewezen is, dan is het wel het tegenovergestelde: na 3076 dagen is slechts 1.598% van de totale keyspace doorzocht! Zelfs als de key ooit gevonden wordt, is er geen enkele wetenschappelijke meerwaarde: iedereen weet dat brute-force zoeken werkt.

- RC5 encryptie kan tot 128 bits groot zijn, en er zijn nog veel andere (betere?) technologieën voorhanden. We houden ons dus bezig met een volledig verouderde technologie.

- Het project is zonder einde, want na RC5-72 komt RC5-80, gevolgd door RC5-88, enz...

Ik kan me geen enkel project voor de geest halen dat zinlozer is dan RC5. Volgens mij doen de meeste mensen enkel mee voor de stats, of hebben ze geen benul waar het project voor staat. Of misschien zit ik er wel volledig naast, en heeft dit project toch een wetenschappelijke waarde. In dat geval verneem ik het graag. In het andere geval blijf ik hopen dat dit project zo snel mogelijk tot het verleden behoort, zodat computercycli niet langer verspild worden. Een computer kan beter niets doen dan RC5 draaien, want het stroomverbruik is het niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je kritisch gaat kijken naar alle DC-projecten zijn er wel meer die geen wetenschappelijk dan wel maatschijpelijk nut hebben. Om er één te noemen: Majestic-12. Als ik dan nog een keer kijk naar renderfarm.fi dan kunnen we stellen dat het wel enig maatschappelijk nut heeft. Iemand die een niet commerciële animatie wil maken en niet beschikt over een computer-farm kan daar mooi terrecht. Probleem wat ik zie is dat ik niet weet aan welk project ik mijn cpu-cylces doneer. Een beetje overdreven maar stel dat enkele moslimfundamentalisten besluiten om een kick-ass Jihad-filmpje te maken. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyalFlusher
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-05 15:45
Ehm...
Dutch Power Cows is op 12 oktober 1998 opgericht als team bij ons moederproject RC5-64.
Als dat niet gebeurd was hadden we waarschijnlijk niet eens bestaan :)

Division BrabanderT

Pagina: 1