Toon posts:

pci expres 2.0 videokaart in x16 moederbord

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste Mensen

Zelf heb ik dit moederbord:
http://www.asrock.com/mb/...%20UCC&cat=Specifications

En ik ga deze videokaart er in steken:
pricewatch: Sapphire HD5830 XTREME

Zal dit ten koste gaan van de prestaties van de grafische kaart ? aangezien er geen x16 2.0 slot op het moederbord aanwezig is !!!

Gr. Dennis

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Oh? pricewatch: Asrock N68-GS3 UCC
2x PCI, PCI-e 2.x 1x, PCI-e 2.x 16x
Ennuh, sorry, maar pagina 10 van de handleiding zegt duidelijk dat figuur 22 een PCI Express x16 Slot (PCIE2) is?

[ Voor 45% gewijzigd door MAX3400 op 04-05-2011 14:17 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07:46

Pixeltje

Woo-woohoo!

Op de afbeelding op de website zie ik duidelijk een PCI-e slot zitten.

Of dat perse een x16 moet zijn voor jou videokaart betwijfel ik. Zoek even op google, daar zul je vinden dat het verschil tussen een X16 en X8 slot minimaal is. Zo klein zelfs, dat je het niet gaat merken :)

Met andere woorden; volgens mij moet het kunnen.

Edit:
Ja is niet helemaal eerlijk natuurlijk; kan best een foutje in de PW zitten. Website van fabrikant zegt inderdaad niets over een PCI-e slot, maar denk dat ze 'm in dit geval daar vergeten zjin, want dat grote, blauwe PCI-e slot doet anders vermoeden ;)

[ Voor 42% gewijzigd door Pixeltje op 04-05-2011 14:17 ]

And if this doesn't make us motionless, I do not know what can.

Verwijderd

Topicstarter
ik weet dat er een pci expres 16x op zit !!!

maar geen versie 2.0 16x pci express

Wat ik zo kon vinden op google maakt het waarschijnlijk niet uit ! alleen waren dit topics uit 2008 !!
we leven nu in 2011 en ik dacht .... Ik vraag het even aan de experts :p

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:08
Het gaat er hem om of het een PCI-e v1.x of v2.0 slot is. Maar aangezien dit een behoorlijk antieke chipset vermoed ik eerder het eerste. Dit hoeft verder niet veel uit te maken, overal op het web kun je wel benchmarks vinden hoeveel invloed de bandbreedte van het pci-e slot heeft op de videokaart, en het verschil tussen bv PCI-e v2.0 8x (wat dus gelijk is aan 16x v1.x) en 16x v2.0 is maar een paar procent bij gebruik van een zware kaart. Zal dus in jouw geval weinig uitmaken.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-02 11:01

M2M

medicijnman

Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 14:19:
ik weet dat er een pci expres 16x op zit !!!

maar geen versie 2.0 16x pci express

Wat ik zo kon vinden op google maakt het waarschijnlijk niet uit ! alleen waren dit topics uit 2008 !!
we leven nu in 2011 en ik dacht .... Ik vraag het even aan de experts :p
maakt nog steeds niets uit. Bandbreedte tussen north bridge en videokaart is nagenoeg altijd in overmaat aanwezig.

-_-

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt voor de snelle reacties !!!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:37
Sowieso gezien de leeftijd van het moederbord, is dat gewoon een pci-e 2.x slot... ik denk dat Asrock niet eens de moeite heeft genomen om het te vermelden.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:08
MicGlou schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 15:16:
Sowieso gezien de leeftijd van het moederbord, is dat gewoon een pci-e 2.x slot..
Leeftijd van het bord zegt niks, de limiet is de gebruikte chipset en die is uit 2007!
Pagina: 1