[iMovie '09 / iDVD ] Tijdelijke bestanden op andere schijf

Pagina: 1
Acties:

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-01 18:53
Ik heb een 30 GB SSD gebruikt om Snow Leopard met iLife '09 op te zetten. Daarnaast zit er in mijn Mac Pro een 1 TB schijf. Ik capture 1.5 uur film in iMovie. Dat gaat goed. Dan wil ik er een DVD van branden. Dat gaat niet goed. Ik doe in iMovie export naar DVD en na ongeveer een uur wachten op iMovie komt de melding dat m'n opstartschijf vol is en stopt iMovie er mee. Hoe kan ik er voor zorgen
dat iMovie en iDVD hun tijdelijke bestanden niet op de opstartschijf willen zetten? Ik heb in iMovie het project al verplaatst naar de 1 TB schijf, maar dat maakt helaas niets uit.
O ja, het echte versienummer van iMovie is 8.0.6 en van iDVD 7.1.1.

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:35
Waar staat je home folder en/of waar staat je Movies folder?

Ik heb zelf -alles- op mijn SSD, behalve mijn Pictures en Movies folders, deze heb ik met een symbolic link doorgezet naar mijn mijn SSD:
code:
1
ln -s /Volumes/HDD/Users/niels/Movies/ /Volumes/SSD/Users/niels/Movies

Volgens mij is dat nu ook de work/temp folder voor iMovie, maar zeker weten doe ik dit niet, heb op dit moment nog genoeg vrije ruimte op mijn SSD...

Strava

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
In instellingen -> Gebruikers even je home map verplaatsen naar je 1TB schijf.

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

• Dancing_Animal
Mick1990 schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 21:48:
In instellingen -> Gebruikers even je home map verplaatsen naar je 1TB schijf.
Ik moest even door-Googlen hier, maar bedankt voor de tip! Wat er nog bij moet : open het slotje en klik met rechts op je account en dan Geavanceerde opties

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:35
let op dat er ook een heleboel data in je home folder staat die interessant is voor op je SSD, (denk aan kleine config bestandjes van apps, databases van apps etc). Je haalt meer uit je SSD als je niet je hele home folder verplaatst.

Strava

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:49
Dancing_Animal schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 21:59:
[...]

Ik moest even door-Googlen hier, maar bedankt voor de tip! Wat er nog bij moet : open het slotje en klik met rechts op je account en dan Geavanceerde opties
Wordt je home-dir dan automatisch verplaatst naar de nieuwe locatie?

• Dancing_Animal
SyS_ErroR schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 22:05:
[...]

Wordt je home-dir dan automatisch verplaatst naar de nieuwe locatie?
Ja. Echter, iMovie schrijft tijdens het exporteren nog steeds de SSD vol. OSX staat nu inmiddels op de 1 TB en ik ga het nu wel even vanaf die schijf allemaal doen. Deze klus wil ik snel afhebben, dus ik doe het nu even zo, maar ik ga het later zeker nog een keer uitzoeken.
Update : dus ik installeer ook even de volledige iLife op de 1 TB... geschatte resterende tijd ... 1 uur! En cmd+q dan weigeren he. iMovie bestand exporteren naar iDVD : 1 uur. Project branden : 4 uur en 36 minuten. WTF? En dat is voor 1.5 uur video!

[ Voor 22% gewijzigd door Dancing_Animal op 05-05-2011 00:24 ]

Pagina: 1