Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeri1
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-09 22:29

joeri1

Cloud Engineer

Topicstarter
Hey allen,

Volgende week arriveert mijn Asus P8P67 Deluxe MoBo.
Mijn plan is om hierbij de i7 2600K te kopen en nieuw geheugen.
En dat laatste zorgt momenteel voor wat twijfel.
Ik had namelijk het volgende geheugen gevonden: http://www.alternate.nl/h...ugen&l2=DDR3&l3=DDR3-1600
Prijs en kwaliteit lijkt mij prefect! Er is alleen één probleem...
Het geheugen komt niet voor op de QVL lijst van het moederbord.
Op verschillende sites heb ik gelezen dat het niet een heel groot probleem is maar ik wil toch het zekere voor het onzekere nemen. Is er dus iemand die deze configuratie heeft? Of kunnen jullie mij ander geheugen aanraden?

Joeri ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wil je 100% safe zitten, pak dan mem dat op de QVL te vinden is.
Wil je afwijken, kijk dan of het geheugen in elk geval aan de DDR3 specs voldoet, dat scheelt al een hoop, of kijk of de modules dezelfde chips hebben als modules die wel op de QVL staan.

Of google op het typenummer van geheugen en je mobo, en kijk of er mensen problemen mee hebben gemeld of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 07:08

elsinga

=8-)

Ik heb slechte ervaringen met het gebruik van on-QVL geheugen op een Asus moederbord. Op mijn P8P67 LE gebruik ik dan ook QVL geheugen (4x4GB van Kingston, 2x de Kingston KVR1333D3N9K2_8G) en dat werkt gewoon.

Soms staat een setje geheugen neit op de QVL, maar de geheugenstrips waar het setje van is opgebouwd wel. Dat werkt prima.

Het is even puzzelen, zeker omdat niet alle aanbieders alle merken en typen geheugen aanbieden, maar er is zeker een setje te vinden die op de QVL staat.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Even afgezien van QVL; ik zou maar eens gaan lezen op de forums van Asus... Zeer veel reports van machines die hangen en/of geheugen wat te laag loopt (zowel in spd als volt).

Heb zelf ook mijn geheugen maar handmatig op 1600 gezet ipv 1333 en het voltage opgekrikt van 1.5V naar 1.525V.

[ Voor 24% gewijzigd door MAX3400 op 07-05-2011 13:33 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb dit geheugen ook icm een msi P67A-GD65. na verhoging van voltage draait het op 1600MHz, maar niet op de goede latencies (heb nog niet verder getest).