Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wat voor soort HDD voor een NAS.

Pagina: 1
Acties:
  • 463 views

• joep1222
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-11 21:18
Hallo,
Ik ben hier thuis een NAS servertje aan het maken. Het idee is om een computer en server in een te maken, dus ik heb een computer met windows 7 een daar draai ik virtueel Freenas op. Het is de bedoeling dat die server ergens onder het huis komt te staan en dat ik dan op die computer via extern bureaublad kan. Deze computer gaat ook echt gebruikt worden! Nu is mijn vraag wat voor soort Hard disk is dan het beste om te nemen dus: Hoeveel met hoeveel RPM en hoeveel MB Cache. En kan ik ook zomaar iedere SATA HDD op ieder SATA moederbord aansluiten, Dus past een HDD van 3TB op ieder moederbord of niet?

MVG,
Joep1222

[ Voor 15% gewijzigd door joep1222 op 05-05-2011 12:01 ]

• bosgoed
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-01 20:14
Volgens mij is dit niet pns.... Wat heb je zelf al gevonden? Specs van je mobo al bekeken?

Thanks Mate

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01:34

M2M

medicijnman

cache en RPM zijn irrelevant geworden sinds een 5400 RPM 2 TB schijf al 100MB/s haalt, wat voldoende is om een serieus gigabitnetwerk vol te trekken.

Dus elke moderne schijf volstaat.

-_-

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Als de computer die via RD contact maakt met die nieuwe computer voor dat 'echte gebruik' alleen daarvoor gebruikt wordt en zelf geen andere dingen doet lijkt me dat je beter direct aan die nieuwe computer kunt werken. Scheelt ook in het energieverbruik.

"Onder het huis"? In de kruipruimte of zo? Hoe zijn de condities op die locatie qua vocht en stof?

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 30-11 18:12
Allereerst heeft dit niks met 'Professionele' servers te maken. Verder zijn er genoeg topics waar onder andere gesproken word over harde schijven. Denk bijvoorbeeld aan:[url="http://http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1207455"]Nieuwe Zuinige Server (discussie)[/url]
We kunnen jou niet vertellen wat je precies nodig hebt, maar dat kan je prima zelf uitzoeken. Daarom gooi ik dit topic dicht.

If it ain't broken, tweak it!

Dit topic is gesloten.