Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Office 2003] Mail mergen met "extra postvak" als afzender

Pagina: 1
Acties:

• JaymzHetfield
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-04 14:57
Ik wil graag een mail merge doen om een paar honderd man een gepersonaliseerde e-mail te sturen. De gegevens om te personaliseren staan in een Excel bestand. De tekst voor de e-mail is een Word document. Ik kan in Word een mail merge starten en het Excel bestand als bron gebruiken om de dynamische stukken tekst in te laten vullen. Ook de e-mail adressen zijn uit het Excel bestand afkomstig en kan ik ook als geadresseerden kiezen. De e-mails worden ook succesvol verstuurd.

Echter... Ik wil niet dat de e-mails uit mijn eigen naam worden verstuurd maar uit naam van een algemene mailbox. Deze heb ik in Outlook als "extra postvak" bij het bestaande Exchange account toegevoegd. Individuele e-mails versturen uit naam van deze algemene mailbox gaat prima. Bij het mailmergen krijg ik echter nergens de mogelijkheid om deze algemene mailbox als afzender te kiezen.

Mijn vraag is dan ook: Hoe kan ik een mail merge doen waarbij het "extra postvak" als afzender wordt gebruikt?

Ik zocht zelf de oplossing in het instellen van dit extra postvak als mijn primaire afzender, maar ik weet niet of dit de juiste oplossing is en hoe ik dit doe.

Wie helpt me verder? Het gaat om Office 2003.

Metal up your ass

• Roady81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09-2018
Maak een nieuw profiel aan waarbij de algemene mailbox als de hoofdmailbox staat geconfigureerd. Vraag aan je mail administrator of hij/zij jou Full Access rechten kan geven op het mailbox/user object zodat je het kan benaderen zonder username/password voor die mailbox. Start Outlook vervolgens met dit mail profiel en voer je mail merge uit.
Zie ook; http://www.howto-outlook.com/faq/newprofile.htm

HowTo-Outlook | MSOutlook.info

• JaymzHetfield
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-04 14:57
Ik zal maandag eens proberen of dit bij ons toegestaan is. Is dit de enige manier?

Metal up your ass

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Even zoeken op "Send As"; dat is namelijk de optie die je beschrijft maar weet niet of je dat kan kiezen/instellen bij een mail-merge.

Kijk anders ook een naar http://www.mapilab.com/outlook/mail_merge/ ?

[ Voor 21% gewijzigd door MAX3400 op 05-05-2011 17:18 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof