Gisteren mijn nieuwe upc modem willen aansluiten aan mijn TP-Link router. Wanneer ik de bijgeleverde (volgens mij cat5) kabel tussen de modem en router stop komt het internet binnen op de router. De router krijgt dan het externe IP van upc binnen.
Wanneer ik een zelfgelegde cat6 kabel tussen de modem en router aansluit, dan zien ze elkaar met geen mogelijkheid. Interne quick setup vanuit de router zegt dat de kabel niet is aangesloten.
Mijn controle voor het werken van de kabel is dat ik deze in 1 vd 4uitgangen op de router aansluit en op mn laptop. Hiermee maak ik een goed werkende verbinding tussen de router en laptop.
Het lijkt erop dat de upc modem geen Cat6 kabels accepteerd, zou dit kunnen?
Heeft iemand hier ervaring mee?
Wanneer ik een zelfgelegde cat6 kabel tussen de modem en router aansluit, dan zien ze elkaar met geen mogelijkheid. Interne quick setup vanuit de router zegt dat de kabel niet is aangesloten.
Mijn controle voor het werken van de kabel is dat ik deze in 1 vd 4uitgangen op de router aansluit en op mn laptop. Hiermee maak ik een goed werkende verbinding tussen de router en laptop.
Het lijkt erop dat de upc modem geen Cat6 kabels accepteerd, zou dit kunnen?
Heeft iemand hier ervaring mee?