Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 405514

Topicstarter
Dag allemaal,

Ik twijfel even of dit onder hardware of onder netwerk moet, maar toch maar even voor het laatste gekozen... Heeft m.i. met beide te maken, maar als dit topic verplaatst moet worden: feel free!

Ik ben op zoek naar het volgende. Ik wil mijn printer + externe harde schijf aansluiten op het netwerk zodat ze voor mijn pc + laptops te benaderen zijn. Beide, printer + externe harde schijf, zijn hier niet geschikt voor. Nu meen ik mij ter herinneren dat er wel apparaatjes voor zijn die dit mogelijk maken. Ik kan er alleen nergens iets over vinden.

Even wat praktische info: op de pc draait windows xp, beide laptops draaien op windows 7. Ik heb een linksys router (Wireless-N). Mijn printer is een pixma ip2000 en mijn externe harde schijf is een Iomega Screenplay HD.

Zouden jullie mij verder kunnen helpen? Ik hoor het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80673

Kun je ze niet gewoon delen op die vaste pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Anoniem: 80673 schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 09:56:
Kun je ze niet gewoon delen op die vaste pc?
Moet die PC dus altijd aanstaan... Niet even handig voor elk huishouden.

Keyword om te gaan zoeken is "usb network server"; Google geeft meer dan voldoende info en zodoende kan je ook budget en features en reviews vaststellen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80673

Beter zet je die PC aan. Of je bouwt een server. Geen halve oplossingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinooo
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-02 21:17
neem een Apple Airport extreme... ondersteund zowel printers als harde schijven, ook vanuit windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Je zou kunnen kijken naar een Iomega iConnect, of een Belkin Home Base. De ouwe trouwe Linksys NSLU2 wordt niet meer gemaakt.

Die Belkin heeft als voordeel dat je hem als 'USB poort op afstand' kunt gebruiken, waardoor printers die het met de meeste andere printservers niet doen wel hiermee werken. Ze zitten 'virtueel lokaal' ingeplugt. Nadeel is wel dat er dus maar 1 computer tegelijk met de printer verbonden kan zijn. Verder is de Belkin trager als fileserver dan de Iomega. (Dit zeg ik niet uit ervaring, maar puur op processor en netwerk specs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dank voor alle reacties.

@sinner2stroke: sorry, maar ben er geen voorstander van om pc hele dag aan te laten staan en een server vind ik iets wat overdreven voor ons kleine huishoudentje ;-)
@Mijzelf. Bedankt voor je tips. Iomega is erg interessant, ga ik eens verder naar kijken... prijsverschil met Belkin is nog wel aardig, maar grote voordeel is wel dat meerdere pc's toegang hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tostyijzer
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06-04 13:48
Toen ik met hetzelfde vraagstuk zat heb ik een NAS aangeschaft. Het fijne is dat deze ook van buitenaf benaderbaar is en dingen voor me kan downloaden. Nadeel is wel dat deze de hele dag aan moet staan (of zoals ik doe; overdag aan, 's nachts uit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

tostyijzer schreef op maandag 09 mei 2011 @ 22:55:
Toen ik met hetzelfde vraagstuk zat heb ik een NAS aangeschaft.
Kan je NAS ook printserver spelen dan? Zo ja, dan lijkt het me handig dat je even merk + type post want de topicstarter wil kunnen printen en een shared drive hebben...

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heb ondertussen een Iomega Iconnect aangeschaft en werkt prima!

Heb nog wat problemen om m'n printer aan het werk te krijgen. Windows vraagt om .inf-bestand. Vanaf de pc met xp was het geen probleem, kon .inf-bestand zo vinden. Vanaf laptops met windows7 lukt het niet. De cd-rom met driver stamt nog uit xp-tijd, dus heb op beide laptops geschikte drivers gedownload. Maar kan bij installatie het .inf-bestand niet vinden. Weet iemand waar ik dat kan vinden?
Ter info: printer is een canon ip2000. Deze staat niet in de standaard printerlijst van windows. Heb de driver ook even getest door de printer rechtstreeks aan een laptop te hangen en dat ging prima...

ps. als ik voor dit nieuwe probleem een nieuw topic moet openen, laat het ff weten, want dan doe ik dat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:58
inf bestandje van de XP machine kopieren naar de win 7 machines en manueel selecteren?
Pagina: 1