• FireSonus
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:37
Hallo,

Binnenkort is mijn broertje jarig en hij krijgt van mijn ouders een nieuwe TV voor op z'n kamer. Wat hij hier voornamelijk op doet is gamen met z'n XBox 360. Hij heeft nu een 26" Philips. Op zich geen slechte TV, maar zijn Xbox heeft een tijdje in de woonkamer gestaan waar wij een 42" hebben staan, dus daar is hij nu een beetje aan gewend :+.

Nu willen mijn ouders hem dus een nieuwe TV geven, liefst rond de 40 inch. Maar ik heb eigenlijk geen idee waar ik op moet letten bij het kopen van een nieuwe TV geschikt voor gamen. Als ik zelf een TV zou kopen (ben niet zo'n gamer, vloeken in de kerk hier natuurlijk... :P ) zou ik er bijv. op letten dat het minimaal een 100Hz model is en CI+ heeft, maar zijn dat specs waar je bij een gamers tv op moet letten? Want ik begreep dat toen hij op onze tv in de woonkamer speelde, hij de 100Hz optie uitzette, omdat hij anders last had van lag. Waar moet ik nog meer op letten bij een "gamers" TV? En kunnen jullie een aantal modellen aanwijzen die goede gamers specs hebben voor mijn beeldvorming?

Sowieso wordt het geen LED TV, want die zijn nog iets te duur en hij is gewend aan LCD. CI+ is ook niet nodig, zou wel mooi zijn als het er toevallig inzit, maar geen must.

Het blijft een cadeau, dus het mag wel wat kosten, maar meer dan € 400,- liever niet.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:45

M2M

medicijnman

Je moet ten eerste zorgen dat je een tv uitkiest die een gamer / gaming mode heeft. Anders is het namelijk onspeelbaar door de 100+ ms lag die de standaard tv filters er overheen gooien.

edit: dit houdt de pricewatch over:

link

als je wat filters instelt op 1080P, 40" (ongeveer), en max 400 euro

[ Voor 50% gewijzigd door M2M op 04-05-2011 15:13 ]

-_-

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:58

mr.paaJ

generatie cmd+z

€400 voor een ~40" TV: 42" instapmodel plasma van Samsung of LG. of idd 37" LCD. In die maat/budget combinatie heb je niet veel keus :)

Plasma is vaak wat sneller in reactie (inputlag) maar heeft binnen het budget geen Full HD. Afhankelijk van de afstand kan dat jammer zijn, al maken erg weinig console games er echt gebruik van.

De LG 37LD450 uit bovengenoemde lijst is een leuk toestel, anders een LG 42PJ250/350 of Samsung 42C450?

[ Voor 61% gewijzigd door mr.paaJ op 04-05-2011 15:17 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• FireSonus
Bedankt voor de replies. Ik heb ondertussen zelf nog wat verder gekeken en kwam deze Samsung tegen, volgens mij een mooi model voor een mooie prijs toch?. Ik ga vandaag even rondbellen naar de voorraad en de prijs ervan bij verschillende bedrijven :).

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Die is redelijk "overjarig" kan ik je vertellen. Maar er zijn vast nog wel shops met voorraad.

Als hij wat bijlegt heeft 'ie een 46 inch 3D TV. :p

http://www.bcc.nl/product/samsung-le46c750

edit: Kijk anders eens naar de 40C550. Is niet veel duurder volgens mij.

[ Voor 16% gewijzigd door bram1984 op 05-05-2011 11:40 ]

• leonvw
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14-11-2025
De LE40C550 is rond de €475 te vinden.. Ik heb zelf de wat nieuwere LE40D550 (€580) en ik ervaar totaal geen lag of weet ik het wat tijdens het spelen op mijn Xbox.
Erg tevreden mee, zeker voor het geld wat je ervoor betaald :)

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

De c530 en c550 zijn praktisch hetzelfe hoor ;)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:11
C530 heeft een HDMI-aansluiting minder, voor de rest scheelt het weinig. De 40"-versie was zelfs een tijdje voor €399 in de aanbieding.

The devil is in the details.

• Ch3cker
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-02 12:50

Ch3cker

Testlab Teamlead
Hoezo zou led te duur zijn?

Hier bijvoorbeeld een 37" LG, met een LED backlight : pricewatch: LG 37LE4500

Als je naar een 32" gaat kijken heb je nog iets meer mogelijkheden qua led betreft. Sowieso kan je op bijna iedere LCD die een 'game-mode' heeft prima gamen.

Als je voor een CCFL backlight gaat is een pricewatch: Samsung LE40C530 inderdaad een prima keuze.

Verwijderd

FireSonus schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 15:07:
Sowieso wordt het geen LED TV, want die zijn nog iets te duur en hij is gewend aan LCD. CI+ is ook niet nodig, zou wel mooi zijn als het er toevallig inzit, maar geen must.
Newsflash: LED = LCD.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:11
Newsflash: 98% van de consumenten snapt dat niet, omdat niemand het over LCD-LED-tv's heeft. En als het door iedereen te pas en te onpas LED-tv's genoemd wordt, dan vind ik het een beetje kinderachtig om iemand daar (zo) op aan te spreken ;)

The devil is in the details.

• FireSonus
Bedankt voor het meedenken allemaal. Het is ondertussen de Samsung LE40C530 geworden. Mooi toestel met precies de mogelijkheden die m'n broertje zoekt. Ook de reviews op tweakers waren positief :). Opgehaald in de Media Markt, waar de LE40C550 er recht tegenover stond. Ik vond het het prijsverschil niet waard. Nog even de verkoper er op aangewezen dat de tv op internet goedkoper te vinden was, hij gelijk opzoeken en wij met een mooie prijs de winkel uit :). Volgende week is hij jarig, dan gaan we hem verassen :).

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

Veel plezier ermee! Leuk toestel.

• ToCuS
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:39

ToCuS

It begins in the brain!

Wat een broederschap allemaal :P, maar ik denk dat het wel een goeie keuze is hoor..

• BamBamBam59
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
He,

Om nog even snel terug te komen op dit topic nav een actie bij de Saturn. http://www.saturn.nl/mcs/special/iedereinch,21001,.html

Wat is eigenlijk precies het verschil van die LG 37LD450 en de LG 37 LE4500.
Als ik het goed gelezen heb is dus de laatste uitgerust met led-backlight, waardoor het belangrijkste verschil een betere contrastverhouding is? Deze actie is dus eigenlijk best een knaller?

Verwijderd

De opgegeven contrastwaarde is 9 van de 10 keer onzin. Bovendien kan de soort backlighting niet van invloed zijn op het contrast: dat word voor 100% bepaald door het paneel*.
Maar zoals ik hierboven als zei, LED is niet per se beter dan CCFL, je kan er vaak van uitgaan dat dat juist niet zo is. Bij desktops althans.

*Dynamisch contrast met full-led uitgezonderd, maar dat krijg je niet in deze prijsklasse.

• afca123
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-12-2024

afca123

PSN Blasterus15

FireSonus schreef op zondag 08 mei 2011 @ 11:34:
Bedankt voor het meedenken allemaal. Het is ondertussen de Samsung LE40C530 geworden. Mooi toestel met precies de mogelijkheden die m'n broertje zoekt. Ook de reviews op tweakers waren positief :). Opgehaald in de Media Markt, waar de LE40C550 er recht tegenover stond. Ik vond het het prijsverschil niet waard. Nog even de verkoper er op aangewezen dat de tv op internet goedkoper te vinden was, hij gelijk opzoeken en wij met een mooie prijs de winkel uit :). Volgende week is hij jarig, dan gaan we hem verassen :).
Kunt u laten weten wat u van de tv vind? Ik ben ook opzoek naar een tv voor gamen. Hoeveel heeft u er voor betaald?

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

BamBamBam59 schreef op maandag 20 juni 2011 @ 17:08:

Wat is eigenlijk precies het verschil van die LG 37LD450 en de LG 37 LE4500.
Als ik het goed gelezen heb is dus de laatste uitgerust met led-backlight, waardoor het belangrijkste verschil een betere contrastverhouding is? Deze actie is dus eigenlijk best een knaller?
Vrij zeker dat de LD450 een beter beeld geeft: beter echt contrast, kijkhoek en minder bleeding... gebaseerd op vergelijk LD550 en LE5500 en andere merken. Doodzonde dat 'normaal' LCD zo aan de kant geschoven wordt.
LE serie is wel mooi plat, als je de achteruitstekende uitgangen niet meerekent.

[ Voor 13% gewijzigd door mr.paaJ op 22-06-2011 22:27 ]

Pagina: 1