Wordpress-site verdwenen na upgrade

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

Beta

v0.86b5

Topicstarter
Een collega van mij had automatisch haar wordpress geupdate (3.1.2). Dat ging niet goed en ze kreeg de volgende melding:
code:
1
Fatal error: Call to undefined function is_multisite() in /home/voorbeeld.nl/public_html/wp-includes/default-constants.php on line 20

Na wat gelezen te hebben op de wordpress forums heb ik besloten een manual upgrade te doen.
De stappen zoals hier benoemd heb ik doorlopen.

Toen ik naar www.voorbeeld.nl/wp-admin ging werd ik gevraagd om een database update te doen. Ik had gelezen dat dit kon en dit heb ik gedaan. Nadat ik de melding kreeg dat de database update succesvol was kreeg ik een redirect naar een blanco pagina. (??)

Alleen als ik nu naar www.voorbeeld.nl ga, is de site ´verdwenen´, gewoon blanco.
Ga ik naar de FTP dan zie ik mijn bestanden er nog gewoon staan.

Ga ik naar www.voorbeeld.nl/wp-admin dan krijg ik een redirect naar:
code:
1
http://voorbeeld.nl/wp-login.php?redirect_to=http%3A%2F%2Fwww.voorbeeld.nl%2Fwp-admin

Alleen ook dat blijft blanco.

Het lijkt dus net alsof er geen thema beschikbaar is.
:'(

Hyundai SX2 N-Line (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Define blanco: heb je al een view-source gedaan? Wat krijg je terug aan HTTP headers? Staat error reporting aan? Heb je hier al eens gekeken? En hier? Of, more obvious: hier? Want (o.a.) de eerste hit lijkt me al behoorlijk relevant danwel nuttig.

Verder lijkt me dit meer iets voor Wordpress Support eigenlijk en zou het handig zijn als je de versienummers in kwestie (voor en na) even had vermeld, evenals de vele andere zaken die we graag zien in een topicstart (Quickstart)

[ Voor 98% gewijzigd door RobIII op 04-05-2011 21:35 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Niet online

Beta

v0.86b5

Topicstarter
RobIII schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 21:23:
Define blanco: heb je al een view-source gedaan? Wat krijg je terug aan HTTP headers? Staat error reporting aan? Heb je hier al eens gekeken? En hier? Of, more obvious: hier? Want die eerste hit lijkt me al behoorlijk relevant danwel nuttig.

Verder lijkt me dit meer iets voor Wordpress Support eigenlijk.
Source is leeg.

En error reporting stond uit en ik heb zojuist aan de hand hiervan de errorlog aangezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
En :? Wat geeft dat log dan?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Niet online

Beta

v0.86b5

Topicstarter
root: Er word geen error log bestandje aangemaakt in de daarvoor toegekende map.
Ook heb ik error display aan gezet, maar ddat geeft geen errors.

Ga ik naar wp-admin dan krijg ik weer de foutmelding:
code:
1
Fatal error: Call to undefined function is_multisite() in /home/voorbeeld.nl/public_html/wp-includes/default-constants.php on line 20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
En heb je de vele andere suggesties die ik gaf al geprobeerd?

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Niet online

Beta

v0.86b5

Topicstarter
Ik had niet gezien dat jeje bericht had geedit :o
Ik ga even kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Precision
  • Laatst online: 12-08 21:08
http://wordpress.org/supp...fter-wordpress-30-upgrade
Eerste zoekresultaat op google, er staat dat je automatische upgrade blijkbaar niet gelukt is, upload de bestanden nog eens manueel via ftp naar de server en kijk nog eens opnieuw? (Dit is eigelijk mijn eerste reflex voor ik iets ga opzoeken, het nog eens manueel overdoen)
ok .. I'm back up and running. I simply downloaded 3.0, unzipped and uploaded/overwrote JUST the files in the root dir, nothing else. Phew!
Het gaat niet om dezelfde versie maar wel om hetzelfde probleem. Je hebt te weinig ram geheugen van je (shared?) hosting om de upgrade automatisch te kunnen uitvoeren.
Kleine waarschuwing van mijn kant: back-up je wp-settings.php en overschrijf wp-content in eerste instantie niet, ben je zeker van je templates en plugins

[ Voor 40% gewijzigd door Precision op 04-05-2011 23:51 ]

Crisis? Koop slim op Dagoffer - Op zoek naar een tof cadeau?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Niet online

Beta

v0.86b5

Topicstarter
@Prescision: manual upgrade gaf ook een blanco pagina.

Nou het werkt weer.
Kort verhaal: ik heb alles verwijderd (behalve wp-content). Schone installatie geupload en daarna de oude wp-config.php in de root gezet.
Bij de site zelf kreeg ik weer een blanco scherm, maar bij wp-admin kreeg ik een inlog venster.
Het dashboard zelf werkte ook weer en daar een ander thema gekozen.
Sindsdien werkt het weer. Blijkbaar zat twentyten niet echt lekker.

Overigens blijft het geheugen ´probleem´ wel bestaan natuurlijk en is handmatig upgraden een must.
Edit: theme Twentyten doet het nog steeds niet. Ik hem Twentyten gedownload en naar de juiste map geupload, maar het zodra ik hem preview blijft het een pagina zonder opmaak. Ik gebruik nu dus een ander thema. Geen probleem.

Wel bedankt voor jullie hulp.

[ Voor 15% gewijzigd door Beta op 05-05-2011 16:40 ]

Pagina: 1