Toon posts:

Suggesties voor server monitoring software

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Davidson
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-06 17:39
Ik weet dat hier al heel wat topics van bestaan, en heb deze dan ook doorgespit plus heel wat 'gegoogle'. Maar ik kom niets tegen wat ik echt zoek. Hierbij zou ik graag wat hulp en suggesties willen.

Ik moet namelijk voor stage een geschikte server monitoring software vinden dat wordt getoont op een Windows machine, aangesloten op een groot TV scherm bij ons op de ICT afdeling.

We gebruiken momenteel FreePing van Tools4Ever, maar graag willen mijn collega's wat meer functionaliteiten zoals een status van de verbindingen en bandbreedte en dat er eventueel een signaalgeluidje bij een storing optreed.

Ik heb al wat software geprobeert zoals Spiceworks, Serverscheck en PA Server Monitor. Maar ze bieden niet echt de overzichtelijkheid van FreePing. En dat is juist wel belangrijk omdat het op een TV scherm wordt weergeven.

Software mag zowel gratis als betaald zijn, maar het moet niet 2000 a 3000 euro per jaar kosten. Tevens moet het op Windows XP kunnen draaien.

Alvast bedankt voor de inzet en reacties!

Desktop config | YouTube kanaal

• BurnerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:07

BurnerT

Pizza is klaar :P

www.opennms.org/ Gratis en erg veelzijdig wel even puzzelen met installeren .

Driven By Hate, Consumed By Fear

• Phyt_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:14
Ik ben wel voorstander van Nagios www.nagios.org

ah windows xp :P, is ook mogelijk op windows beetje tweake XP geen id.
bestaat dat nog Xp ? :)

[Voor 50% gewijzigd door Phyt_ op 05-05-2011 10:50]

You know you ve played warcraft III too much when.... Your sitting next to a guy at the busstop waiting for a bus, and he stands up before the bus gets there, and you claim that hes map hacking

• MrHarry
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-06 21:40
Nagios kan je op windows xp weergeven, de server moet je enkel wel installen onder linux maar het weergeven daarvan kan gewoon op een xp machine (browser).

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-06 11:12
Opmanager, SCOM, nagios. Waarom op XP?
Als je server er voor inricht en via Webinterface alles op een scherm laat tonen.

• Phyt_
  • Laatst online: 20:14
@MrHarry true.
En dan vmetje met fedora ofzo met 200mb memory draaien met Nagios. Zo doe ik het ook.

You know you ve played warcraft III too much when.... Your sitting next to a guy at the busstop waiting for a bus, and he stands up before the bus gets there, and you claim that hes map hacking

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-06 11:55
of Cacti.

WoWs-id dionvdc_ wows numbers wows referral

• EoG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21-05 23:43

EoG

BOFH

@MrHarry: Dat inderdaad, daar monitor ik hier 1 Linux en 9 Windows bakken mee, werkt prima en de client kant neemt zowat geen resources in beslag.

• Aragnut
  • Laatst online: 21:18
Ik zou aanraden om te werken met een browserscherm i.p.v. centraal tv scherm. Die schermen staan wel heel mooi voor management om te zien dat alles groen is, maar je kan helemaal geen detail overzicht creeren op zo'n manier, om te zien wat er aan de hand (kan) zijn.

• wasted247
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 29-03 11:28
Wij gebruiken Hostmonitor, betaald, maar niet de hoofdprijs. Configuratie is klikken en gaan. Als je verder wilt gaan kun je het zo ingewikkeld maken als je zelf wilt. Overzichten doen wij door middel van views.

[Voor 49% gewijzigd door wasted247 op 05-05-2011 11:29]

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:58
Wij gebruiken hier altijd Whatsup, erg simpel op te zetten en je kan zo'n beetje alles monitoren wat je maar wilt.

We do what we must because we can.

• Davidson
@ Aragnut:
In principe hebben de systeembeheerders de tools al om die details op te vragen. Het gaat meer om de algehele status zodat die makkelijk te zien is.

Bedankt voor de suggesties. Maar zoals bij Whatsup heb je een SQL database erbij nodig. Ik neem aan dat je dan die software op een server moet installeren zodat hij de systemen kan scannen in het gehele netwerk? De PC waarop wij de status bekijken is namelijk een stand-alone PC.

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-06 08:29
Kijk eens naar Paessler. Wel een server/sql installatie maar dmv de webinterface/client prima vanaf een pc af te lezen. Wij gebruiken het om +/- 50 servers en de hele netwerk infrastructuur te bewaken. Wel betraald maar niet duur.

• RPSimon
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-02-2020
Wij zijn van Nagios aan het migreren naar Zabbix. Een zee goeie tool met verschikkelijk veel mogelijkheden. De servers kunnen gemonitord worden met snmp of met een speciale agent die je kan installeren op de server. Op een windows machine is het met die agent mogelijk om alle Performance Counters van die Windows Machine op te vragen.

Wij gebruiken het bij ons voor een 300-tal servers te monitoren en alles is mooi in grafieken, mappen en screens te gieten waardoor je het overzichtelijk kan houden. Een aanrader: http://www.zabbix.com/

Het is zoals Nagios te installeren op een linux server en dan te raadplegen via de browser. Het is wel even zoeken om alles te installeren en te configureren zoals je het wilt...

Facebook | Linkdin | Twitter | Senior Datacenter Engineer

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 337854
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Zoals eerder genoemd Paessler PRTG ... No1 monitor pakket wat er is gewoon :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-06 08:29
-Ik bedenk me nu trouwens dat het geen SQL is. Het houdt een eigen formaat DB bij in de vorm van kleine bestandjes.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• megamuch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-05 21:26

megamuch

Tring Tring!

Splunk? :)

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je! http://soundofdata.nl/nl/vacature-systeem-applicatiebeheerder-40-uur/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Davidson
Ik ben nu Paessler aan het proberen. En het werk erg goed op het eerste gezicht! Installatie is ook erg makkelijk te noemen; ik had meteen connectie met de servers :)

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee