Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Monitor contrast automatisch hoger/lager laten worden?

Pagina: 1
Acties:

• melkislekker
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-11 14:50
Mijn ogen kunnen niet tegen fel licht :'(

's avonds is het licht van mijn monitor extra fel omdat er geen zonlicht is, dus ik stel het contrast naar 20 met brightness 0. 's ochtends echter is het zonlicht zo fel dat ik het contrast instel tot 45, maar 's avonds is dat weer te fel! ;(

Is er geen programma dat dit automatisch kan doen? Waar ik op verschillende tijden mijn monitor X contrast kan geven?

Ik probeerde Display Tuner, maar die schijnt niet te werken op mijn monitor omdat het geen DDC commando's kan uitvoeren oftewel softwarematig. Mijn videokaart support dat ook blijkbaar niet!

Mijn videokaart is EAH5450 en mijn monitor is een Dell 1909wf 19". Is het misschien TOCH mogelijk om het contrast te regelen :?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Er bestaan monitors met een lichtsensor die er wat intelligntie op loslaten. mischien moet je je heil daar eens gaan zoeken

voorbeeld van een laptop voor het idee
http://support.dell.com/s...E0A551714EB&isLegacy=true

[ Voor 43% gewijzigd door Fish op 04-05-2011 21:36 ]

Iperf

• melkislekker
Dus een nieuwe monitor kopen, hmmm daar was ik namelijk niet naar op zoek...

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Het is niet helemaal wat je zoekt (het regelt niet je monitor hardware matig) maar wat ikzelf wel erg prettig vind werken is : http://stereopsis.com/flux/

Let op dat dit geen sensor oid is, het is ongeacht de praat op de homepage slechts een simpel progje wat op tijd/lokatie wat instellingen verandert, maar ik vind het met prettiger werken dan zonder.

Verwijderd

Welke videokaart heb je? Misschien! kan je via de videokaart het een en ander aanpassen via de command line.

• melkislekker
Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 00:44:
Welke videokaart heb je? Misschien! kan je via de videokaart het een en ander aanpassen via de command line.
Asus EAH5450, en nee de command line werkt helaas daar niet...
Pagina: 1