Logo -> Facebook/Linkedin

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Tweakers.

Ik heb voor een kennis een site gemaakt waarvan het logo een .png is met witte letters. Achtergrond van de site is nl zwart.
Echer als zij haar link op facebook/linkedin plaatst. Dan pakken deze sites gelijk de logo.png bestand. Met als resultaat dat de letters niet leesbaar zijn om hun wite pagina ;)

Hoe zorg ik ervoor dat dit soort websites een ander bestand pakken dan de logo.png die er nu in staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:10

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik hoor transparent png; al geprobeerd om dit te vervangen door gewoon een png met een zwarte achtergrond of past dat weer niet in de layout?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat past niet in de layout, achtergrond zijn namelijk fullscreen foto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:10

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

...een url_rewrite ofzo vanaf Facebook/LinkedIn die verwijst naar logo2.png die wel volledig zwarte achtergrond heeft?

Beetje weinig info geef je tot zover; ik ben geen Facebook-lid en amper op LinkedIn dus je vertelt ook niet zo goed of die sites een directe link doen naar het logo of dat je kennis zelf dat logo daar upload.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PunisherADF
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-04 14:29
Voor facebook kun je eens hier kijken, met og metatags kun je aangeven welke title/description/logo facebook moet gebruiken.

[ Voor 7% gewijzigd door PunisherADF op 04-05-2011 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-02 08:32

OkkE

CSS influencer :+

Volgens mij kijkt Facebook naar "alle" images in de link, dus zou je een "logo2.png" (met zwarte achtergrond) in de website kunnen zetten (en deze verbergen voor het zicht); dan heb je bij Facebook - als het goed is - de mogelijkheid ook die tweede te kiezen (met de pijltjes onder Link Toevoegen).

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Max sorry ik ga er eigenlijk een beetje vanuit dat iedereen wel FB of LI gebruikt ;). Op het moment dat je een link post op FB/Linked dan worden de logo en meta-tekst gepakt.

@punisher Thx ik ga dat even bekijken!

@Okke, goeie ff testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

PunisherADF schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 14:28:
Voor facebook kun je eens hier kijken, met og metatags kun je aangeven welke title/description/logo facebook moet gebruiken.
Je bedoelt middels API calls zelf de link naar Facebook posten? Vind ik persoonlijk een beetje overkill...

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-08 13:07
OkkE schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 14:43:
[...]

Je bedoelt middels API calls zelf de link naar Facebook posten? Vind ik persoonlijk een beetje overkill...
Nee je kan onderstaande op je site zetten en dan wordt dat als afbeelding gebruikt bij Facebook:

HTML:
1
<meta property="og:image" content="http://tweakers.net/logo.png"/>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PunisherADF
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-04 14:29
McVirusS schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 14:46:
[...]

Nee je kan onderstaande op je site zetten en dan wordt dat als afbeelding gebruikt bij Facebook:

HTML:
1
Dat bedoel ik idd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

McVirusS schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 14:46:
[...]

HTML:
1
Hmm, interessant. Wist niet dat dat kon.

Ik zag "developer" in de URL staan en ging er gelijk vanuit dat het met de API te maken had. Mijn fout. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn2008
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-08-2022
Of een zwart randje om de letters heen, ik weet niet hoe groot het plaatje is anders is dat een oplossing. Dan is het plaatje zowel te zien op een zwarte achtergrond als op een witte achtergrond.
Pagina: 1