Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[2008r2] registratie in AD DNS voorkomen met meerdere NICs*

Pagina: 1
Acties:

• Stevenschouten
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-11 16:25
Goedemorgen,

ik heb effe een vraagje.

IK heb een win 2k8 r2 server met 3 netwerk kaarten die gekoppeld zijn op het zelfde netwerk.

1 Netwerk kaart krijgt via dhcp zijn adres en wordt netjes in dns gezet.

de andere 2 netwerk kaarten hebben hun eigen ip adres en geen default gateway ingesteld wel dns.

nu gaan die twee andere netwerk kaarten onder de zelfde naam registreren in dns als netwerk kaart 1.
Dit zorgt er dus voor dat 1 host drie regestratie's in dns krijgt met verschillende ip's

ik wil eigen dat nic 1 gewoon netjes onder de hostname in dns staat.
en de andere twee niet gaan registreren.
ik heb voor die twee ip adressen een handmatig a record aangemaakt in dns dit werkt opzich prima.
tot dat hij zich weer gaat registreren in dns.

hoe kan ik de regestratie tegen houden van de 2 extra nic's ?

alvast bedankt.

gr,
steven

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:32
'Register this connection in DNS' uitzetten in de eigenschappen van de adapter? :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Stevenschouten
Dat dacht ik ook die staan dus al uit op de twee adapters

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:15

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Is het een domain controller?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Stevenschouten
ja 2 domain controller

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik pas je titel ff wat aan, want die is nou niet bepaald ladingdekkend te noemen ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Stevenschouten
tnx :):) dis idd beter

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:32
Heb je hier iets aan? Private Network Interfaces on a Domain Controller Are Registered in DNS of How to enable or disable DNS updates in Windows 2000 and in Windows Server 2003 ? Het is wel 2008, maar veel van de onderliggende dingen zijn nog hetzelfde :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Stevenschouten
heb hem nu via het register aangemaakt.
nu even afwachten of dit het probleem verhelpt.
ik laat het jullie weten.

alvast super bedankt.

gr,

• Stevenschouten
helaas ze blijven zich registreren

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Wat heb je nu precies aangepast?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Stevenschouten
Opmerking Het bijwerken van DNS-gegevens voor een adapter is alleen mogelijk als de functie is ingeschakeld op systeemniveau en op adapterniveau. Als u DNS-updates wilt uitschakelen voor een bepaalde adapter, voegt u de waarde DisableDynamicUpdate toe aan de registersubsleutel voor een interfacenaam en stelt u de waarde in op 1. Als u DNS-updates wilt uitschakelen voor alle adapters in een computer, voegt u de waarde DisableDynamicUpdate toe aan de volgende subsleutel en stelt u de waarde in op 1:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters

• Stevenschouten
het gebeurt dus nog steeds weet iemand een oplossing ?

Verwijderd

En als je de DNS server zo instelt dat deze alleen op die ene interface luistert? (Properties DNS server -> Interfaces)

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 13:20:
En als je de DNS server zo instelt dat deze alleen op die ene interface luistert? (Properties DNS server -> Interfaces)
Gaat niet helpen.

@TS: aangezien het een Domain Controller is, is het waarschijnlijk de netlogon service die de registratie doet. Kijk even in het tweede linkje wat paul je aanreikt hoe dns-registratie voor de netlogon service te disablen is.

Kleine waarschuwing:
Met deze RegisterDnsARecords-registerwaarde worden alle registraties van A-bronrecords uitgeschakeld die worden uitgevoerd door de Net Logon-service. Tot deze records behoren ook de gc._msdcs.DnsForestName-records. Registratie van gc._msdcs.DnsForestName-records is vereist en moet handmatig worden uitgevoerd als de RegisterDnsARecords-registerwaarde is ingesteld op '0'.

Pagina: 1