Toon posts:

Wireless signaal omzetten naar wired

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na flink wat googlewerk, waar ik dit probleem niet heb kunnen vinden, wilde ik het op dit forum maar eens proberen.

Mijn situatie is als volgt: na al 2 weken zonder internet te zitten vanwege een falende provider, zijn mijn buren zo vriendelijk geweest mij het wachtwoord te geven van hun wireless verbinding aangezien ik dit hard nodig heb ivm afstuderen.

Ik heb dus nu via mijn laptop verbinding via de wireless router van de buren. Echter, ik ben bezig met afstuderen en heb een project (archicad via een bim server) op mijn vaste pc staan (deze heeft geen wireless adapter), dat gedeeld moet worden met nog een andere laptop (dus niet die het signaal van de buren binnenhaalt).

Ik zoek dus naar een manier om mijn eigen laptop (XP)te gebruiken als een converter zodat ik het wireless signaal om kan zetten naar het wired signaal richting een switch, waar mijn pc (windows7) en nog een andere laptop (7 of vista) op aangesloten kunnen worden.
Omdat het maar voor 2 maanden is, koop ik liever geen bridge-adapter (die krengen kosten behoorlijk veel geld).

Er zijn veel uitleggen te vinden over internet delen als je dit binnenkrijgt over ethernet, maar die optie "laat andere computers via deze verbinding online komen" is niet te vinden bij wireless netwerken.

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
Zet op de laptop gewoon Internet Connection Sharing (ICS) aan? Staat normaal bij de eigenschappen van de draadloze verbinding. Op de vaste verbinding (die je verbind met de vaste computer nadat je ICS hebt opgezet) wordt dan een DHCP-server gestart en wordt NAT toegepast met de draadloze verbinding. :)

[ Voor 18% gewijzigd door Petervanakelyen op 04-05-2011 19:15 ]

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Verwijderd

Topicstarter
Die optie heb ik helaas dus niet.
Ik heb bij Network Connections twee items staan:
1394 Connection (die kan ik sharen) - device name staat iets met 1394 Net Adapter (geen idee wat dit is)
Wireless Network Connection (daar is die optie niet beschikbaar) - device name staat mijn netwerkkaart

ps. Ik heb nu even tijdelijk een kabel tussen de laptop en mijn pc gelegd, maar dan zien de apparaten elkaar ook niet, is dat normaal?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ieee1394 is hetzelfd als firewire of dv aansluiting 1 ding 3 namen

Gewoon de adapters bridgen in xp zou moeten werken imho. (nooit nodig gehad maar eh probeer eens)

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Als je 'Bridge Connections' bedoelt bij rechts klikken op wireless connections, dat werkt niet.
Ik krijg dan een melding: To create a network bridge, you must select at least two LAN or High-Speed Internet connections that are not being used by Internet Connections Sharing.

Verwijderd

Je moet ook natuurlijk minimaal 2 netwerkadapters hebben om de verbinding te kunnen door lussen. De draadloze netwerkadapter is de binnenkomende verbinding die je moet bridgen met de bedrade netwerkadapter. Dan een normale netwerkkabel tussen de ontvang-laptop en switch, draadloze router of PC. Klaar is kees!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2011 20:37 ]

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 20:28:
Als je 'Bridge Connections' bedoelt bij rechts klikken op wireless connections, dat werkt niet.
Ik krijg dan een melding: To create a network bridge, you must select at least two LAN or High-Speed Internet connections that are not being used by Internet Connections Sharing.
En kies je dan ook de 2 bewuste adapters of lees je de melding niet inhoudelijk en pasta je hem gewoon hier ?

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
fish schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 20:37:
[...]

En kies je dan ook de 2 bewuste adapters of lees je de melding niet inhoudelijk en pasta je hem gewoon hier ?
Aangezien ik weinig kaas gegeten heb van netwerken typ ik wat ik constateer. Ik snap wat er staat, maar er valt weinig te selecteren als er maar 1 adapter in mijn Network Connections staat.

Aan de post hiervoor moet ik afleiden dat ik een extra connectie moet aanmaken die als adapter dient tussen de laptop en de switch?
Als ik die heb gemaakt moet ik deze beiden selecteren en Bridge Connections kiezen?

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Je hebt toch 2 netwerkkaarten 1 wireless 1 wired. die moet je bridgen
Of heb je wired nooit gebruikt en moet je daar mischien nog drivers voor installeren ?

die 1394 dinges stond er toch ook tussen. Je moet er dus sowiezo meer dan 1 zien.

dit scherm hebben we het over

Afbeeldingslocatie: http://gotfish.nl.eu.org/netdinges.png

[ Voor 15% gewijzigd door Fish op 04-05-2011 20:54 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Die wired verbinding heb ik er inderdaad niet bij staan. Alleen die 1394 en Wireless. Zal eens op zoek gaan naar drivers dan; t is een vrij oud apparaatje, deze laptop.

Verwijderd

Bridging moet dus op de laptop worden aangezet en niet op de PC.

Als ik het zo lees, krijg ik het idee dat TS ICS op de PC aan het configureren is.

Een laptop zonder LAN aansluiting? zeer onwaarschijnlijk, kijk idd eens of de driver is geïnstalleerd en/of de LAN adapter is ingeschakeld via het BIOS.

Over wat voor laptop hebben we het hier?

Ziet TS wel een RJ45 aansluiting op de laptop zitten?

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2011 21:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 20:58:
Bridging moet dus op de laptop worden aangezet en niet op de PC.

Als ik het zo lees, krijg ik het idee dat TS ICS op de PC aan het configureren is.
Nee hoor, ik zit braaf op mijn laptop. Maar moet dus eerst die Local Area Connection in beeld krijgen, die is er nu niet.

Verwijderd

Topicstarter
Het werkt :) Ik moest idd de lan-drivers installeren. Toen kon ik de 2 adapters connecten en pakte hij t al op de pc.
Heel erg bedankt!
Pagina: 1