Vraag over Karmaverdeling

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-08 11:09

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Topicstarter
Ondanks dat ik al een tijdje bezig met met het vergaren van Karma heb ik hier toch nog een vraag over.

Mijn Karmaverdeling ziet er als volgt uit:

code:
1
2
3
4
5
Reacties:   18%
Forum:  70%
Productreviews:     4%
Overig:     8%

Mijn vraag gaat over de "overige" categorie. Waar bestaat dit uit. Betreft dit de hoeveelheid Karma die je krijgt voor ondermeer de reacties die je in totaal hebt gemodereerd?

Krankzinnige muziek vind je hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Onder andere ja. :) Maar meer dan dat kan en wil ik niet zeggen.

Details over de werking van het karmasysteem zijn praktisch alleen bekend bij devvers & Femme en sowieso delen we die nooit met gebruikers.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000
  • Laatst online: 05-08 11:09

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Topicstarter
Ondanks het feit dat je het niet kan (en wil!!1 :( ) ben ik blij dat mijn vermoeden deels is bevestigd, er zit dan wel meer in maar dat wil ik niet weten. Ik weet nu waar de moderaties worden ingedeeld. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onder andere ja. Maar meer dan dat kan en wil ik niet zeggen.
FAQ & key items moeten toch geen wellen nietes spelletje zijn, Vrij arrogante reactie & of kinderachtig...jour choice...Je mag ook zeggen dat je het niet weet?
Details over de werking van het karmasysteem zijn praktisch alleen bekend bij devvers & Femme en sowieso delen we die nooit met gebruikers.
Dus je maakt een zogenaamde karma telling en plaatst deze vervolgens ook nog in het profiel van de gebruikers en vervolgens doe je dan mysterieus over wat het precies is en doet. Dat is blijkbaar teveel info voor de zelfde gebruikers en top secret voor de mensen die uiteindelijk voor je salaris zorgen.
Reden waarom ik zo reageer is deze gebruiker: drq1
Ik hoef verder denk ik niet uit te leggen waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Verwijderd schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 04:32:
[...]
FAQ & key items moeten toch geen wellen nietes spelletje zijn, Vrij arrogante reactie & of kinderachtig...jour choice...Je mag ook zeggen dat je het niet weet?
Ik kan dit echt niet volgen. Ik weet een paar meer details maar we kiezen ervoor de details niet met de gebruikers te delen, wegens de kans voor misbruik. Daarnaast; ik weet niet alle details, alleen de devvers en Femme doen dat. Zo simpel is het :)
[...]
Dus je maakt een zogenaamde karma telling en plaatst deze vervolgens ook nog in het profiel van de gebruikers en vervolgens doe je dan mysterieus over wat het precies is en doet. Dat is blijkbaar teveel info voor de zelfde gebruikers en top secret voor de mensen die uiteindelijk voor je salaris zorgen.
[...]
Zie boven; kans op misbruik. En welk salaris heb je het over? :?
Dat had wel gemogen anders :) Maar goed, ik neem aan dat je bedoelt dat deze gebruiker veel karma heeft en erg weinig reacties? De reden hiervoor is eenvoudig, de gebruiker modereert dus veel. Dat is het karma wat o.a. uit de Overig-categorie voort komt.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
[...]
[...]
De policy is toch duidelijk, wat dram je door? Een bedrijf waar je iets wil kopen gaat ook niet alles blootleggen, ondanks dat je voor hun salaris zorgt als klant. De opmerking komt hier nog meer onnozel over. Het is karma, je doet er vrij weinig mee, het is leuk om te krijgen en je kan er geinige dingen mee. Ik snap best dat ze liever abuse of sturing op karma willen voorkomen.

Bottom line: gedraag je je goed bij Tweakers, krijg je karma.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

[...]
Waarom zou Tweakers.net de werking van hun site bloot moeten geven, er zijn maar heel weinig sites die dit echt zullen doen.

Je krijgt karma voor bepaalde dingen, hoeveel en waarvoor precies wordt niet bekend gemaakt. Is dat nou echt zo'n punt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-09 11:48

Stoney3K

Flatsehats!

Cloud schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 09:27:
[...]De reden hiervoor is eenvoudig, de gebruiker modereert dus veel. Dat is het karma wat o.a. uit de Overig-categorie voort komt.
Zorgen (structurele) mismoderaties in zo'n geval dan ook voor karmapunten aftrek?

Anders is het wel heel makkelijk om karma te minen door gewoon elke dag de nieuwspagina's te papegaaimodden, of blindelings overal op +1 te klikken.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Stoney3K schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 11:04:
[...]

Zorgen (structurele) mismoderaties in zo'n geval dan ook voor karmapunten aftrek?

Anders is het wel heel makkelijk om karma te minen door gewoon elke dag de nieuwspagina's te papegaaimodden, of blindelings overal op +1 te klikken.
Ja, hier zit wel echt iets achter, ik heb hier al zat klachten van gezien in de afgelopen jaren dat het karma kost als je op die manier gaat beoordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Als je in het mismoderatie topic wordt gereport (of op andere wijze komt het onder de aandacht) dan kunnen daar maatregelen tegen worden getroffen.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Dat zijn dus de dingen waarvoor bescherming tegen ingebouwd is en de reden waarom we niet teveel details willen geven. Maar er is rekening mee gehouden, dat zeker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drq1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-04-2020

drq1

Thinkcraft

[...]

Het zou wel prettig zijn als je met gefundeerde argumenten komt waarom je mijn profiel als showcase gebruikt en wat je belang hierbij is. Zoals het er nu staat is de opmerking een impliciete beschuldiging van misbruik op basis van onvolledige specificaties.

Maar zoals Cloud al schrijft, ik modereer veel en dat levert karma op. Ik zet een deel van mijn (IT) kennis en interesse (en tijd!) op deze manier in voor T.net. Dat is mijn community bijdrage voor het jarenlange, dankbare gebruik dat ik maak (en nog hoop te maken) van T.net.

Voor wat betreft karma is er gefragmenteerd info (om eerder genoemde redenen) gepubliceert in de diverse faqs, o.a. de
Tweakers FAQ, Tweakers.net moderatie faq, TMF miniFAQ en natuurlijk De Karma F.A.Q..

Witchcraft to the ignorant, ... Simple science to the learned. Hence any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

Cloud schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 09:27:
Zie boven; kans op misbruik. En welk salaris heb je het over? :?
Het salaris waar jouw bezoekers voor zorgen door reclame te bekijken en op te klikken. Maar hoe kunnen wij dat nou misbruiken? Klopt het trouwens dat je per forumreactie 8à10 karma krijgt? En ik zou wel eens willen weten hoeveel ik per reactie op de FP krijg en per moderatie (mijn bezigheid op T).
Stoney3K schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 11:04:
Ooh nee, mijn karma minetactiek is ontdekt :').

Kan je karma krijgen als je (veel) tweakotine hebt? Ik vind dat actieve gebruikers van de site (ik) best wel een karmabonus verdienen (voor hun # tweakotine).

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Wat een fascinatie met een verder compleet loos getalletje in je profiel. Er zal waarschijnlijk niemand zijn die je profiel bekijkt en dan denkt "omg! zoveel karma! die persoon moet wel ubercool zijn!". Doe gewoon je ding op Tweakers en vergeet dat het bestaat, het is toch amper nuttig. De features in de karmastore zijn goedkoop genoeg om met licht actief bijdragen al te "financieren".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:37

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
witeken schreef op maandag 18 maart 2013 @ 20:45:
[...]

Het salaris waar jouw bezoekers voor zorgen door reclame te bekijken en op te klikken. Maar hoe kunnen wij dat nou misbruiken?
Door je E-penis te vergroten zonder er voor te werken. ;)
Klopt het trouwens dat je per forumreactie 8à10 karma krijgt?
Dat varieert, voor HK-reacties krijg je voor zover ik weet helemaal niets.
En ik zou wel eens willen weten hoeveel ik per reactie op de FP krijg en per moderatie (mijn bezigheid op T).
Ook dat varieert.
Kan je karma krijgen als je (veel) tweakotine hebt? Ik vind dat actieve gebruikers van de site (ik) best wel een karmabonus verdienen (voor hun # tweakotine).
Nope, bijdragen aan de site levert karma op, het aanwezig zijn niet.

En omdat het nu eigenlijk vooral over karma in het algemeen gaat =>Lieve Adjes

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Laatst online: 20:27

Standeman

Prutser 1e klasse

[...]

Het salaris waar jouw bezoekers voor zorgen door reclame te bekijken en op te klikken.
_O-

Ik denk dat je de vrijwilligers van de mensen in dienst moet onderscheiden.. Hoewel ik zeer blij en erkentelijk de zaken die er voor ons geregeld worden, krijgen de vrijwillegers geen salaris, maar 2x per jaar iets leuks :)
Dirk schreef op maandag 18 maart 2013 @ 22:27:
Damn... :/ Dat is nou het enige waar ik echt goed in ben!!! :'(

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Dirk schreef op maandag 18 maart 2013 @ 22:27:

Dat is handig om te weten :).
Standeman schreef op maandag 18 maart 2013 @ 22:42:
Ik denk dat je de vrijwilligers van de mensen in dienst moet onderscheiden.. Hoewel ik zeer blij en erkentelijk de zaken die er voor ons geregeld worden, krijgen de vrijwillegers geen salaris, maar 2x per jaar iets leuks :)
Vandaar ook de naam vrijwilliger :S? Wat kan ik daar aan doen?

Maar ik zou wel willen weten hoe ik gratis karma kan krijgen zonder ervoor te moeten werken :D.

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
witeken schreef op maandag 18 maart 2013 @ 23:04:
[...]

Dat is handig om te weten :).
Want je post enkel en alleen maar voor de karma? Ik heb je meermaals zien posten dat jij toch zo actief bent hier en dat dat beloond moet worden (je hebt om A61-access gevraagd want je was zo actief, nu om meer karma want hoge tweakotine (=pageviews, voegt niets nuttigs toe aan Tweakers). Waarom boeit het jou nou zoveel of een labeltje "karma" sneller of minder snel omhoog gaat? Ik mag toch hopen dat je hier vooral actief bent omdat a. je het leuk vindt en b. je wellicht interessante dingen leest en hier en daar iets leuks, interessants of behulpzaams kan bijdragen met je posts. Als je er lol aan beleeft hier actief te zijn maakt het toch geen bal uit of je nou meer of minder karma krijgt voor actie A dan voor actie B?

Als het nou echt actief iets zou opleveren, soit. Maar het is een nummertje dat bijna niemand ooit zal zien en weinig mensen serieus zullen nemen. Persoonlijk waardeer ik bepaalde mensen vanwege hun input in topics en op de FP, niet omdat ze meer dan x kilokarma hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Maar ik zou wel willen weten hoe ik gratis karma kan krijgen zonder ervoor te moeten werken :D.
Niet, als je karma wilt zul je er wat voor moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Misschien moet ik maar eens wat karma op V&A te koop aanbieden, t.e.a.b. Ik doe er niets mee, het is dat dit topic er is en dat ik het van tijd tot tijd in mijn profiel zie. Ik moet zeggen dat ik die karmageilheid niet begrijp.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Veel karma is behoorlijk praktisch hoor. Het geeft je behoorlijk wat ruimte in je fotoalbum en de privatestorage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Die heb ik als crew al ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
offtopic:
gambieter, ik bied... *kijkt rond* een zak klene muntdrop (enkele kleine onderdelen missen) en een rol king pepermunt (zgan) voor zeg.. 5k karma! Kan eventueel een pot calvé pindakaas bijsluiten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Bundin schreef op maandag 18 maart 2013 @ 23:33:
Want je post enkel en alleen maar voor de karma? Ik heb je meermaals zien posten dat jij toch zo actief bent hier en dat dat beloond moet worden (je hebt om A61-access gevraagd want je was zo actief, nu om meer karma want hoge tweakotine (=pageviews, voegt niets nuttigs toe aan Tweakers).
Wat zit je de feiten toch te verdraaien :/. Het komt precies over alsof ik boos ben omdat ik geen karma krijg door gewoon actief te site te bezoeken, terwijl dat helemaal niet zo is. Ik kom naar deze site omdat ik o.a. in technologie, computers en wetenschap geïnteresseerd ben, en ik hier ontzettend veel kan bijleren. Daarnaast nodig ik je uit om mijn post te zoeken waar ik zei dat ik in A61 wou komen, laat staan omdat ik zo actief zou zijn. Ik zal je de moeite maar besparen: Ik zei dat ik verbaasd was dat ik nog nooit van A61 gehoord had, terwijl ik zeer actief ben op T.
Pageviews voegen tot slot wel iets toe, want Tweakers meldt wel leuk dat er nu ~14.000 bezoekers zijn. En elke pageview is natuurlijk een kans op inkomsten.
Waarom boeit het jou nou zoveel of een labeltje "karma" sneller of minder snel omhoog gaat? Ik mag toch hopen dat je hier vooral actief bent omdat a. je het leuk vindt en b. je wellicht interessante dingen leest en hier en daar iets leuks, interessants of behulpzaams kan bijdragen met je posts. Als je er lol aan beleeft hier actief te zijn maakt het toch geen bal uit of je nou meer of minder karma krijgt voor actie A dan voor actie B?
Zeker, ik probeer ook zoveel mogelijk bij te dragen met informatieve reacties (zeker op de FP).

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

[...]
Het salaris waar jouw bezoekers voor zorgen door reclame te bekijken en op te klikken. Maar hoe kunnen wij dat nou misbruiken? Klopt het trouwens dat je per forumreactie 8à10 karma krijgt? En ik zou wel eens willen weten hoeveel ik per reactie op de FP krijg en per moderatie (mijn bezigheid op T).
Zoals anderen al zeiden; er is geen salaris. Althans niet voor mij :) Hoe er misbruik kan plaatsvinden doet er niet toe. Het punt is dat als de werking exact bekend is, men actief dingen gaat doen om met zo weinig mogelijk inspanning, zoveel als mogelijk karma binnen te halen. En over het algemeen zijn de methoden daarvoor irritant voor anderen → misbruik.

En nadat al meermaals is gezegd dat we niet uit de doeken gaan doen hoe het systeem exact werkt, toch nog vragen exact hoeveel karma je krijgt voor dit en dat; serieus? :?
[...]
Vandaar ook de naam vrijwilliger :S? Wat kan ik daar aan doen?
Jij niets. Maar iemand viel ons hier aan op basis van 'top secret voor de mensen die uiteindelijk voor je salaris zorgen'. Dat salaris, bestaat niet.
Even heel kort door de bocht is deze uitspraak van jou precies de reden dat we de werking niet bekend maken. Je zal het als grapje bedoeld hebben, maar je zult absoluut niet de enige zijn met dat idee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbhc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 18:54
Wat is A61?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
A61 -> Voila

[ Voor 5% gewijzigd door RobIII op 19-03-2013 19:12 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbhc
Ja, en dan ?

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/30cbqeb.jpg

Natuurlijk had ik zelf al gevonden dat het het "special forces" forum was ;)
(Weer wat geleerd vandaag)

[ Voor 4% gewijzigd door jbhc op 19-03-2013 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Zie mijn edit ;)
Zorg eerst maar eens dat je HK access krijgt ;) (Aanvragen van toegang tot de Huiskamer)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbhc
HK toegang wordt moeilijk denk ik zo. Als ik de voorwaarden lees dan kom ik niet in aanmerking. (Ik lurk veel meer dan dat ik post)

Wel leuk om te zien dat er na een jaar of 10 tweakeren (heb zelfs een op de HCC dagen gekochte tweakers case badge :) ), waarvan 7 actief, er nog steeds stukjes tweakers forum zijnwaar ik niet vanaf weet :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:19
jbhc schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 19:48:
HK toegang wordt moeilijk denk ik zo. Als ik de voorwaarden lees dan kom ik niet in aanmerking. (Ik lurk veel meer dan dat ik post)
Kwestie van toegang aanvragen via SeM en je komt er vanzelf achter, kost hoogstens een paar minuten om de aanvraag te doen ;)

Desktop | Server | Laptop

Pagina: 1