Hallo allemaal,
Ook ik heb het zelfde probleem. Ik heb ongeveer 6 weken geleden 2 Vertex 2 180 GB schijven gekocht. De ene voor windows + progs, de andere voor data. Ik heb een engineeringsbureau en maak technische tekeningen. 3 weken heerlijk gewerkt met de 2 SSD's. Totdat ik 's avonds m'n laptop opstarte, en de datadisk niet meer gevonden werd. De partitie was spontaan gewist! Na veel zoeken moest dat dus een firmware probleem zijn. Deze geupdate en een nieuwe partitie gemaakt. (wel 3 weken werk kwijt...

) Vervolgens wou ik ook de firmware van de systeemdisk upgraden, maar die begaf het toen helemaal. Terug naar reseller, en gelijk een nieuwe disk gekregen. nu ben ik 2,5 week verder, heb weer heerlijk gewerkt, en gisterenavond wéér de data disk pleite. Maar nu zie ik hem ook niet meer in de BIOS staan, en kan er dus niets meer mee. In de logboeken van win7 zag ik wel een aantal keer een disk error en diskcontroller error staan. Er zal dus iets gebeurt zijn wat de controller van de SSD's omzeep heeft geholpen.
Nu geef ik niet zoveel om de disk, maar het werk van de afgelopen 2,5 week is wel erg belangrijk voor me.
Een hele poos aan het zoeken geweest op data recovery voor SSD, en wel 2 bedrijven gevonden die voor € 275,- een diagnose willen stellen, en voor een bedrag tussen de € 1500,- en € 2000,- alle geheugenchips willen lossolderen, en zo proberen de data te herstellen. Maar 2,5 week is nog geen € 2000,- waard. Met daarbij het gegeven van de reseller dat als er aan de disk gesleuteld zou worden, de garantie vervalt. Daarop vroeg ik of zij dan willen zorgen dat de data terug komt, maar daar zijn ze niet van. Ze geven alleen garantie op de hardware, en niet op datarecovery.
Ik verwacht zelf dat het in dit geval dus gaat om een corrupte diskcontroller, maar wie kan zoiets vervangen??
Het is toch van de gekke dat OCZ wel een nieuwe disk op wil sturen, en de kapotte in wil nemen, en vervolgens zelf de controller vervangen, maar niet de data vrijgeeft. Ik heb in een aantal posts op tweekers gelezen dat bijv. met een linux live CD evt. een disk benaderbaar is, maar werkt dat dan zonder BIOS?
Ik zou het geweldig vinden als er iemand is die eindelijk eens een onderbouwde oplossing kan geven. Of in het ergste geval onderbouwd aan kan geven dat het gewoon einde verhaal is, en dat ik de data op m'n buik kan schrijven.
Al vast bedankt voor het lezen van m'n topic...