Goedkoope edoch goede platenspeler

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 341808

Topicstarter
Ik ben me sinds kort gaan interesseren in platenspelers, maar ik ben een leek op dat gebied. Wat is een goede platenspeler? Na de film "The Mechanic" gezien te hebben, zag ik een echte killer modelletje. Namelijk de
Pro-Ject RPM 9.2, icm Jolida JD502BRC. Afbeeldingslocatie: http://hificorner.nl/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/r/p/rpm92-1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://public.jolida.com/models/jd502brc1.jpg
Een prachtig setje, al zeg ik het zelf :9~ _/-\o_ :D . Maar met een inkomen van €150 per maand kan ik dat uiteraard niet betalen...

Nu ben ik op zoek naar een goedkope doch kwalitatief goede platenspeler en versterker. Oh ja, en luidsprekers niet te vergeten. Hoeft niet high-end, een beginnersmodel is goed. Het geheel moet een prijs hebben van niet meer dan €600. (2e hands, waar mogelijk nieuw.)

Ik wacht hier, op de bank, op nuttige feedback. Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:10
Niet gehinderd door diepgaande kennis: SL1200/SL1210 met een goed element en een goede versterker.

[ Voor 11% gewijzigd door 418O2 op 04-05-2011 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 341808

Topicstarter
418O2 schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 17:00:
Niet gehinderd door diepgaande kennis: SL1200/SL1210 met een goed element en een goede versterker.
Ok, wat doet een element en wat raad je aan?

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 341808 op 04-05-2011 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 365612

Audio Technica, Shure...

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 365612 op 04-05-2011 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:39

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

Persoonlijk zou ik de lokale kringloopwinkel eventjes binnenlopen, vaak hebben die vrij goed 2e hands spul. Voordeel van oudere versterkers is ook dat die vaak een phono-preamp hebben. Scheelt veel geld, zeker als je besluit dat het toch niks voor je is

Geheel tactloos? Nee hoor ik heb tweetakt en viertakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-05 16:18
Ik wil je aanraden eens de 'betere' audiozaken zoals Staffhorst in Utecht en vergelijkbare binnen te lopen als je nieuw spul wilt, die hebben vaak nog wel oude voorraad voor zachte prijsjes van hele goede merken in de zogenaamde snuffelkelders e.d.

Ook op marktplaats kan je veel goede spullen vinden, er zijn bijvoorbeeld zat hobby-dj's die regelmatig hun spulletjes updaten en daardoor zeer goede spelers 2e hands aanbieden. Een aantal vrienden van mij zitten aardig in die 'scene' en die halen echt alles van marktplaats... platenspelers, mpc's, mengpanelen, synthesizers, speakers.. de hele rataplan. Vaak veel voor weinig en ga je bijvoorbeeld voor merken als het oude Technics dan is het vrijwel niet kapot te krijgen... en gaat het kapot dan is het nog geen ramp want je betaald er verre van de hoofdprijs voor. (en vaak ook nog met een beetje contactspray en/of een dropje soldeer op de juiste plek weer te fixen)

[ Voor 5% gewijzigd door MicGlou op 04-05-2011 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01-05 18:38

mr.paaJ

generatie cmd+z

Staffhorst is weg ;)
bij de MM ernaast alleen AKAI met USB (en een vergelijkbaar merk) of een higher-end Marantz draaitafel (al heb ik die een tijdje niet meer bewust gezien...).
In Utrecht heb je bijvoorbeeld Studio Wilbert die vast ook wel een betaalbaar leuke speler heeft staan of weet. In de prijslijst zie ik in ieder geval een Pro-Ject voor €280.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 365612

Tja, Pro-Ject...

Ik zou inderdaad een goede gebruikte Technics kopen, een SL-1200 of 1210. Liefst geen DJ-afdanker, want dan ben je meteen aan de beurt met een revisie. Met wat zoeken heb je nog genoeg budget voor een leuk element (de elementen die je bij een budget-speler koopt zijn doorgaans bagger).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:29

kraats

Ik rol

Heb je Het Grote Vinyl Topic al eens doorgelezen? Daar is veel leuke en nuttige info te vinden

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Pagina: 1