Hallo,
Ik ben bezig met een projectje waarvan kinderen gebruik gaan maken.
Dit werkt met een touchscreen interface en omdat kinderen nogal onrustig zijn wil ik graag dat buttons na 1 klik worden gedisabled.
Het gaan om buttons die via een Ajax call de content van de volgende pagina inladen.
De button moet dus tijdens die fadeOut disabled worden.
Ik heb de functie one() van jQuery al geprobeerd maar dat werkt niet omdat de pagina niet herladen wordt en dan dus maar één keer per sessie een button kan worden ingedrukt. Deze functie is daarna niet meer beschikbaar voor de andere buttons. (Alle buttons gebruiken deze functie).
Hoe kan ik dit het beste oplossen?
Alvast bedankt!
Ik ben bezig met een projectje waarvan kinderen gebruik gaan maken.
Dit werkt met een touchscreen interface en omdat kinderen nogal onrustig zijn wil ik graag dat buttons na 1 klik worden gedisabled.
Het gaan om buttons die via een Ajax call de content van de volgende pagina inladen.
JavaScript:
1
2
3
4
5
| $("a.transition").click(function(event){ event.preventDefault(); linkLocation = this.href; $("body").fadeOut(500, redirectPage); }); |
De button moet dus tijdens die fadeOut disabled worden.
Ik heb de functie one() van jQuery al geprobeerd maar dat werkt niet omdat de pagina niet herladen wordt en dan dus maar één keer per sessie een button kan worden ingedrukt. Deze functie is daarna niet meer beschikbaar voor de andere buttons. (Alle buttons gebruiken deze functie).
Hoe kan ik dit het beste oplossen?
Alvast bedankt!