VLC "hikt" tijdens afspelen en reset geluid

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Middag,

Ik zit met het volgende sinds een aantal weken:
Ik kijk vaak series en zet dan handmatig het geluid op 5.1, want dit is standaard stereo (krijg dit niet standaard als 5.1 ingesteld.) Maar sinds korte tijd "hikt" VLC media player op verschillende momenten. Meestal tussen de 10 - 20 minuten, maar soms ook helemaal niet gedurende 1 aflevering.
Met als gevolg dat mijn geluid weer naar stereo springt en ik hem weer handmatig op 5.1 moet zetten. Het lijkt op een soort reset van de instellingen. Het beeld stopt ook 1 seconde even.
Soms bestaan films uit meerdere bestanden van 1 GB. Dan kan ik het mij voorstellen tussen die losse delen dat het gebeurd maar dit is bij 1 los bestand waarbij hij tussendoor dit probleem geeft.

Weet niet of het nuttig is maar om een idee te geven van de opstelling:

1 server met de films / series (AMD dual core, 2 GB RAM, WD HDD 500 GB OS en 2TB Data, Windows Server 2008 R2)
1 desktop waarop de films / series worden gekeken (Intel Quad Core, 4 GB RAM, Windows 7)
Ik heb de map gedeeld met mijn downloads en laad ze op die manier in VLC.

Enig idee waar dit aan kan liggen?

Hartelijk dank!

Edit: Ik heb de instellingen van vlc al gereset, en ook al eens geupdate.
Verder heb ik de problemen nooit, ook niet bij gamen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2011 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:55

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Heb je dit met alle videobestanden of alleen met bepaalde typen?
Ik weet zo bijvoorbeeld dat MPC bij mij minder goed om kan gaan met .WMV's als dat WMP dat kan. Vermoedelijk een codec issue, maar te lui om te fixen :P

Wat je aangeeft is dat je ze laadt/ afspeelt vanaf een share. Je streamt dus niet met VNC, maar draait ze gewoon lokaal. Wat voor netwerkverbinding ligt er tussen, wat is de bitrate van je bestanden en wat draait er nog meer?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het tot nu toe alleen gehad bij .mkv bestanden.
Die server staat hier naast mij, er zit een Gigabit switch tussen.

Ik durf je niet te zeggen wat de bitrate is, zou ook eerlijk gezegd niet weten waar ik dat kan zien...

Op de server draait verder niks bijzonders.
Dropbox staat er op waar ik mijn nzb bestanden in zet.
SABnzbd draait altijd.
Fileserver role is geïnstalleerd
en dat is het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:43
Start je server eens opnieuw op.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
NoepZor schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 20:05:
Start je server eens opnieuw op.
In de tussentijd is dat al heel vaak gebeurd ;)

En hij zit pas op 600 mb van de 2 gb aan RAM

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2011 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Ik heb namelijk ook weleens haperingen met afspelen van films, terwijl het kopieren (over gigabit) gewoon met 100MB/s gaat. Dit betreft dan dezelfde file als die ik probeer af te spelen. Eenmaal lokaal gehaald hapert hij niet meer. Als ik de server dan herstart gaat het wel hapervrij, zeer vreemd. De Asus O!Play in de woonkamer heeft er ook last van, dat is met een server restart ook opgelost. Het OS dat ik op de server draai is ook Windows Server 2008 R2 met Fileserver role en application server role geloof ik. Server heeft voldoende resources vrij (1,8ghz Intel dualcore, 2GB ram, raid5 array) op moment van haperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
NoepZor schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 20:26:
Ik heb namelijk ook weleens haperingen met afspelen van films, terwijl het kopieren (over gigabit) gewoon met 100MB/s gaat. Dit betreft dan dezelfde file als die ik probeer af te spelen. Eenmaal lokaal gehaald hapert hij niet meer. Als ik de server dan herstart gaat het wel hapervrij, zeer vreemd. De Asus O!Play in de woonkamer heeft er ook last van, dat is met een server restart ook opgelost. Het OS dat ik op de server draai is ook Windows Server 2008 R2 met Fileserver role en application server role geloof ik. Server heeft voldoende resources vrij (1,8ghz Intel dualcore, 2GB ram, raid5 array) op moment van haperen.
Nu je het zegt. Ik heb hem zojuist opnieuw opgestart en de hele aflevering geen problemen. Wellicht hetzelfde inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Ik heb er zelf alleen nog geen oplossing voor :(

Pagina: 1