zoeken naar een spelt in een hooiberg

Pagina: 1
Acties:
  • 567 views

• rohaantje
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-09 22:12
hallo,

ik ben op zoek naar een nieuw beeldscherm.
maar er zit een hele grote maar aan:
- moet even hoog zijn als een 24' scherm(dus gekanteld) (waarschijnlijk 15' of 17')
- GEEN glasplaat
- hoogte verstelbaar
- zwarte, matte rand
- resolutie maakt niet uit
- prijs max 120,-

kan iemand mij helpen? ik kan het niet vinden.

groetjes rohaantje

Gebruik je software voor de volle 100%!!! Daar is het voor bedoeld!

• Glewellyn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-12 15:02

Glewellyn

is er ook weer.

Spelt?

En de pricewatch helpt je verder...

[ Voor 21% gewijzigd door Glewellyn op 05-05-2011 14:05 ]

*zucht*

• truegrit
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-12 15:24
Ik wou het niet zeggen, maar inderdaad, wat is dat slecht zeg.

Ontopic: al in de pricewatch gekeken?

hallo

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-12 00:55
truegrit schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 14:06:
Ik wou het niet zeggen, maar inderdaad, wat is dat slecht zeg.
Ik denk dat TS dit opzettelijk gedaan heeft. Bij Mythbusters hebben ze al eens bewezen dat je een speld met genoeg tijd best uit een hooiberg kan halen, ik denk dat een spelt nog factoren lastiger te ontdekken is. Hulde aan TS voor deze leuke woordspeling dus!

ach...in een volgend leven lach je er om!

• rohaantje
sorry 'k heb dislectie :S

dat is het nou juist, daar kan ik het niet vinden..

ik kom op dit uit:
http://tweakers.net/price...jaUvjvfjfq04q7jTVtcOcc_4C

edit:

[quote]
0siris schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 14:09:
[...]

Ik denk dat TS dit opzettelijk gedaan heeft. Bij Mythbusters hebben ze al eens bewezen dat je een speld met genoeg tijd best uit een hooiberg kan halen, ik denk dat een spelt nog factoren lastiger te ontdekken is. Hulde aan TS voor deze leuke woordspeling dus!
[/quote]

die was goed jah, 'k had er niet aan gedagt...

[ Voor 39% gewijzigd door rohaantje op 05-05-2011 14:13 ]

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23-12 16:47

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

rohaantje schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 14:10:
sorry 'k heb dislectie :S

dat is het nou juist, daar kan ik het niet vinden..

ik kom op dit uit:
http://tweakers.net/price...jaUvjvfjfq04q7jTVtcOcc_4C
Je volgende stap zou zijn om reviews te lezen van deze producten en/of ze in winkels te testen.
Je kan veel afvangen door "het product + problem" in een zoekmachine te gooien, om te kijken of er vele problemen mee zijn.

offtopic:
Dyslexie is geen excuus om geen spellchecker te gebruiken, je bent niet de enige op dit forum met deze aandoening.

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

• TheMOD
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 28-12 09:30
Je moet kijken naar de hoogte resolutie van je 24" scherm. Die moet gelijk zijn aan de breedte resolutie van het kleinere scherm. Stel dat het 24" scherm full HD is, dan is de hoogte resolutie 1080 (Want Full HD is 1920x1080). Dus je moet nu een scherm vinden met een resolutie van (1080x *). Zo uit m'n hoofd ken ik geen scherm met die resolutie. Misschien dat het wel lukt met een rsolutie van 1200, dan zou je bijvoorbeeld een scherm met een resolutie van 1280x 720 of iets dergelijks kunnen nemen, en een dunne bezel.

Je kunt ook gewoon de hoogte van de 24" opzoeken, en dan een monitor met die breedte erbij zoeken. Dat is wat meer werk, maar wellicht heb je een hogere slagingskans.

Je zult helaas toch het meeste werk zelf moeten doen, want ik weet zo uit m'n hoofd geen geschikt beeldscherm. Als je voor Eyefinity gaat kun je ook eens op internet zoeken naar voorgestelde builds. Er zijn een boel mensen die dit al gedaan hebben (wat jij wilt), dus het is het waard om daar eens naar te kijken.

offtopic:
Ik weet hoe vervelend dyslexie is, ik heb zelf twee broertjes met hetzelfde probleem. Desalniettemin zou je inderdaad een spellchecker kunnen gebruiken, of gewoon wat meer tijd nemen om te schrijven. Misschien dat deze post ook wat helpt? Title TK: d, t of dt? Een gids voor Tweakers en andere mensen
Meestal hou ik er niet zo van om over spelling te zeuren, maar hierbij een aantal tips, omdat het voor andere tweakers een extreem gevoelig punt is. :)

[ Voor 22% gewijzigd door TheMOD op 05-05-2011 14:21 ]

• rohaantje
okee, thanx...
ik zoek nog verder.

@KkaltUu: spelt is een Nederlands woord, dus pakt de spellingscontrole hem niet:)

• Greyfox
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-12 13:13

Greyfox

MSX rulez

Je kunt ook het woord in Google gooien en dan op images klikken.

Dan zie je gauw genoeg of je een spelt of een speld zoekt.
Puur de opmerking 'ik heb dislectie' is te makkelijk.
Modbreak:Post on-topic, behulpzaam en vriendelijk of post niet :o

Als je iets hinderlijk vindt, maak een topicreport aan, maar een post zonder ook maar iets on-topics is ongewenst. Zeker als TS daadwerkelijk wel enige inzet toont op datgene waar je over zeurt.

[ Voor 43% gewijzigd door dion_b op 05-05-2011 22:58 ]

MSX 2 rulez more

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-08 14:10
Zoek je niet gewoon een scherm dat je in portrait kan zetten? (kantelen)
Wat voor doel heb je met de monitoren voor ogen?
Waarom wil je ze hoogte verstelbaar hebben je kan je ook in beugels doen (als je teminste multi screen setup gaat bouwen)

pricewatch: Samsung Syncmaster BX2235 (dit mischien wat?)

Ik denk dat je je budget toch wel naar 160 euro max moet krikken wil je fatsoenlijke monitoren krijgen

http://nl.hardware.info/p...ma-e2206ws-s1#tab:prijzen

[ Voor 73% gewijzigd door maarten12100 op 05-05-2011 15:06 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Mensen, een tik/taalfout kan iedereen maken. rohaantje doet tenminste de moeite om een spelchecker eroverheen te halen, maar correcte woorden vist zo'n ding er niet uit. Jammer dat daar zo offtopic over doorgezeurd moet worden :o

Dat gezegd, helaas ontbreekt nogal wat eigen inzet hier. Rohaantje, je geeft gewoon een lijst van eisen en wil dat wij het voor je uitzoeken. Zo werkt dat niet op GoT...

We verwachten dat je zelf doet wat je kunt voor je een topic opent, en als je er niet uitkomt dat je ons vertelt wat je zelf allemaal geprobeerd/gezocht hebt, wat je vond, en waar je vastgelopen bent. Zo kunnen we je niet alleen aan een antwoord helpen, maar kunnen we je gelijk ook helpen op een manier dat je het volgende keer zelf kunt. Omdat je dat hier niet doet kunnen wij dat niet, en dus gaat dit topic dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.