Cat6 werkt niet tussen upc modem en router?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vex4vex
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-04 06:21
Gisteren mijn nieuwe upc modem willen aansluiten aan mijn TP-Link router. Wanneer ik de bijgeleverde (volgens mij cat5) kabel tussen de modem en router stop komt het internet binnen op de router. De router krijgt dan het externe IP van upc binnen.

Wanneer ik een zelfgelegde cat6 kabel tussen de modem en router aansluit, dan zien ze elkaar met geen mogelijkheid. Interne quick setup vanuit de router zegt dat de kabel niet is aangesloten.

Mijn controle voor het werken van de kabel is dat ik deze in 1 vd 4uitgangen op de router aansluit en op mn laptop. Hiermee maak ik een goed werkende verbinding tussen de router en laptop.

Het lijkt erop dat de upc modem geen Cat6 kabels accepteerd, zou dit kunnen?
Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64067

Ik heb wel eens ongeveer het zelfde gehad (was fab cat 5e vs zelfgemaakte cat 5e) toen was het omdat de modem te brede contacten had voor de stekker (of de plastic schijdertjes van de stekker waren te breed).

Gevolg de connectie werdt niet gelegd.

Dus ander stekkertje knijpen, (uit andere winkel)

suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:32

The Zep Man

🏴‍☠️

vex4vex schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 09:12:
Het lijkt erop dat de upc modem geen Cat6 kabels accepteerd, zou dit kunnen?
Heeft iemand hier ervaring mee?
Klinkt toch als een brakke CAT6 kabel. Als je de CAT6 kabel test tussen PC en apparaat, wat voor snelheid behaal je dan? Fast Ethernet of Gigabit? Wat ondersteunt de netwerkkaart van je laptop maximaal? Voldoet de kabel aan de TIA-568A of TIA-568B standaard? Is het een patch of kruiskabel? Als het een kruiskabel is, is het een kruiskabel voor alle paren of voor slechts de helft?
Anoniem: 64067 schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 09:18:
Gevolg de connectie werdt niet gelegd.

Dus ander stekkertje knijpen, (uit andere winkel)
Kan ook het probleem zijn. ;)

Heb je ook de kabel getest, direct vanaf laptop naar modem?

[ Voor 30% gewijzigd door The Zep Man op 05-05-2011 09:21 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:50
Niet stiekem een draadje omgewisseld in die CAT6 kabel? Ik heb hier ook een lijn liggen waar zowel telefonie als ethernet overheen gaan. Met mijn 100Mbit printer op de Gbit switch gaat dat goed, met mijn desktop met Gigabit interface krijg ik alleen "link is not ready, waiting for carrier".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vex4vex
het betreffen deze kabels :
1 x InLine Cat 6 S/STP PiMF Kabel 100 meter soepel zwart (stranded)
http://www.mnm-computers....art-stranded-p-13694.html
m'n laptop kan 100Mbit aan en die werd gehaald. Heb mn vaste pc nog niet geprobeerd om de gigabit te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MachoM
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-05 15:35
Ik heb hier thuis precies dezelfde setup, maar wel met een cat5e kabel. Dus voordat je je zorgen begint te maken. Ik kan je iig verzekeren dat de combinatie modem + router prima werkt. Cat5e en Cat6 gebruiken allebei de 8P8C connector, dus daar kan het probleem eigenlijk niet liggen. Het is waarschijnlijker dat je toch een foutje hebt gemaakt bij het zelf knijpen van je kabel. Zodra je de zelfgemaakte kabel gebruikt, werkte je ethernet dan op 1gbit? Dit is de maximale snelheid van je router. (Als je pc dit ondersteund) Als je een lagere verbindingssnelheid hebt is er zeer waarschijnlijk iets mis met de kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vex4vex
Bedankt voor de reply's. Ik zal eens kijken of ik een dunner stekkertje kan vinden en kijken wat voor'n snelheid ik haal met mn PC (die dus een gigabit snelheid moet krijgen),

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vex4vex
@MachoM, hoe strikt is de volgorde van het aanzetten van de modem, router (, pc) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:30

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Simpel: je modem zal alleen een IP uitgeven aan een nieuw device na een reset. Dus altijd modem resetten nadat je iets anders aangesloten hebt. Vervolgens willen veel routers ook enkel bij een reset een nieuw IP aanvragen, dus nadat de modem weer online is, is het doorgaans verstandig de router ook te resetten.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MachoM
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-05 15:35
Je moet er in ieder geval voor zorgen dat je modem al aan staat. Let er wel op op dat je je modem eerst een paar minuten uit hebt gehad voordat je met de setup begint. Upc koppelt iets aan het mac adres van het eerste object achter het modem, als je niet een tijdje wacht wordt de verbinding niet gereset en kun je geen nieuwe verbinding krijgen met je nieuwe router. Dat had mij ook even tuk bij de eerste keer installeren.

Dus:
  1. Zet modem uit, wacht een kwartiertje
  2. Zet je modem weer aan, wacht een minuutje ofzo zodat alles opgestart is.
  3. Start je router, geef hem ook een minuutje om zijn ding te doen.
  4. Plug alles in elkaar
  5. Start de quick setup van je router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vex4vex
@dion_b
de router is het enige aparaat wat aan de modem heeft gehangen. Heb er niet direct een pc aan gehad.
Heb de modem ook reset voordat ik de router eraan ging (met de 1 a 2 minuten pauze voor het weer aanzetten).
Ik laat morgen of vanavond weten of het is gelukt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:30

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

In dat geval denk ik echt dat je gewoon een kabelprobleem hebt met je Cat6...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vex4vex
6 x opnieuw een stekkertje eraan gemaakt en toen werkte het!
Iedereen dank voor het meedenken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:53
vex4vex schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 08:09:
6 x opnieuw een stekkertje eraan gemaakt en toen werkte het!
Dat zeg ik CAT6 >:)

[ Voor 8% gewijzigd door Appie Heijn op 06-05-2011 11:03 ]

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Laat me raden niet goed aangeknepen, de hobby tangen hebben daar nogal last van en dan werkt het niet.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Pagina: 1