Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[W2k8 r2] Instellingen gebruikersprofielen in TS verloren

Pagina: 1
Acties:

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-11 17:33
Hallo Tweakers,

Ik ben momenteel aan het werk op mijn stage en het blijkt dat er een chronisch probleem is met onze terminal service omgeving. Het gebeurd namelijk bijna dagelijk dat één of meerdere gebruikers inloggen en hun instellingen zijn verloren. Versta hieronder Outlook instellingen, favorieten van Internet Explorer, icoontjes niet meer op het bureaublad.

Sterker nog, bij een aantal gebruikers gebeurd dit dagelijks. Vandaag had een gebruiker zelfs de instellingen van een andere!

De terminal service omgeving bestaat uit 4 virtuele servers, waarbij load balancing word gebruikt.

Ik ben zelf niet helemaal bekend in de terminal service omgeving, maar dit is wat ik weet:
- Er word gebruik gemaakt van roaming profiles.
- Van een aantal gebruikers zijn de profielen opnieuw aangemaakt, zonder resultaat.
- De rechten staan naar mijn weten ook goed.

Aangezien dat ik zelf nog redelijk nieuw ben tot terminal service en ik via Google niet gigantisch veel wijzer word, hoop ik dat iemand licht kan werpen op welke richting ik moet kijken voor dit probleem.

Google geeft vooral resultaten over hoe roaming user profiles te maken, profiles die niet aangemaakt kunnen worden en over het programma User Profile Hive Cleanup. Het laatst-genoemde is ingebouwd vanaf W2k8, dat is wat ik begrepen heb.

• Phyt_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 30-11 18:33
Hmm, gebeurd het iedere keer op dezelfde TS server?

You know you ve played warcraft III too much when.... Your sitting next to a guy at the busstop waiting for a bus, and he stands up before the bus gets there, and you claim that hes map hacking

• ItMeAedri
Wat ik heb begrepen van onze gebruikers is dat het op de verschillende servers gebeurd.

• Phyt_
Slimme gebruikers daar ), je weet dat je dit via ts tool kan zien waar ze op zijn aangemeld?

Edit--

Wat zegt de eventvwr op de TS servers? staan daar errors in m.b.t. de folders van users rechten etc?

[ Voor 38% gewijzigd door Phyt_ op 05-05-2011 10:55 ]

You know you ve played warcraft III too much when.... Your sitting next to a guy at the busstop waiting for a bus, and he stands up before the bus gets there, and you claim that hes map hacking

• ItMeAedri
Via de Terminal Service management console toch?

Wat ik daar zie is dat de servers niet verbonden zijn, terwijl de gebruikers er wel op werken. Een beetje erg tegenstrijdig :+

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-11 21:14

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Hebben ze dit alleen na het verbreken van een sessie of ook als ze netjes uitgelogt hebben?

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02:33

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

Welke loadbalancer gebruik je ? en inderdaad...de eventvwr geeft antwoord!

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

• ItMeAedri
Coach4All schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 10:59:
Hebben ze dit alleen na het verbreken van een sessie of ook als ze netjes uitgelogt hebben?
Als ze hun sessie verbreken (simpelweg rdp venster sluiten), dan heeft de gebruiker 1 uur voordat het systeem automatisch de verbinding verbreekt. Als de verbinding uiteindelijk verbroken is, gebeurd dit nog steeds.

Als een gebruiker netjes via startmenu -> logoff uitlogt, wil het willekeurig gebeuren dat een gebruiker zijn instellingen verliest.

• Phyt_
Check je eventvwr >start>run>eventvwr op de ts1234.
zoek daar op errors zoals ik eerder gaaf. en laat het ff weten wat er staat. ws zie je daar wel wat staan.

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:49
Hoe staan de TS profile paden ingesteld?

Computer says no

• ItMeAedri
Dit krijg ik uit de eventviewer:
Windows cannot locate the server copy of your roaming profile and is attempting to log you on with your local profile. Changes to the profile will not be copied to the server when you log off. This error may be caused by network problems or insufficient security rights.

DETAIL - The specified path is invalid.
Hieruit kan ik al afleiden dat er iets niet klopt met het profiel pad van een gebruiker, na wat verder zoeken blijkt dat van meerdere gebruikers het pad niet eens is ingesteld.

Bij de andere profielen is het pad wel goed ingesteld, naar de profiel shares van de server.
Het pad is als volgt: \\server\profielen$\gebruikernaam

Bij navragen, blijken de mensen waarvan het profiel pad miste op donderdag en vrijdag vrij te zijn, wat een toeval :+

[ Voor 11% gewijzigd door ItMeAedri op 05-05-2011 11:30 ]

• Phyt_
kijk goed bezig, daarom is eventvwr eigenlijk 1 van de eerste dingen waar je veel uit kan halen.
en van daaruit verder zoeken error codes of wat dan ook op google :).

Goed bezig.

En hebben ze je gelijk een contract aangeboden ? :P
welke opleiding doe je ?

[ Voor 18% gewijzigd door Phyt_ op 05-05-2011 11:39 ]

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:51
Niet geheel relevant aan je probleem, maar wat wel handig is voor het troubleshooten van problemen is om op je ts servers bginfo te zetten.

En dan gewoon simpele variabelen zoals aanmeldserver, ts servernaam.

• ItMeAedri
Ik krijg pas maandag antwoord van de gebruikers, in verband met vrije dagen, maar ik ben al blij dat voor minstens dat groepje gebruikers een oplossing beschikbaar is.

Voor de andere gebruikers moet nog wel uitgezocht worden waarom hun instellingen niet worden geladen, maar daarvoor moet ik van de gebruiker zelf dan even wat meer informatie vragen. De een beschrijft het niet zo duidelijk als de ander.
*mompelt iets over tickets met maximaal 3 woordjes

@Hennie-M, wij hebben bginfo niet geïnstalleerd op onze server, al zou ik het zeker een mooie toevoeging vinden.

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:51
Zhalix schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 11:58:

*mompelt iets over tickets met maximaal 3 woordjes
Het is stuk?

Verwijderd

op server 2008 R2 moet je de profilelist registry key wissen van de betreffende gebruiker vooraleer het profiel helemaal goed opnieuw aangemaakt wordt (known issue)

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-11 13:20

mutsje

Certified Prutser

handig voor dit topic om even de preciese registrykey te noteren misschien. Ik doe profiles in win2k8r2 altijd via eigenschappen computer > profiles > delete verwijderen. Dan weet ik zeker dat alles netjes opgeruimd is. Delprof V2 bij helga klein is ook uit die werkt ook op win7/2k8r1,r2
Pagina: 1