USB werkt opeens niet meer in Windows

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis013
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05-06 11:20
Ik heb een heel vreemd probleem. MIjn USB poorten werken niet meer in windows.
Buiten windows 7 64bit om, kan ik wel gewoon mijn toetsenbord gebruiken om in de bios te komen of om bijv. de in de veilige modus op te starten.

Maar eenmaal bij het inlogscherm kan ik helemaal niks meer met USB.
Ik heb op deze pagina (en andere) min of meer dezelfde oplossing gevonden.

Maar dan gaan ze er wel allemaal van uit dat ik beschikking heb over minimaal een muis of toetsenbord om in apparaatbeheer het een en ander te wijzigen. En dat heb ik dus niet! Want dat is allemaal USB.

En ik dacht zelf, dan doe ik het via Remote desktop.. Maar dat lukt me ook niet om in te loggen. Terwijl die PC daarvoor wel ingesteld is en ze in dezelfde werkgroep zitten!! Maar da ik toch maar even een ander topic voor openen tzt.

Wie helpt me aan de goude tip?? _/-\o_

Oja, het probleem begon dus toen ik een extra hub wilde aansluiten. Ik heb de PC in een ander klein kamertje staan en via verlengkabels werk ik dus met de PC.
Dat werkt prima. Maar tot gisteren had ik dus 1 usb hub met een usb verlengsnoer op de PC aangesloten.
Ik had gisteren dus nog een usb hub op de die andere usb hub aangesloten, maar sindsdien is het probleem dus opgedoken. Ik vermoed dat het daaraan ligt.

Ik heb overigens al wel geprobeerd om alles los te koppelen en dan alleen de muis aan te sluiten op de pc direct. Dus die extra hub heb ik nu niet meer in gebruik.

[ Voor 27% gewijzigd door Dennis013 op 05-05-2011 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:49
Even een USB ->PS2 convertertje ergens scoren en in Windows kijken wat er mis is?

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:58

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

USB apparaten verwijderen in apparaatbeheer in veilig modus? Ik zie niet in je verhaal staan dat dit niet zou werken, vandaar mijn suggestie.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis013
Outerspace schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 11:47:
USB apparaten verwijderen in apparaatbeheer in veilig modus? Ik zie niet in je verhaal staan dat dit niet zou werken, vandaar mijn suggestie.
Ja dat had ik al geprobeerd, maar ik probeer het nog een keer.
Meekoh schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 11:46:
Even een USB ->PS2 convertertje ergens scoren en in Windows kijken wat er mis is?
Ah, ja, die ga ik eens even eentje zoeken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-06 21:25

epic_gram

undercover moderator

windows onthoudt ieder apparaat wat ooit op je usb poort aangesloten is geweest. Volgens mij gaat hij tot max 128 of 256. Daarna werkt de usb poort idd niet meer, en dan moet je dat lijstje weer leegmaken ergens in apparaatbeheer. Ik weet niet of windows 7 dat ook nog doet; mijn modernste computer heeft nog XP (:'))

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis013
Potver..... anderhalf uur moeten zoeken naar een usb>ps2 converter.
Die dingen krijg je vroeger overal gratis bij, nooit nodig gehad... En nu wel een keer nodig.

Ja, met ps2 had ik een muis en kon ik apparaatbeheer de installatie ongedaan maken van de USB poorten, daar stond overal een erroricoon bij. Windows opnieuw opstarten en opnieuw laten installeren.

Gelukkig werkt het nu weer.

Kwam waarschijnlijk omdat die USB hub geen stroom erin had zitten en dat windows daarom de poorten uit deed schakelen.

Bedankt allen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soest009
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15-06 17:23
Hoogst waarschijnlijk is het een issue zoals Epic_Gram al noemde.
Verwijder je usb poorten en laat de hele bende opnieuw detecteren.
Hoogst waarschijlijk zal je probleem opgelost zijn.

Corsair 5000D | HX1000i | Ryzen 7 5800X3D | H150i | 32Gb DDR4-3600 | MSI X570 gaming pro carbon | AMD RX 6900 XT | 2x Evo 970 1tb nvme + 500gb ssd | 2x LG 27G850 | K95 RGB Platinum | Ironclaw RGB Wireless | Virtuoso RGB Wireless SE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Weghalen van oude USB apparaten gaat perfect met deze tool.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerberos84
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-06 12:47
Is het ook niet mogelijk dat door USB-hub met USB-hub en daar toestellen aan te je een overload op de USB-poorten hebt gekregen, en Windows die uit voorzorg heeft uitgeschakeld? Wat was de errorcode van Windows??? Nu ja, goed dat alles nu weer werkt.

No Gillette, No Minette

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-06 21:25

epic_gram

undercover moderator

Kerberos84 schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 18:04:
Is het ook niet mogelijk dat door USB-hub met USB-hub en daar toestellen aan te je een overload op de USB-poorten hebt gekregen, en Windows die uit voorzorg heeft uitgeschakeld? Wat was de errorcode van Windows??? Nu ja, goed dat alles nu weer werkt.
lijkt me sterk, je kan per usb-poort 127 apparaten tegelijk aansluiten. Daar komt hij lang niet aan.

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis013
Zoals ik in mijn laatste post zei, denk ik dat het waarschijnlijk ligt aan de stroomvoorziening.
Er zat een adapter bij die nieuwe hub, maar die had ik niet gebruikt. Ik achtte het niet nodig.
En er is bij het energiebeheer in windows ergens een instelling die USB poorten uitgeschakeld wanneer ze teveel energie opeisen.

Dus daar ligt het waarschijnlijk.
Pagina: 1