Toon posts:

Programma's meenemen na format C, register kopieren?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou mijn pc willen formatteren maar ik heb een hoop programma's en spellen staan die ik niet wil herinstalleren.

Zo goed als alles is geinstalleerd op een andere hardeschijf (windows op C, programma's op D). Zou dit mogelijk zijn om deze te laten staan en de register sleutels in het register op te slaan en na de format gewoon terug in het register plaatsen zodat ik deze allemaal terug kan gebruiken zonder te herinstalleren? Zou het ook mogelijk zijn om alles van de D in 1x op te slaan?

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-02 16:33
Ik wens je veel success daarmee, het register bevat ook dingen die je niet wil veranderen zoals computer id e.d. als je dit wil doen (ik zeg niet dat het niet mogelijk is) let dan heel erg op wat je backed up uit het register. En denk eraan dat programma's niet alleen settings in het register bewaren maar ook in %appdata% (WinXP => C:\Documents and Settings\UserName\Application Data + C:\Documents and Setting\UserName\Local Settings\Application Data\, Win Vista/7 => C:\Users\UserName\AppData\Roaming + C:\Users\UserName\AppData\Local en bij beide mogelijk ook in de application data folder(s) van All Users). Ook installeren bepaalde programma's drivers (onder C:\Windows\?) deze moeten zoiezo opnieuw geïnstalleerd worden. Dit geld bijvoorbeeld ook voor SandBoxie met de Run sandboxed explorer entry die niet gaat werken als je alleen een register restore doet.

Persoonlijk zou ik zeggen installeer je programma's ook gewoon opnieuw en maak een goede fresh start, minder kans dat je je net nieuwe installatie verziekt.

[ Voor 14% gewijzigd door Starke op 04-05-2011 17:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt voor de reactie,

Ik zal dan maar een clean install moeten uitvoeren.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:49

D4NG3R

kiwi

:)

Als je het register zou terugplaatsen heeft een herinstallatie van Windows (7) sowieso geen nut.. De meeste vertragingen en virussen zitten in/zijn afkomstig van het Register ;) .

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• leonwin7
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-02 18:34
je kan natuurlijk ook het register terugzetten en daarna de fouten in het register er uithalen met programma's als CCleaner.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

D4NG3R schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 19:50:
De meeste vertragingen en virussen zitten in/zijn afkomstig van het Register ;) .
Wat heb jij geslikt dat je met dergelijke onbeargumenteerde onzin aankomt?

[ Voor 4% gewijzigd door alt-92 op 04-05-2011 20:03 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1