Bundin schreef op maandag 18 maart 2013 @ 23:33:
Want je post enkel en alleen maar voor de karma? Ik heb je meermaals zien posten dat jij toch zo actief bent hier en dat dat beloond moet worden (je hebt om A61-access gevraagd want je was zo actief, nu om meer karma want hoge tweakotine (=pageviews, voegt niets nuttigs toe aan Tweakers).
Wat zit je de feiten toch te verdraaien

. Het komt precies over alsof ik boos ben omdat ik geen karma krijg door gewoon actief te site te bezoeken, terwijl dat helemaal niet zo is. Ik kom naar deze site omdat ik o.a. in technologie, computers en wetenschap geïnteresseerd ben, en ik hier ontzettend veel kan bijleren. Daarnaast nodig ik je uit om mijn post te zoeken waar ik zei dat ik in A61 wou komen, laat staan omdat ik zo actief zou zijn. Ik zal je de moeite maar besparen: Ik zei dat ik verbaasd was dat ik nog nooit van A61 gehoord had, terwijl ik zeer actief ben op T.
Pageviews voegen tot slot wel iets toe, want Tweakers meldt wel leuk dat er nu ~14.000 bezoekers zijn. En elke pageview is natuurlijk een kans op inkomsten.
Waarom boeit het jou nou zoveel of een labeltje "karma" sneller of minder snel omhoog gaat? Ik mag toch hopen dat je hier vooral actief bent omdat a. je het leuk vindt en b. je wellicht interessante dingen leest en hier en daar iets leuks, interessants of behulpzaams kan bijdragen met je posts. Als je er lol aan beleeft hier actief te zijn maakt het toch geen bal uit of je nou meer of minder karma krijgt voor actie A dan voor actie B?
Zeker, ik probeer ook zoveel mogelijk bij te dragen met informatieve reacties (zeker op de FP).
“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand