Acties:
  • 0 Henk 'm!

• einschtein
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 27-07-2022
Ik heb onlangs een switch gekregen, de 3COM SuperStack Switch 4228G. Nu was ik van plan daar mee bezig te gaan, alleen ik heb geen idee hoe..

Exacte IP-adres: geen idee.
Console-port zit er op, alleen beschikt mijn laptop niet over een COM-poort. Dus die optie valt ook af.

Hoe kan ik achter dat IP-adres komen, zodat ik er met de WebInterface aan de slag kan? Heeft iemand enig idee?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• einschtein
Nu heb ik dus een kabel, met internetconnectie in de switch gedaan. Daarna weer een kabel van de switch naar mijn laptop getrokken.

Heb ik het netwerk gescanned, vind hij 2 IP-addressen in de range waar ik het verwacht. 5.0.0.1 en 5.1.0.1. Ik probeer dan via Putty verbinding te zoeken, ik kan alleen verbinding met 5.1.0.1 krijgen. Echter, ik weet het password en wachtwoord niet.

Rare is, als ik de stekker van de switch uit het stopcontact trek, ik kan ik nog steeds verbinding maken met de 5.1.0.1.

Overigens heb ik ook al een serieel-to-usb kabel aangeschaft. Probleempje is, ik kreeg een female-serieel binnen. Moet een male-serieel connector zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Staat er nergens een resetknop op ? Of een reset procedure?

Probeer eens via de webinterface.. of vraag het wachtwoord aan de persoon waar je dit van gekregen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• einschtein
Heb alleen de switch zelf gekregen. Geen handleiding, geen papieren of iets dergelijks. En nee, er is geen resetknop te vinden.

Als ik naar de 5.1.0.1 in mijn browser wil gaan, krijg ik te zien dat er geen verbinding valt te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 15:45
http://bizsupport2.austin...l/c02583587/c02583587.pdf
Deze?

Lijkt me een standaard managed switch: zou niet weten waarom je twee IP adressen denkt te krijgen. Hoe bepaal je dat? Je DHCP server nagekeken? Als het goed is moet er op de switch wel een MAC adres staan die in de DHCP server terug te vinden is (al kan dat ook goed een sticker zijn die er nooit is opgeplakt). En het lijkt alsof je twee DHCP servers aan het draaien bent, gezien de IP adressen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• einschtein
Ja, die ja.

En ik kijk de DHCP server na. Maar daar staat niets in met het MAC-adres wat op de switch staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
Misschien eens uitleggen wat voor netwerk je hebt (of uitzoeken als je het niet precies weet). Het klinkt alsof het allemaal niet zo goed ingericht is. Je kan dan wel gaan stoeien om de switch werkend te krijgen, maar het lijkt me slimmer om de oorzaak op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• einschtein
Ik probeer die switch nu gewoon thuis werkend te krijgen. Met het netwerk hier is niets aan de hand, werkt prima eigenlijk.

Er is maar één ding in het netwerk wat een DHCP-server heeft en dat is de router.

[ Voor 25% gewijzigd door einschtein op 06-05-2011 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
Waar komt dit dan vandaan:
einschtein schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 14:03:
Heb ik het netwerk gescanned, vind hij 2 IP-addressen in de range waar ik het verwacht. 5.0.0.1 en 5.1.0.1.
Hoezo zijn ze dan verwacht? Waar scan je mee? En wat voor ip range heeft je netwerk? Als je een normaal subnet thuis gebruikt, dan vind ik het niet zo gek. Ik kan hier ook wel pingen naar 5.0.0.1, daarvoor heb ik echt niet jou switch nodig ;)

Als dat ding handmatig zo is ingesteld zal je toch een COM kabel moeten regelen, zoals de handleiding ook aangeeft. Of je laptop even in hetzelfde subnet zetten en enkel die met de switch verbinden.

(edit: misschien Wikipedia: Private network doorlezen. Dat het dan duidelijker wordt)

[ Voor 10% gewijzigd door _H_G_ op 06-05-2011 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• einschtein
_H_G_ schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 12:11:
Waar komt dit dan vandaan:

[...]

Hoezo zijn ze dan verwacht? Waar scan je mee? En wat voor ip range heeft je netwerk? Als je een normaal subnet thuis gebruikt, dan vind ik het niet zo gek. Ik kan hier ook wel pingen naar 5.0.0.1, daarvoor heb ik echt niet jou switch nodig ;)

Als dat ding handmatig zo is ingesteld zal je toch een COM kabel moeten regelen, zoals de handleiding ook aangeeft. Of je laptop even in hetzelfde subnet zetten en enkel die met de switch verbinden.

(edit: misschien Wikipedia: Private network doorlezen. Dat het dan duidelijker wordt)
Dat gaf de systeembeheerder aan, die ook de switches beheerde. We gebruiken hier 255.255.255.0,. thuis dan. Ik scan met pingnet-easy, subnet is 255.255.255.0 en de iprange is 192.168.0.0 <-> 192.168.254.255

Ik denk dat ie inderdaad zo is ingesteld. En ik had al een COM-kabel geregeld, alleen dat is dus een male-uiteinde. En die op mijn switch is ook een male-uiteinde. Heb nu alleen een female-female kabel besteld, krijg ik morgen binnen.

[ Voor 4% gewijzigd door einschtein op 06-05-2011 15:34 ]

Pagina: 1