Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik heb hier een 'HTC touch pro' die ongeveer elke 10 a 20 minuten volledig vast loopt en een soft-reset nodig heeft om weer op gang te komen. Wat erger is: hij wil ook niet meer verbinden met ActiveSync. Een hard-reset zou alles oplossen (hoop ik) maar dan is de agenda en de contacten weg, en dat is geen optie. De persoon die het toestel bezit (niet ik) merkte al in januari dat het syncen niet meer ging, en heeft het wegens tijdsgebrek nooit in orde gebracht. Nu zit hij dus met een groot probleem, het apparaat begint zwaar te mankeren en hij kan soms niet eens meer bij zijn contacten/afspraken. Dit is wat ik geprobeerd heb:

- De instellingen van Activesync veranderen op de telefoon (Geavanceerde netwerkfunctionaliteit aan/uit zetten)
- Andere computer
- Andere kabel
- Firewall/AntiVirus/VPN software uitgezet/verwijderd

Wanneer ik de geavanceerde netwerkfunc. aan zet lijkt hij te willen verbinden, maar ik krijg volgende foutmelding:
"ActiveSync kan geen verbinding maken met het Windows Mobile-apparaat. Klik OK om het probleem op te lossen". Op OK klikken levert mij weinig op; Onderaan het gedetailleerd logbestand staat: "Het apparaat lijkt niet te zijn aangesloten. Sluit het apparaat aan op de computer." Uiteraard is het apparaat wel degelijk verbonden, een andere kabel gebruiken geeft geen oplossing.
Met de geavanceerde netwerkfunc. uit gebeurd er helemaal niets...

Er is nog genoeg geheugen beschikbaar, ook dat kan het probleem niet zijn.

Ik weet niet hoe ik nu verder moet. Mijn enige doel is het backuppen van agenda en contacten, als ik die heb gewoon een hard reset en opnieuw beginnen.

Iemand die mij nog een hint kan geven?

Alvast bedankt!

• ictinteresse
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-11 00:57
Misschien een optie een geheugenkaart te plaatsen, Backup te maken op de memorycard, die eruit halen en dan een harde reset?

Zo zie je maar weer, Backups, backups & nog eens backups!

Verwijderd

Topicstarter
Backups :-), mij moet je het niet vertellen.

Dat dacht ik ook, maar hoe schrijf ik de agenda/contacten weg naar de geheugenkaart? Ik kan nergens een aanwijzing vinden...

Heb ook nog geprobeerd:
-Andere USB poort
-ActiveSync herinstalleren

edit:
Volgende stappen ondernomen:

Ik heb ondertussen ook gevonden dat contacten en agenda opgeslagen zijn in het bestand pim.vol, dat bestand zou te vinden zijn in de root van het divece, maar hoe geraak ik in die root om het te backuppen (en later eventueel terug te zetten, of misschien uit te lezen)?

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2011 00:32 ]

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-11 20:10