Processor eruit gerukt leeft moederbord nog?

Pagina: 1
Acties:

• Achmed1
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-06-2021
Hallo,

Ik had vandaag zin om mijn pc te verschonen ik had net een nieuwe processor een paar maanden oud. Het werd te heet. Dus ik wou nu mijn koelblok verschonen maar helaas de koeler zat zo stevig erop vast geplakt dat het niet eruit ging. Wat heb ik gedaan is eruit getrokken en wat blijkt de pinnetjes zijn gebogen.

Ik heb vandaag direct de zelfde processor aangeschaft maar wou weten of de moederbord nog wel goed is
het gaat hier om een ASUS M475XTO-EVO. Dit is omdat ik tijden het trekken de bevestiging klepje de CPU nog dicht was. Misschien dat iemand hier ervaring mee heeft.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zo'n socket sloop je niet zo heel snel, maar als je de CPU toch al gekocht hebt, dan kun je het toch gewoon even uitproberen. En is het niet mogelijk om de pinnetjes weer terug te buigen, die dingen kunnen heel wat hebben.

• Achmed1
Terw_Dan schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 15:05:
Zo'n socket sloop je niet zo heel snel, maar als je de CPU toch al gekocht hebt, dan kun je het toch gewoon even uitproberen. En is het niet mogelijk om de pinnetjes weer terug te buigen, die dingen kunnen heel wat hebben.
Ik heb dat al geprobeerd als ik dat probeer recht te zetten met een pincet buig ik nog een paar andere mee. Ik heb het na het recht zetten terug gezet in de socket maar dat werkt helaas ook niet.

• Nielson
  • Laatst online: 17:17
Achmed1 schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 15:04:
Wat heb ik gedaan is eruit getrokken en wat blijkt de pinnetjes zijn gebogen.
Heel erg krom als geknakt of een beetje verbogen? Anders gewoon rustig weer rechtmaken en 'm proberen.

/edit: Ow, antwoord staat hierboven al. Zonde, want zoals terw_dan al zegt kunnen ze soms wonderbaarlijk veel hebben (maar soms ook niet :) ). Heb wel eens hele trays met P1's recht staan buigen :P.

[ Voor 25% gewijzigd door Nielson op 04-05-2011 15:11 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Nielson schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 15:08:
Heb wel eens hele trays met P1's recht staan buigen :P.
Ik hoop niet dat dat heel recentelijk was.... anders is jouw tijd echt niets waard ;)
Achmed1 schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 15:07:
[...]

Ik heb dat al geprobeerd als ik dat probeer recht te zetten met een pincet buig ik nog een paar andere mee. Ik heb het na het recht zetten terug gezet in de socket maar dat werkt helaas ook niet.
Wat ik meestal doe is een afbreekmesje of pinpasje pakken en gewoon 1 hele rij in 1 keer terugbuigen. Zolang er niets afbreekt gaat het dan nog wel redelijk goed.

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:36
Zelfs met een afgebroken pin kunnen ze het doen :P, maar goed het is het testen waard

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:28

Pixeltje

Woo-woohoo!

Terw_Dan schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 15:44:

Wat ik meestal doe is een afbreekmesje of pinpasje pakken en gewoon 1 hele rij in 1 keer terugbuigen. Zolang er niets afbreekt gaat het dan nog wel redelijk goed.
:+ No shit, Maar als er wel iets afbreekt ben je te laat

@ TS; hoeveel kracht heb je in godsnaam gezet als je de processor dóór de klem heen hebt getrokken?

In principe zou je mogen verwachten dat, als het moederbord er nog goed uitziet, er niets mee aan de hand is. De pinnen zitten op je CPU en op je moederbord zitten gewoon platte contactjes, die breken niet zo snel :)

[ Voor 3% gewijzigd door Pixeltje op 04-05-2011 15:49 ]

And if this doesn't make us motionless, I do not know what can.

• Kadardar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-01 01:50
idd wat meeste hier zeggen

die dingen kunnen wonderbaarlijk veel hebben voor zulke dunne pinnetjes. Ik heb ook een paar keer pinnetjes recht gebogen en daarna deed hij het gewoon nog. Breek je er een af dan is he geluk hebben of hij het nog doet.

maar wat meeste mensen zeggen als je pinnetjes terug heb gebogen probeer de oude eens. als je al een neiwue hebt zoals je nu zegt probeer dan eerst nog de oude werkt dat niet probeer de nieuwe en werkt dat ook niet dan is idd je moederbord overleden waarschijnijk

als je hem met je koeler verwijderen mee heb getrokken laat hem dan de volgende keer even opwarmen.

enigste manier hoe je dit vaak an ontdekken is proberen. denk niet dat je het aan de buiten zo snel kan zien als er echt iets afgebroken zou zijn in de socket

[ Voor 11% gewijzigd door Kadardar op 04-05-2011 15:56 ]

[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]

• Achmed1
Mektheb schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 15:46:
Zelfs met een afgebroken pin kunnen ze het doen :P, maar goed het is het testen waard
Wanneer ik het probeer in te steken dan gaat het niet dicht de klep blijft open en de processor valt eruit dan.

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:56
Let wel op dat de "oude" processor alle pinnetjes nog heeft, er kunnen er wat achtergebleven zijn in het socket dat met de nieuwe processor alsnog voor kortsluiting kan zorgen ;)

Verder moet je bij AMD (standaard koeler met standaard koelpasta zeker?) altijd de koeler in een draaiende beweging losmaken, recht naar boven met alle kracht trekken sloop je de boel. Je moet hem met niet teveel kracht omhoog trekken en vervolgens naar links en naar rechts draaien, dan komt ie los.

[ Voor 13% gewijzigd door FastFred op 04-05-2011 16:32 ]

• Nielson
  • Laatst online: 17:17
Achmed1 schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 16:29:
Wanneer ik het probeer in te steken dan gaat het niet dicht de klep blijft open en de processor valt eruit dan.
Is dan niet het socketmechanisme kapot ipv de processor?

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:56
Nielson schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 16:31:
[...]
Is dan niet het socketmechanisme kapot ipv de processor?
Dat denk ik inderdaad wel ja

• Achmed1
YES

Ik heb het kunnen maken en hij werkt helemaal perfect ik heb het opgelost door een kaart er door heen te schuiven;)

• Achmed1
Dit heeft me echt heel veel geholpen hartstikke bedankt _/-\o_
Pagina: 1