Toon posts:

Central Point - wat zijn mijn rechten?

Pagina: 1
Acties:
  • 405 views

Verwijderd

Topicstarter
Nu wilde ik een dual-screen opstelling naast mijn huidige zwarte monitor. Na enig zoekwerk bleek de Acer B223WGOKymdr monitor in het zwart hiervoor een uitstekende kandidaat. Vooral zijn dunne schermrand was een groot pluspunt, naast de exacte buitenafmetingen. Wanneer de Acer B223WGOKymdr monitor in het zwart naast mijn zwarte monitor gekanteld werd, zou je amper verschil moeten zien wanneer het ene scherm in het andere scherm verloopt.
Deze monitor dus

In de pricewatch zocht ik naar een shop met 24-uursservice. Bij de eerste shop met de laagste was de monitor niet in voorraad. Op de site van CentralPoint werd vermeld dat de monitor in kwestie nog volop in voorraad was. Probleem was wel dat hij enigszins duurder is. Maar c'mon, daar kan ik wel mee leven. Zolang er maar goede service geleverd wordt. :)

Bestelling gedaan, via iDeal betaald en kreeg een keurig bevestigingsmailtje. Nu begon de ellende pas.
Na lang wachten, was-ie er dan eindelijk. Wat bleek? De doos was helemaal opengescheurd. Met haastig plakwerk is getracht de doos bij elkaar te houden. De tape die hierbij gebruikt werd, was overduidelijk niet van de fabrikant zelf. :/

Het etiket van CentralPoint was over een andere etiket op de doos heen geplakt. Wanneer je het CentralPoint-etiket aftrekt, valt op de etiket af te lezen dat de monitor gerouteneerd is naar Amstelveen voor 'computer reparatuur', en de monitor weer opgelapt is. Aan de behuizing van de monitor waren er hevige slijtagesporen te zien. :(

Met andere woorden: Waar je op Marktplaats een lagere prijs betaalt voor een tweedehandsproduct, betaal je bij CentralPoint de volledige nieuwprijs voor 2e hands-producten. 8)7
Goed, waarschijnlijk lag het aan mij dat ik een nieuwe product verwacht als ik een (hogere) nieuwprijs voor betaal.

De doos openmaken hoefde niet, de doos was immers al opengescheurd. Eenmaal de tape voorbijgeknipt, trof ik de monitor in vol ornaat aan. Geen kussen of schuimrubber rondom. De verpakking van de daarbijhorende accesoires waren ook opengeknipt.

Nog verrassender was dat de monitor aan de voorkant zilver/grijs was, en aan de achterkant zwarte behuizing! De monitor zat ook niet stevig meer in zijn behuizing, kon je merken. Hier kon ik uiteraard niet mee akkoord gaan. Binnen mijn opstelling waar alles zwart is, is een zilver/grijze monitor naast mijn zwarte monitor natuurlijk geen porem. :-(

Ik stuurde een mail naar CentralPoint, waar ik in beleefde wijze mijn beklag deed. Dagen later kreeg ik een standaardmail, waarin de RMA-procedure beschreven werd en waarnaartoe ik de monitor kon opsturen. Geen excuus of wat. :z

2 dingen:
- In hun standaard RMA-mail staat het volgende. "U dient de zending voldoende te frankeren."
Vrij vertaald: "we hebben en fout gemaakt, maar BETALEN zul je!" :D
- "Enkel zaken die compleet zijn, in ongeopende en onbeschadigde staat en in hun oorspronkelijke verpakking, zonder (bedrukt) plakband en zonder geschreven tekst op de verpakking, kunnen worden teruggezonden en kunnen worden aanvaard."
Hoe moet dat dan in Godsnaam als de verpakking helemaal opengescheurd is en aan vluchtige plakband bij elkaar hangt? 8)7

Wederom in vriendelijke bewoordingen stuurde ik ze een mail, dat ik hun RMA-procedure ontvangen heb, maar door hun handelingen niet in staat was om daaraan te voldoen. Ik legde de situatie wederom uit, en gaf vetgedrukt aan dat ik graag een mail van een medewerker wilde krijgen. Zodat we konden overleggen hoe ik de monitor kon retourneren, als ze de verpakking al opengescheurd hebben. :)
Hierop heb ik na 1 week nog steeds geen antwoord. Helemaal niks. Radiostilte alom. Ik besloot wederom een keurige mail aan te wijden. Wederom zonder resultaat, zo blijkt nu. :r

Moraal van dit verhaal:
Eerst dien je bij CentralPoint de nieuwprijs te dokken. Daarna blijk je opgescheept te worden met een opengescheurde verpakking met daarin een niet-verpakte versleten tweedehandsproduct, in 2 conflicterende kleurstellingen, anders dan je besteld hebt. Mailen is nutteloos. Ze hebben je geld immers al, voor de rest kun je namelijk doodvallen. :w

Maar ik laat het hier niet bij zitten. Wat kan ik alsnog doen om ervoor te zorgen dat het product kosteloos teruggestuurd wordt en ik mijn geld terugkrijg?

• Algurgazan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-01-2025

Algurgazan

Ome Bob

Heb je ze al gebeld?

"When you hear the beeb, it will be three o'clock." | muzak

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Wat dacht je van even bellen? Je stelt je nu wel gigantisch aan door direct zo te reageren. Je hebt op tijd aangegeven het product te willen retourneren en je mag hem dus gewoon terugsturen. Bel ze even om af te spreken hoe het verder gaat en dan gaat het vast een stuk sneller.
Ook een week wachten op een mail is best onverstandig handelen, je moet er gewoon beter bovenop zitten.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Je had niet je 'beklag' moeten doen, maar moeten melding dat dat ding retour gaat onder 'wet-koop-op-afstand'.

En als ik je verhaal zo lees, denk ik dat CentralPoint bewust een week later heeft gereageerd, zodat de 7 werkdagen bedenktijd is verlopen.

Heb je nu misschien niks aan, maar het is een leer voor de volgende keer.

Ey!! Macarena \o/

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Onzin, zo werkt dat natuurlijk niet. Als jij op tijd aangeeft dat je het product wilt retouren valt het gewoon binnen die periode. Dat CentralPoint pas veel later reageert is niet jou probleem, jij moest wachten tot je de retourprocedure binnen kreeg dus kon zelf geen actie ondernemen. Wettelijk gezien kunnen ze je niks maken, enkel betaal je normaal gesproken wel zelf de retour kosten, daar zou je in dit geval coulance voor moeten vragen omdat het hun fout is geweest.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Als je dat aangeeft wel ja. Maar waar lees jij dat dan?

Ik lees namelijk niet dat de TS direct een mailtje heeft gestuurd met daarin dat ie het product wil retourneren op basis van de wet koop op afstand..

Ey!! Macarena \o/

• ictinteresse
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-01 21:04
Ik denk dat TS op tijd een mailtje heeft gestuurd om de gang van zaken uit te leggen. Dat Central Point nog niet reageerd binnen 1 week kan TS niet op afgerekend worden lijkt mij.

Wellicht heeft TS in dat mailtje geschreven dat hij het terug wilt sturen alleen niet met de letterlijke verwijzing naar de wet Koop of afstand.
In dit geval lijkt het me dat CentralPoint toch moet overgaan tot retournering van het volledige bedrag.

Het is een aanname dat het zo is gelopen.

Verwijderd

Ik doe dit topic even op slot. De OP lijkt een goed onderbouwde klaagzang te zijn waar uiteindelijk wel een vraag uit volgt. Ik denk alleen dat dit eenvoudig op te lossen is door de standaard email route te omzeilen. Daarmee kom je nu eenmaal in de standaard customer service kanalen terecht en jouw geval is hopelijk niet standaard dus. Neem gewoon even contact op met ze via de telefoon en leg je verhaal uit. Dat zou alle problemen moeten oplossen.

Verder heb je aangegeven dat je de koop wilt annuleren dus je kunt altijd ontbinden. Dit kost je hooguit verzendkosten, maar dat is een klein offer dat je wellicht moet brengen. Eerst even met Central Point overleggen dus :)

Edit: voor de duidelijkheid: als je er niet uitkomt, is dit topic zo weer open. Stuur me dan gewoon even een DM. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2011 00:08 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.