Windows 7 herkent 64bit SSD PCI-e driver niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een nieuwe PC aant installeren. Heb hierbij een OCZ PCI-e RevoDrive als Windows schijf. Bij installeren van W7 64bit wil ik de 64bit driver, gedownload op de OCZ website, installeren. Dit lukt echter niet. De SSD blijft onherkend. 32 bits Windows met 32 bits SSD driver lukt wel.

Waar kan dit aan liggen? Ik heb toch graag 64bit erop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt ook de Silicon Image drivers van de website downloaden ipv die van OCZ, directe link:
http://www.siliconimage.c...5_15230_x64_Logo_Win7.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb die link geprobeerd, maar ook bij die krijg ik na 'stuurprogramma laden' geen station te zien. Heel vreemd, aangezien de BIOS de SSD wel herkent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-09 10:37

Singular1ty

EV Evangelist

Ik heb nu eenzelfde probleem, ben erg benieuwd of de TS al een oplossing heeft gevonden... de feiten:

- Systeem specs: zie sig
- Mijn Revodrive wordt in bios herkend, en de windows installatie die de vorige eigenaar er per ongeluk op heeft laten staan werkt
- Wanneer ik een nieuwe Windows installatie probeer uit te voeren, word de drive door de Windows installer niet gezien, het vervolgens laden van de hiervoor bedoelde drivers heeft geen resultaat
- Ik heb alle andere HDDs van het systeem losgekoppeld en de SATA controller op IDE mode gezet, zoals op internet word getipt, zonder resultaat
- Marvell controllers op het bord (SAS enzo) zijn ook uitgeschakeld
- De SSD geeft dit probleem ongeacht welke PCI-e slot ik het ding in prik

Ik ben nu al ruim 3 uur aan het eikelen met dat ding en ten einde raad. Google bied geen oplossingen, maar misschien heeft iemand hier nog een tip :/