Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Programma's zijn alleen te starten als Admin

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik last had van een virus/malware heb ik (na wat zoeken) de Esage bootkit remover gebruikt. De problemen die ik had zijn nu weg. Echter, programma's starten alleen nog als ze worden "uitgevoerd als administrator".
In de readme van de bootkit remover staat het volgende:
"In case of any damage caused to system, boot from your Microsoft Windows installation CD, go to the Recovery console, and run the fixmbr command." Denken jullie dat hierdoor mijn problemen verholpen worden? \
Het gaat hier over Windows 7 Ultimate. Dit probleem doet zich trouwens alleen voor bij de gebruiker die de bootkit remover heeft toegepast. De andere gebruikers werken probleemloos.
Alvast dank.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2011 06:26 ]

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-11 13:43
fixmbr is je master boot record. Dit houdt in dat als Windows niet meer wil opstarten, je dit kan draaien. Deze zal je Boot record opnieuw aanmaken en Windows kan zijn partitie weer vinden. Dit zal helaas niks voor jou oplossen.
Heb je je account al nagekeken. Wat voor user ben je? Administrator lijkt mij het handigst.

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
De bootkit remover heeft je rechten verneukt.

Je kan of uren/dagen gaan spenderen aan het zoeken naar de instellingen. Of je kan ook gewoon simpelweg een nieuwe gebruiker aanmaken en daarmee gaan werken.
barry457 schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 06:56:
Heb je je account al nagekeken. Wat voor user ben je? Administrator lijkt mij het handigst.
Ach ja, maak iedereen maar admin... Niet over nadenken, gewoon iedereen admin maken.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Gomez12 schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 07:00:
Ach ja, maak iedereen maar admin... Niet over nadenken, gewoon iedereen admin maken.
Ik denk dat er heel wat mensen zijn die het op dat punt niet met je eens zijn ;)

Los daarvan, zoals al eerder aangegeven zal fixmbr hier niet veel voor uit halen. Als ik jou was zou ik echter niet kiezen voor de oplossing van Gomez12 om een nieuwe user aan te maken. Weet jij namelijk 100% zeker dat je virus van je systeem af is? Is het probleem wat je nu hebt een gevolg van het oplossen of is je probleem misschien juist iets groter dan jij denkt? En dus nog helemaal niet opgelost? Als je het mij vraagt is er altijd maar 1 oplossing voor een virus: opnieuw installeren van je systeem. Kost wat tijd maar het is voor mij altijd de enige manier om mijn systemen genoeg te vertrouwens om er bankzaken mee te doen et cetera.

Desktop | Server | Laptop

Verwijderd

Topicstarter
De gebruiker is reeds admin.
Ik heb wel het idee dat het virus weg is. Er komt geen melding meer van de virusscanner en het gedrag is normaal (op het niet op een normale manier kunnen starten van programma's na).

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Als je virusscanner fool-proof was dan was je nooit besmet geraakt dus ga daar niet blind van uit ;)

Iets zegt me dat Gomez12 sarcastisch was :P Je wilt IMHO niet standaard als admin werken.

Welke programma's? Vast niet alle, aangezien je dan niet eens had kunnen booten (of draaien die onder andere accountnamen?). Als specifieke: zie je een patroon? En hoe staan de rechten daarvan in filesysteem en register? Laat eventueel ook even ProcessMonitor mee laten kijken (natuurlijk eerst filteren op fouten).

Maar een nieuwe account aanmaken kan inderdaad wel de snelste manier zijn. Kost wat moeite om alles over te zetten, maar dan weet je meteen weer waarom standaard admin-zijn niet verstandig is.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
De vriusscanner was inderdaad niet fool-proof. Je kunt hem namelijk gewoon uitschakelen om even een key-gen te draaien...
Ik kan niet echt een patroon ontdekken in programma's die niet opstarten. Virusscanner en adaware starten gewoon automatisch bij het aanmelden. Alle andere alleen als administrator.
Ik zit er nu over te denken om een nieuwe gebruiker aan te maken en alles over te zetten. Heeft iemand tips hoe ik dat snel kan doen? Alvast dank.
Pagina: 1