Toon posts:

Opstarten vanaf bekende bootcd's werkt niet meer?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een tijd geleden heb ik een ghost image gemaakt van mijn harddisk door mijn pc op te starten vanaf een BootCD, nu werkt ineens geen enkele BootCD meer, Hiren's BootCD 9.5 en 11.1 doen het niet verder heb ik Norton Ghost 11 bootcd werkt ook niet meer.

Wat er gebeurt is dat de pc kort leest van de cd en dan kapt hij er mee doet verder niets meer. Hij loopt niet vast want denk ik want ctrl alt del werkt nog wel.

Ook alternatief booten van Hirens werkt niet.. Het heeft echter een tijd niet gewerkt toen ineens wel en nu weer niet. Ik begrijp maar niet waarom dan niet, wat kan ik doen om het te laten functioneren..?

Ik wil graag mijn ghost image terug zetten ipv een hele nieuwe windows installatie welke een halve dag gaat kosten.. Alhoewel me dit ook al bijna een kwart dag aan het kosten is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bios setup: enable boot van CD/DVD
Boot volgorde, CD / of DVD eerst laten opstarten. Waarschijnlijk een van deze instellingen gewijzigd?
Of een defect aan cd/dvd lezer?
Heb je een usb key (grote van je ISO): usb boot key maken met Unetbootin: http://unetbootin.sourceforge.net/ Linux, Mac of Windows versie en enable usb boot in bios
Blijf je problemen hebben met CD: lees je boot CD op een andere computer (ISO) en brandt deze ISO op 4 speed eventueel een 4 speed CD-R gebruiken en geen CD-RW. CD-R reflecteren minder dan CD-RW. Op lage snelheid branden verminderd het aantal afwijkingen op CD.