Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Win7]Updates gepushed zonder automatische updates

Pagina: 1
Acties:

• telefoontoestel
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-06-2024

telefoontoestel

Maak me gelukkig....Bel!!

Topicstarter
Ik heb op mijn laptop de automatische updates zo ingesteld dat hij ze alleen mag downloaden en installeren bij vragen. Voor de meeste updates werkt dit ook prima, maar zo nu en dan wordt er toch een update gepushed. Meestal is dat alleen irritant dat ik het opnieuw starten schermpje moet weg klikken. Soms daarentegen, zoals vandaag weer, leg ik mijn laptop even weg terwijl ik ergens mee bezig ben om wat te pakken bijv. Als ik dan weer terug kom is de laptop vanzelf opnieuw gestart en ben ik alles kwijt :S

Is er een manier om ook deze updates te laten vragen ipv gewoon te installeren? Ik wil het liefst wel verteld/gevraagd worden om updates te installeren.

telefoontoestel

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Mits je de juiste (pro/ultimate) versie hebt, kun je local group policies instellen.
Of je doet het met een registry import als het een Home versie is...

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Martijntj
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-11 14:58
alt-92 schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 08:07:
Mits je de juiste (pro/ultimate) versie hebt, kun je local group policies instellen.
Of je doet het met een registry import als het een Home versie is...
Zijn probleem lijkt dus dat een update die policy negeert en er doorheen duwt :)

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-08 17:50
telefoontoestel schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 22:01:
Ik heb op mijn laptop de automatische updates zo ingesteld dat hij ze alleen mag downloaden en installeren bij vragen. Voor de meeste updates werkt dit ook prima, maar zo nu en dan wordt er toch een update gepushed. Meestal is dat alleen irritant dat ik het opnieuw starten schermpje moet weg klikken. Soms daarentegen, zoals vandaag weer, leg ik mijn laptop even weg terwijl ik ergens mee bezig ben om wat te pakken bijv. Als ik dan weer terug kom is de laptop vanzelf opnieuw gestart en ben ik alles kwijt :S

Is er een manier om ook deze updates te laten vragen ipv gewoon te installeren? Ik wil het liefst wel verteld/gevraagd worden om updates te installeren.
En na het update forceert hij een restart waardoor je je werk verliest? Dat lijkt me toch echt geen standaard Windows functionaliteit.

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Martijntj schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 08:13:
[...]

Zijn probleem lijkt dus dat een update die policy negeert en er doorheen duwt :)
Hij heeft geen policy want die wordt écht niet genegeerd. NOWAI.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11 18:28

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Of het is een bedrijfslaptop waar de instellingen elke keer overschreven worden..... (niet dat dit logisch zou zijn met een automatische herstart, maar het kan...)

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:52

Pixeltje

Woo-woohoo!

alt-92 schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 08:27:
[...]

Hij heeft geen policy want die wordt écht niet genegeerd. NOWAI.
Ben ik het niet helemaal mee eens; heb hetzelfde verhaal ook meegemaakt; instellingen zoals de TS, dus alleen downloaden en isntalleren als ik dat goedkeur. Policy voor gemaakt, maar het lijkt alsof sommige updates die overrulen. Vaak is na het installeren van de updates 'ineens' de instelling terug op alles automatisch, en mijn policy wordt gewoon genegeerd.

Is gewoon een legale versie van ultimate..

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

• telefoontoestel
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-06-2024

telefoontoestel

Maak me gelukkig....Bel!!

Topicstarter
Het is een eigen laptop. Ik wil best proberen om de juiste policies in te stellen, maar zou niet weten waar dat moet gebeuren. Zoals ik het nu doe is ieder geval vanuit het configuratiescherm.

telefoontoestel

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Pixeltje schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 08:36:
[...]

Ben ik het niet helemaal mee eens; heb hetzelfde verhaal ook meegemaakt; instellingen zoals de TS, dus alleen downloaden en isntalleren als ik dat goedkeur. Policy voor gemaakt, maar het lijkt alsof sommige updates die overrulen.
Kan niet. Deploy al ruim 7 jaar (sinds SUS 1.0) WindowsUpdates via Group policies (hetzij via WSUS of direct via MU) en in al die tijd met honderden systemen van 2003/XP tot en met 2008R2/Win7 nog noooooit een spontane 'ikdoelekkerwaarikzininheb' update gezien.

Pagina: 1