Hallo allemaal!
Ik ben al een poosje op zoek naar de ideale netwerk hdd,
maar helaas ben ik er nog niet uit...
Ik zou heel graag jullie suggesties en ideeën horen.
Even de situatie:
Ik gebruik een laptop(win 7), desktop (win7) een IPad en iPhone.
Ik heb internet van UPC 25mbit met een Linksys 300MBit router.
De pc zit via een ethernet kabel aan de router, de rest via wifi.
En er zit een AC Ryan PlayOn HD aan (per ethernet kabel) met een 1TB HDD.
Wat ik graag wil:
Thuis een HDD met 2TB die aan het netwerk hangt.
Hij moet een interface ala dropbox hebben, dus gewoon een mapje op het bureaublad waar ik alles naartoe kan slepen of direct in kan opslaan.
Hij moet goed compatible zijn met de iPad, ik wil bestanden kunnen openen met de daarvoor bestemde progs (pages,numbers,cinexplayer enz), kunnen bewerken en weer opslaan. Films wil ik naar de cinexplayer kunnen downloaden en het liefst ook streamen. Verder wil ik automatische backups van mijn computers kunnen maken.
Ook wil ik films kunnen streamen naar mijn PlayOn HD.
Ik wil ook graag mijn iTunes bieb op de schijf zetten en dus op 1 centale plek kunnen beheren
Ik vind het ook belangrijk dat het systeem uitbereidbaar is met 1 of meerdere schijven.
Hij moet goed te beveiligen zijn en het liefst met ook nog een afgeschermde partitie voor mijn backup, die alleen via het thuisnetwerk te benaderen is (de rest wil ik overal via internet kunnen benaderen).
Ow ja en voor de toekomst wil ik dat ie mac compatible is.
Qua budget wil ik ongeveer €300-€350 uitgeven.
Ik weet dat k veel vraag voor (relatief) weinig geld.
Maar ben erg benieuwd naar jullie reacties.
Ik ben al een poosje op zoek naar de ideale netwerk hdd,
maar helaas ben ik er nog niet uit...
Ik zou heel graag jullie suggesties en ideeën horen.
Even de situatie:
Ik gebruik een laptop(win 7), desktop (win7) een IPad en iPhone.
Ik heb internet van UPC 25mbit met een Linksys 300MBit router.
De pc zit via een ethernet kabel aan de router, de rest via wifi.
En er zit een AC Ryan PlayOn HD aan (per ethernet kabel) met een 1TB HDD.
Wat ik graag wil:
Thuis een HDD met 2TB die aan het netwerk hangt.
Hij moet een interface ala dropbox hebben, dus gewoon een mapje op het bureaublad waar ik alles naartoe kan slepen of direct in kan opslaan.
Hij moet goed compatible zijn met de iPad, ik wil bestanden kunnen openen met de daarvoor bestemde progs (pages,numbers,cinexplayer enz), kunnen bewerken en weer opslaan. Films wil ik naar de cinexplayer kunnen downloaden en het liefst ook streamen. Verder wil ik automatische backups van mijn computers kunnen maken.
Ook wil ik films kunnen streamen naar mijn PlayOn HD.
Ik wil ook graag mijn iTunes bieb op de schijf zetten en dus op 1 centale plek kunnen beheren
Ik vind het ook belangrijk dat het systeem uitbereidbaar is met 1 of meerdere schijven.
Hij moet goed te beveiligen zijn en het liefst met ook nog een afgeschermde partitie voor mijn backup, die alleen via het thuisnetwerk te benaderen is (de rest wil ik overal via internet kunnen benaderen).
Ow ja en voor de toekomst wil ik dat ie mac compatible is.
Qua budget wil ik ongeveer €300-€350 uitgeven.
Ik weet dat k veel vraag voor (relatief) weinig geld.
Maar ben erg benieuwd naar jullie reacties.