PSN: mug_8pm
Verwijderd
Euh, Mugje: volgens mij heb je geen flauw idee waar je het over hebt.
1. De 440BX en 810 zijn chipsets en geen mobo's;
2. Beiden ondersteunen AGP (ik meen 2x, maar dat weet ik niet zeker);
3. En onderhand weet iedereen wel dat de i810 een zeer brakke chipset is.
1. De 440BX en 810 zijn chipsets en geen mobo's;
2. Beiden ondersteunen AGP (ik meen 2x, maar dat weet ik niet zeker);
3. En onderhand weet iedereen wel dat de i810 een zeer brakke chipset is.
Sorry voor de kromme formulering, welke chipset inderdaad.
PSN: mug_8pm
Als je beetje over de hardware sites surft dan zie je dat de BX-Chipsets de beste Chips zijn.
BX RULE!!!!!!
BX RULE!!!!!!
ID7T GTX. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)
Verwijderd
De VIA Apollo Pro 133A is ook niet helemaal verkeerd. In ieder geval stukken beter dan dat leipe Intel gerommel.
-=- De 440BX heeft zichzelf ruimschoots bewezen. Goede chipset, maar er ontbreken wel een paar moderne dingetjes aan: de FSB is 100MHz. Kun je natuurlijk wel overklokken, maar dat komt de levensduur niet ten goede, en bovendien verlies je dan - denk ik - je garantie. Verder ondersteunt de BX tot AGP 2x, en ik geloof dat ie CPU's tot 800MHz kan hebben (niet overgeklokt).
-=- De 810 chipset is wel ontworpen voor 133MHz, maar er zit een enorm brakke 4MB videochip onboard. Dat wil je dus niet.
-=- De 820 heeft die video niet onboard, en is dus een stuk betere keus dan de 810. Gaat ook tot 133MHz, en ondersteunt AGP4x.
Een groot nadeel van de 810 en 820 is dat ze geen DIMM maar RIMM geheugen nodig hebben. Je kunt wel een DIMM-riser gebruiken, maar dat vertraagt weer wat. Of je moet een Asus P3C-2000 nemen, die heeft een 820 met DIMM-support.
Overigens is de 440 toch het snelste als je gaat overklokken. Doe je dat niet dan is denk ik een P3C-2000 de beste keus.
Of je moet wachten tot Intel een nieuwe chipset uitbrengt die de voordelen combineert. (840?)
-=- De 810 chipset is wel ontworpen voor 133MHz, maar er zit een enorm brakke 4MB videochip onboard. Dat wil je dus niet.
-=- De 820 heeft die video niet onboard, en is dus een stuk betere keus dan de 810. Gaat ook tot 133MHz, en ondersteunt AGP4x.
Een groot nadeel van de 810 en 820 is dat ze geen DIMM maar RIMM geheugen nodig hebben. Je kunt wel een DIMM-riser gebruiken, maar dat vertraagt weer wat. Of je moet een Asus P3C-2000 nemen, die heeft een 820 met DIMM-support.
Overigens is de 440 toch het snelste als je gaat overklokken. Doe je dat niet dan is denk ik een P3C-2000 de beste keus.
Of je moet wachten tot Intel een nieuwe chipset uitbrengt die de voordelen combineert. (840?)
4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1
Verwijderd
Johnwoo: wat jij zegt dat klopt ook niet helemaal. Er zijn wel moederborden met 440bx die fsb 133mhz ondersteunen en ook moederborden met 440bx die U66 en AGP4x ondersteunen. Een daarvan met 133mhz fsb en U66 en volgens mij ook (weet niet helemaal zeker) AGP4x is Gigabyte BX2000+. Ik heb em zelf alleen moet nog steeds effe kijken of ie AGP4x ondersteunt.
CORRECT ME IF I'M WRONG
CORRECT ME IF I'M WRONG
440BX ondersteund geen AGP 4x en officieel ook geen 133fsb ivm met de max AGP 2/3 divider. (wanneer je dus gebruikt maakt van de 133 fsb overclock je ook je Agppoort zwaar).
Currently playing: MTG Arena (PC)
Pagina: 1