Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Snors
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-10 12:34
He allemaal,

Ik zit met een klein probleempje. Mijn nieuwe exchange 2010 bak heet op dit moment exchangetest.domein.loc en je raad het natuurlijk al ik wil deze hernoemen naar exchange.domein.loc. Ik heb deze guide gevonden:
http://www.petri.co.il/re...08-domain-controllers.htm Maar is dit een beetje veilig om te doen?

Alvast bedankt!

• barber
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Dat is in ieder geval niet de goede guide. Wat heeft een guide voor het hernoemen van een domein te maken met het hernoemen van een exchange server?!?

Voor zover ik weet kan je een exchange server niet hernoemen. Je kan wel een exchange server met de juiste naam ernaast installeren en dan de mailboxes verhuizen naar de nieuwe. En de oude server verwijderen. Outlook (versies 2007 en hoger) zal autodiscovery gebruiken om de nieuwe exchange server te vinden.

Kleine toevoeging: Ik ben geen exchange of systeembeheerder, dus ik kan het mis hebben ;-)

[ Voor 9% gewijzigd door barber op 04-05-2011 16:42 ]

• n0fragger
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-11 23:05
Het is sneller om een nieuwe exchangebak te installeren en vervolgens de datastores te mounten.

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
n0fragger schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 16:48:
Het is sneller om een nieuwe exchangebak te installeren en vervolgens de datastores te mounten.
Enigste manier ook :) , hernoemen gaat niet

www.degroot-it.nl

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

n0fragger schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 16:48:
Sneller wel, AD-technisch niet... Je blijft in je schema zooi houden zolang je de oude machine niet netjes de-installeert.

Huidige machine netjes Exchange de-installeren, dan de naam wijzigen, dan opnieuw installeren en de stores weer mounten/importeren. Ben je ook van het gedoe af om Windows en dergelijke opnieuw te installeren op een nieuwe machine.

En, was je handig, had je je initiele installatie in een Powershell-script gegoten en kon je die bij herinstallatie weer aftrappen maar dan met de nieuwe namespace.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Snors
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-10 12:34
Duidelijk thanks allemaal!
Ik heb er voor gekozen om de naam gewoon zo te houden.
Pagina: 1