Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Videokaartdriver blijft crashen

Pagina: 1
Acties:

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:19
Hey mensen,

Ik heb eigenlijk al een hele lange tijd last van dit probleem, echter begin ik het nu zat te worden.

De kernel driver van mijn videokaartdriver crasht met enige regelmaat. Als ik in windows zit, als ik in een game zit, tijdens idle draaien..

Wat er gebeurt is het volgende;

Mijn muis reageert niet meer voor een seconde, beeld wordt zwart, beeld komt na +/- 3 seconde terug en de popup komt dat mijn driver is gecrasht en hersteld.

Dit kan gerust 4x per 5 minuten voorkomen. Vooral in WoW in een instance is het killing, omdat je in-game ook niet meer kan bewegen zonder beeld te zien (blijkbaar..)

Driver heb ik al regelmatig geüpdate. Het betreft een Asus GTX295. Bij andere videokaarten had ik het ook weleens dus ik vraag me af waar ik het soms fout doe..

Wat zijn de stappen om te achterhalen waar het probleem zit? Hebben jullie wat aan foutmeldingen?

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Misschien dat het inderdaad wel handig is om wat meer info te geven. Wat voor OS gebruik je bijvoorbeeld? Heeft het ooit wel goed gewerkt? En die foutmelding lijkt mij ook wel handig inderdaad.

Desktop | Server | Laptop

• Mexel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-03 19:20

Mexel

↓ volgende bericht hieronder ↓

BootVluchteling schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 08:30:
Hebben jullie wat aan foutmeldingen?
Maar natuurlijk, misschien heb je er zelf ook iets aan, zoek de fout code eens op bij Google.
En specs van je systeem is altijd belangrijk, en veel kun je zelf ook testen uitsluiten, zoals een live cd draaien van Ubuntu bijvoorbeeld.

↓ volgende bericht hieronder ↓

• BootVluchteling
Afbeeldingslocatie: http://img607.imageshack.us/img607/3658/foutmeldingen.jpg

Heb je hier wat aan?

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:32
Nee, plaatje is veel te klein. Wat zijn de temperaturen van alle onderdelen? Heb je er eerder last van gehad?

• Terrestraeon
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-11 16:48

Terrestraeon

END OF LINE

[b]tomvdburg schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 08:30:Driver heb ik al regelmatig geüpdate. Het betreft een Asus GTX295. Bij andere videokaarten had ik het ook weleens dus ik vraag me af waar ik het soms fout doe..
Download je wel vanaf Nvidia? En niet van Asus? Aangeraden is namelijk van Nvidia rechtstreeks:
32bit Vista/7: http://www.nvidia.co.uk/o...70.61-whql-driver-uk.html
64bit Vista/7: http://www.nvidia.co.uk/o...70.61-whql-driver-uk.html

Nog niet verholpen? Legale Windows? Nog andere drivers geïnstalleerd die hiermee kunnen conflicteren (check configuratiescherm en verwijder alle grafischekaart-drivers, installeer na de herstart de toepasselijke driver hierboven gegeven)?

Maarem... bij andere videokaarten had je het ook weleens? :X
Welke andere? En in welke mate deed dit probleem dan ook voor? Vanaf dag 1?

[ Voor 11% gewijzigd door Terrestraeon op 08-05-2011 21:18 ]

• BootVluchteling
Chris5488 schreef op zondag 08 mei 2011 @ 21:17:
[...]

Download je wel vanaf Nvidia? En niet van Asus? Aangeraden is namelijk van Nvidia rechtstreeks:
32bit Vista/7: http://www.nvidia.co.uk/o...70.61-whql-driver-uk.html
64bit Vista/7: http://www.nvidia.co.uk/o...70.61-whql-driver-uk.html

Nog niet verholpen? Legale Windows? Nog andere drivers geïnstalleerd die hiermee kunnen conflicteren (check configuratiescherm en verwijder alle grafischekaart-drivers, installeer na de herstart de toepasselijke driver hierboven gegeven)?

Maarem... bij andere videokaarten had je het ook weleens? :X
Welke andere? En in welke mate deed dit probleem dan ook voor? Vanaf dag 1?
Bedankt voor je reactie. Er staat een legale windows op. De drivers download ik standaard van Nvidia zelf. Dan pak ik ook de laatste versie beschikbaar. Nu moet ik ook bekennen dat ik deze over de huidige heen schrijf. Weet niet of dat per se kwaad kan..?

Temperaturen kan het niet zijn. Er blaast een 30 cm fan op de zijkant van mijn videokaart. Kaart wordt wel een klein beetje warm, maar zeker niet warmer dan een graad of 30-40.

Kan een verschil qua resolutie misschien ook het probleem verergeren? Als je bijvoorbeeld ingame een andere resolutie hebt dan windows. Of een bepaalde instelling oid..?

De problemen begonnen vaak redelijk rap. Kan me alleen niet herinneren of dat vanaf dag 1 was.

Ik zal vanavond even de driver verwijderen, windows rebooten en dan de driver weer opnieuw instellen. Als dat geen soelaas brengt, is een re-install opzich best een optie om software uit te kunnen sluiten.

Plaatje zal ik vanavond opnieuw uploaden, maar dan met een fatsoenlijk formaat. Stomme imageshack :(

• BootVluchteling
Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/4gjey8.jpg

Driver verwijderd, pc gereboot, nieuwe driver (zie boven) geïnstalleerd. Biedt geen soelaas :(

• BootVluchteling
iemand nog suggesties.? :?

• BootVluchteling
zojuist een verse installatie van Windows 7 gedaan. Paar dingen geïnstalleerd:

- Nero
- Office 2007
- WoW-addonprogramma
- Synology-programma (voor NAS)

Ik start WoW op, doe even alt-tab *poef*

precies dezelfde symptomen........

• Klojum
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-10 10:59
Probeer eens een kaal geinstalleerd systeem, zonder Office / WoW / Synology... Als dat 24 uur kan volhouden, dan installatie per softwarepakket de resultaten opnieuw bekijken. Het kan trouwens ook de videokaart zelf nog zijn, natuurlijk... (geen losse oudere NVidia-kaart liggen toevallig?)

• BootVluchteling
Klojum schreef op zondag 15 mei 2011 @ 13:23:
Probeer eens een kaal geinstalleerd systeem, zonder Office / WoW / Synology... Als dat 24 uur kan volhouden, dan installatie per softwarepakket de resultaten opnieuw bekijken. Het kan trouwens ook de videokaart zelf nog zijn, natuurlijk... (geen losse oudere NVidia-kaart liggen toevallig?)
Nee, helaas geen Nvidia-kaart liggen.. Ik ga ff directX upgraden. Kijken of dat uit maakt..

• BootVluchteling
Het lijkt te helpen als ik minder alt-tab tijdens het gamen. Ik speel WoW in windowed mode. Ik ga eens kijken of dat invloed heeft.

Al gebeurt het ook buiten WoW bedenk ik me alleen..

Suggesties zijn nog altijd welkom!

• Tegenstrever
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-03-2023
Als je de mogelijkheid hebt dan is het proberen van een andere voeding zeker het overwegen waard. Dit heeft voor mij mijn problemen met mijn videokaart opgelost.

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik had dit probleem ook , oorzaak was dat mijn CPU te heet werd, vervolgens alle stof verwijderd van de heatsink en probleem was weg.

[ Voor 10% gewijzigd door DRaakje op 18-05-2011 16:18 ]

• BootVluchteling
DRaakje schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 16:18:
Ik had dit probleem ook , oorzaak was dat mijn CPU te heet werd, vervolgens alle stof verwijderd van de heatsink en probleem was weg.
Hmm. Fijn om te horen dat er nog iemand is met eenzelfde probleem.. Ik zal vanavond even de pc open maken en met perslucht en een stofzuiger de boel schoonmaken. Ik zal dit daarna weer updaten.

Blijft alleen apart dat het ook gebeurt in idle stand. Kan je cpu dan nóg te warm worden..?

• Jouster-Patrick
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-07-2021
Ik heb het met een 9800GTX gehad dat ie steeds crashte maar dat lag aan mijn geheugen modules miss dat jij meerdere hebt probeer eerst eens 1 te verwijderen teste natuurlijk nog steeds wissel ze dan om lijkt me stug dat het natuurlijk aan beide kan liggen maar dat was bij mij het geval had 4 gig nu nog maar 3 gelukkig is het me 2e werk station

• BootVluchteling
Jouster-Patrick schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 10:33:
Ik heb het met een 9800GTX gehad dat ie steeds crashte maar dat lag aan mijn geheugen modules miss dat jij meerdere hebt probeer eerst eens 1 te verwijderen teste natuurlijk nog steeds wissel ze dan om lijkt me stug dat het natuurlijk aan beide kan liggen maar dat was bij mij het geval had 4 gig nu nog maar 3 gelukkig is het me 2e werk station
Memcheck kwam er zonder problemen doorheen.

Probleem heb ik uiteindelijk gevonden; De videokaart zelf was kapot. Er zit gelukkig nog 3 maanden garantie op (kaart kostte me toen €400,-). Ik ga dus garantie claimen. Mijn zwager had nog een videokaart liggen en toen deze er in zat waren alle problemen als sneeuw voor de zon verdwenen...

Ben benieuwd wat voor kaart ik krijg als ik garantie claim.. (nu GTX 295)

• BootVluchteling
BootVluchteling schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 11:25:
[...]

Memcheck kwam er zonder problemen doorheen.

Probleem heb ik uiteindelijk gevonden; De videokaart zelf was kapot. Er zit gelukkig nog 3 maanden garantie op (kaart kostte me toen €400,-). Ik ga dus garantie claimen. Mijn zwager had nog een videokaart liggen en toen deze er in zat waren alle problemen als sneeuw voor de zon verdwenen...

Ben benieuwd wat voor kaart ik krijg als ik garantie claim.. (nu GTX 295)
Had via Yorcom een GTX570 aangeboden gekregen, maar met €129 bijbetaling heb ik een GTX580 gekocht. :)
Pagina: 1