celeron@850 op aopen wel stabiel op abitbe6-2 nie

Pagina: 1
Acties:

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik had een aopen AX6B mobo. daarop draaide mijn celeron2 566 @ 850 1,8V super stabiel.
Ik heb nu een abit BX6 2 gekocht omdat men altijd zegt dat dat het beste overclockers bord is en ik hoopte dat ik hiermee hoger dan 876 mhz kon halen. (dat was t max van het aopen bord)

Nu heb ik dus het abit be6-2 bord maar hij loopt zelfs niet stabiel op 850 mhz 1,85V :(
udma 66 controller op het bord staat uit. Op 566 loopt ie wel stabiel. Hoe kan dit ? Is dit bord zo onstabiel ?

Het beeld bevriest in cs en in 3dmark 2001 na ongeveer een kwartier. Er zit een golden orb op en core word max 38 graden en orb lichaam max 29 graden

• jhead22
  • Niet online
Helemaal niemand een idee ?

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:07
geheugen goed ingesteld? zet het is op 2-2-2
in de bios

edit: err. ik bedoelde eigenlijk 3-3-3

• jhead22
  • Niet online
Heb ik gedaan... helpt helaas ook niet :(

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ikzelf heb ook een ABIT bx6 v2. Maar ik krijg mijn Cel 566 ook niet hoger dan 638 Mhz. Hoe hebben jullie dat gedaan eigenlijk? (k weet Žt: eigenlijk moet ik zelf een topic openen :o/ )

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

• jhead22
  • Niet online
Gewoon voltage hoger zetten (1,8V) en 100 mhz bus nemen.

Ik denk dat ik mijn oude bord er maar weer in ga zetten. dat draaide veel stabieler :(

• jhead22
  • Niet online
Is er dan niemand die dit probleem kent ? Zijn er niet meer mensen die de abit be6-2 hebben en stabieliteits problemen hebben gehad ?

• jhead22
  • Niet online
Probleem opgelost. Het lag aan directx 8.0A
Wat een zuig versie. Kep nu 7.0 erop en nu loopt ie stabiel op 850 en 876 mhz
Pagina: 1