javascript iphone "interface" taal herkennen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semicon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-05 21:32
Ik ben bezig met zo'n 'voeg toe aan beginscherm' popupje voor een site. Hierbij zou ik het helemaal gaaf vinden als ik 'Toevoegen aan beginscherm' zie als de iPhone nederlands is ingesteld, maar bijv. 'Add to Home Screen' als hij op engels staat.

Ik kan alleen nergens vinden iets over de detectie taal van de iPhone (met javascript). Ik gebruik overigens Zepto (github). Zou het liefst met Zepto of plain javascript dit detecteren.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-06 10:48
Is de taal bij iPhone niet onderdeel van de User Agent string?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semicon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-05 21:32
Hee Bosmonster je hebt inderdaad gelijk. Ik dacht dat het via navigation.browserLanguage zou werken (maar die bestaat niet in Mobile Safari). Blijkt dat het er in staat, wel nasty dat ik nu met een regex check op "en-us" en een ")" en dat het geen losse value is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-06 10:48
Er zijn wel UA parsers te vinden. Ik zou ik niet checken op en-us, want dat kan ook en-uk, etc zijn. of nl-nl, nl-be, etc. En volgens mij zelfs alleen en of nl.

Volgens mij kun je het beste het deel tussen de eerste haakjes pakken, splitten op ; en dan de laatste waarde pakken. Die eventueel splitten op - en dan het eerste (taal)stuk. Pseudo-code, kan vast ook wel in 1x met regex :P