Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Huidige situatie is als volgt:
Afbeeldingslocatie: http://i161.photobucket.com/albums/t201/oudeelferink/random2033.jpg
AOP (Ziggo) zit in de woonkamer, vanuit daar gaat die naar een verdeelkast voor modem en tv.

Nu wil ik dit verleggen naar de meterkast want ik ben de modems en routers zat naast mijn TV.
Is het mogelijk om de groene kabel rechtstreeks in de ETU-01 te prikken indien ik er de juiste connector op zet?
Of heb ik weer een wand contact doosje nodig?

En ja ik weet dat kabelmaatschappijen niet graag hebben dat men zelf aan de kabel zit, maar ik heb toestemming van Ziggo omdat ik niet de kabel hoef te verlengen ofzo. alleen opnieuw afmonteren.

Weet niet zeker of ik in het juiste forum zit, ik zie namelijk niet echt een klus forum en aangezien het met TV etc te maken heeft plaats ik het hier.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2011 09:20 ]

Verwijderd

Als het fout gaat met die groene kabel ben je flink de sjaak, vziw moet de straat dan open om een nieuwe kabel te laten trekken.

Waarom niet een fatsoenlijke WCD monteren, daar goed Hirschmann spul op aansluiten en gaan met de banaan.

Of het modem daar laten staan en CAT5e/6 leggen naar de meterkast waar de rest v/h netwerkspul staat.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2011 10:01 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 09:59:
Als het fout gaat met die groene kabel ben je flink de sjaak, vziw moet de straat dan open om een nieuwe kabel te laten trekken.

Waarom niet een fatsoenlijke WCD monteren, daar goed Hirschmann spul op aansluiten en gaan met de banaan.

Of het modem daar laten staan en CAT5e/6 leggen naar de meterkast waar de rest v/h netwerkspul staat.
Omdat de aansluiting dan nog steeds op dezelfde plek zit, en de TS hem juist daar weg wil hebben? (Hetgeen ik prima begrijp. Ik heb zelf ook een bloedhekel aan een hele kast vol met apparatuur in de woonkamer, die je daar helemaal niet nodig hebt.)

Maar als ik het goed begrijp, is de groene kabel bij de TS gewoon afgemonteerd in de meterkast op een AOP en loopt er vanaf dat AOP een coaxkabel (aangelsoten met een F-connector) naar het wandcontactdoosje wat we op de foto zien. Wat is dan het probleem?

Edit: Ik lees het verkeerd. TS wil de groene kabel direct in zijn splitter stoppen. Dat zou ik zelf niet doen. Ik zou netjes een AOP in de meterkast monteren en dan met een kort kabeltje naar de splitter.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2011 10:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
de groene kabel is afgemonteerd in het linker kastje op de foto..
Dit heb ik zelf gedaan dmv het doe-het-zelf pakket van Ziggo..
Nu loopt deze kabel vanaf de voordeur onder het hele huis door naar de woonkamer.
Dus ik wil de kabel terug trekken in de kruipruimte en bij de voordeur in de meterkast omhoog laten komen en daar opnieuw afmonteren.. ik hoef niet te knippen in de kabel of iets dergelijks.

Maar dan is de vraag, heb je een wcd echt nodig of kan ik hem rechtstreeks in het rechterkastje prikken met de juiste connector? Scheelt weer een kastje en verlies. (elke schakel is verlies).

Vanuit de meterkast trek ik dan een nieuwe kabel naar de aansluiting in de woonkamer (Koka799 + hirschmann connectoren) en sluit het daar aan op de wcd.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2011 10:10 ]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:22
Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 10:08:
Maar dan is de vraag, heb je een wcd echt nodig of kan ik hem rechtstreeks in het rechterkastje prikken met de juiste connector? Scheelt weer een kastje en verlies. (elke schakel is verlies).
'k Zou gewoon weer een AOP in de meterkast maken. 't Staat veel netter, je hoeft geen f-connector op die dikke groene kabel te prutsen en je hebt een goede galvanische scheiding tussen je eigen bekabeling en die van ziggo.

Verwijderd

Zou me niks verbazen als Ziggo je zelfs verplicht aan fatsoenlijke AOP te monteren, idd het verhaal van galvanische scheiding hierboven.

Wat heb je trouwens nog een oude splitter, zou gelijk bij een Ziggo kantoor een nieuw installatiepakket halen (extragratis)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 10:08:
de groene kabel is afgemonteerd in het linker kastje op de foto..
Dit heb ik zelf gedaan dmv het doe-het-zelf pakket van Ziggo..
Nu loopt deze kabel vanaf de voordeur onder het hele huis door naar de woonkamer.
Dus ik wil de kabel terug trekken in de kruipruimte en bij de voordeur in de meterkast omhoog laten komen en daar opnieuw afmonteren.. ik hoef niet te knippen in de kabel of iets dergelijks.

Vanuit de meterkast trek ik dan een nieuwe kabel naar de aansluiting in de woonkamer (Koka799 + hirschmann connectoren) en sluit het daar aan op de wcd.
Kom je dan niet met een aantal meter overbodige groene kabel in je meterkast te zitten? Zoja: gewoon afknippen en netjes opnieuw afmonteren.

Bij mij komt de groene kabel in de meterkast uit de kruipruimte binnen en liep dan van onder naar boven door de meterkast een leiding in naar de woonkamer. Aangezien ik glasvezel heb, heb ik de groene kabel netjes doorgeknipt en los in de meterkast zitten (kan hem zo afmonteren op een AOP, als ik zou willen, maar aangezien er toch geen signaal op staat.... ligt het AOP nog netjes ergens in een doos). Vervolgens heb ik het deel dat door de leiding naar de woonkamer loopt voorzien van een stekker en op mijn glasvezelmodem geprikt.

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag alles aangepakt en de kabel terug getrokken naar de meterkast.
lekker door de modder en spinnenraggen onder het huis door gekropen :|

Alles netjes afgemonteerd op de oude AOP die ik in de meterkast heb gehangen, splitter ernaast en een nieuwe kabel via de kruipruimte naar de woonkamer getrokken en gemonteerd op een nieuwe wcd.

Het werkte eerst niet, kreeg geen signaal (Daar ging mijn avondje voetbal :D) maar bleek dat de kabel niet ver genoeg in het AOP zat, na even aandrukken en opnieuw vastzetten had ik weer prima beeld..

Projectje geslaagd..
Pagina: 1