Ik zag nog geen topic over wat je zelf kunt doen na de hack van onze incassogegevens (in mijn geval gaat het om een oude account van toen ik nog SWG speelde). Ook alvast sorry voor het slechte Nederlands.
Ik heb drie vragen:
1) Wat kan je in Nederland/EU wettelijk doen tegen Sony om ze te dwingen beter met de gegevens om te gaan. Ik weet dat het Nederlands en Amerikaanse systeem compleet anders zijn en dat je bijvoorbeeld geen class action lawsuit kan starten en ik neem ook aan dat je in Nederland geen schadevergoedingen kan claimen voor dit soort bizarre gebeurtenissen.
2) Kan ik er achter komen of mijn gegevens ook gestolen zijn (dat neem ik nu gewoon aan), zo ja, hoe (kan ik contact op nemen met SOE of anders)?
3) Misschien als derde vraag is het goed om te bespreken wat je zelf kan doen?
Mvg,
Frank
Edit: Vraag 3 verkort
Ik heb drie vragen:
1) Wat kan je in Nederland/EU wettelijk doen tegen Sony om ze te dwingen beter met de gegevens om te gaan. Ik weet dat het Nederlands en Amerikaanse systeem compleet anders zijn en dat je bijvoorbeeld geen class action lawsuit kan starten en ik neem ook aan dat je in Nederland geen schadevergoedingen kan claimen voor dit soort bizarre gebeurtenissen.
2) Kan ik er achter komen of mijn gegevens ook gestolen zijn (dat neem ik nu gewoon aan), zo ja, hoe (kan ik contact op nemen met SOE of anders)?
3) Misschien als derde vraag is het goed om te bespreken wat je zelf kan doen?
Mvg,
Frank
Edit: Vraag 3 verkort
[ Voor 22% gewijzigd door Skizo op 05-05-2011 14:51 ]