iMac en twee netwerkverbindingen

Pagina: 1
Acties:

• stefve1
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-11-2025
Hallo,

Ik heb hier thuis een iMac en deze is zowel met kabel als met wifi aangesloten op de router.
Nu zou ik graag hebben dat als ik gewoon op internet en msn ga, dat het via kabel gaat.
Maar als ik het programma PLEX ga gebruiken dat hij gebruik gaat maken van wifi.

Is dit mogelijk?

Bedankt.

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ja. Static route instellen (Google maar).

Maar waarom?

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• bn326160
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 25-01 21:45
Ten eerste lijkt het me beter om het omgekeerd te doen.

Maar, zoals al gesteld was, waarom?
De Ethernet heeft 100/1000Mbit, wat stukken meer is dan je internetverbinding. Gewoon via Ethernet gebruiken

🤞🏻

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:26
ik vind de waarom ook een goede vraag...

Strava

• stefve1
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-11-2025
Ik moet via kabel een veel langere weg afleggen en haal ik maar 100MBPS terwijl ik draadloos 300MBPS zou kunnen halen.

Verwijderd

stefve1 schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 23:12:
Ik moet via kabel een veel langere weg afleggen en haal ik maar 100MBPS terwijl ik draadloos 300MBPS zou kunnen halen.
ik zou eerst eens kijken wat voor snelheid je haalt over wifi want je zou ook wel 1000 mbps kunnen halen via kabel

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:26
Waarschijnlijk is die 100Mbps via draad een stuk stabieler dan de 300Mbps van je WIFI

[ Voor 7% gewijzigd door M@cer op 05-05-2011 07:49 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

stefve1 schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 23:12:
1) Er is een significant verschil tussen MBps en Mbps.
2) Draadloos is 300 Mbps maximum, en dat is in ideale omstandigheden.
3) 300 Mbps is ook de geadverteerde snelheid, en niét de effectief haalbare snelheid (door overhead van draadloos etc.). In de praktijk zal je maximaal de helft kunnen gebruiken om effectief gegevens te kunnen overdragen - ofte 150 Mbps. Realistische snelheden komen in de buurt van de 100 Mbps.

Ik zou toch nog even nadenken voor je voor draadloos gaat 'omdat dat sneller is'.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Als het dezelfde router is, kan ik garanderen dat je via kabel een hogere snelheid haalt: 20 meter kabel gaat een veel hogere snelheid leveren dan 20 meter + 3x muur/vloer via Wifi. Die 300Mbps haal je zoals gezegd alleen onder ideale omstandigheden, vlak bij de router.

Als je niet meer dan 100Mbps haalt over draad, dan moet je upgraden naar een Gigabit netwerk.

[ Voor 14% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 05-05-2011 13:06 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Pagina: 1