• Jasper 99
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-12 16:51
Beste Tweakers,

Net mijn nieuwe geforce 580 binnen :D doet het allemaal perfect!
Maaaaarr..... het beeld begint soms opeens te trillen! Het is niet mijn beeldscherm want hij doet het ook als ik hem aan/uit zet! Ik heb een milde overclock op de kaart en hij doorstaat gewoon 3dmark + furmark plus paar uur crysis 2. Maar als ik dan gewoon in windows zit gaat me beeld soms gewoon triller/flikkeren bij letters. Het is dus niet me hele beeld maar gedeeltes je zit het duidelijk bij teksten lezen etc. Zou me overclock toch niet zo stabiel zijn?

Heeft iemand tips wat mischien de oorzaak kan zijn? Kapot Dvi --> vga switch mischien?

Mvg,
Jasper

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je monitor is dus analoog aangesloten? Heb je niet de mogelijkheid om het ding digitaal aan te sluiten, dat komt de kwaliteit meestal wel ten goede.

• M3nn0M3nn0
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-12 11:07
De switch zou een minder logische verklaring zijn, omdat je die storing dan ook bij games zou moeten hebben.

Ik denk zelf eerder aan de refresh-rate van het beeldscherm. Reset het scherm, en zet onder 'geavanceerde instellingen' bij de resolutie-instellingen van Windows de refresh-rate op 59/60.

Verder zou ik even kijken naar de 2d clocks van de kaart. Welke tool gebruik je om de kaart te overklokken? Kijk daar even goed of je 2d/3d settings wel goed ingesteld staan.
De tool zou de 2d settings uit de bios van de kaart moeten laden, maar omdat je een overclock hebt runnen kan daar nog wel eens iets fout gaan.

• Jasper 99
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-12 16:51
Ja moet ik even een kabel aanschaffen! had het ook met een 560 maar alleen als hij 100C werdt! maar zal het testen op mijn tv tot nu tu nergens last van! Het probleem is sowieso niet constant

Edit:
Msi afterburner.

hij klokt terug naar 51 en 100mhz maar even met gpu-z checken?

[ Voor 19% gewijzigd door Jasper 99 op 05-05-2011 00:43 ]