[phpMyAdmin] Bijna zelfde query herbruiken mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramer65
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:25
Hallo,

Voor een project waarbij ik een heleboel analyses op een mysql DB moet loslaten maak ik gebruik van phpmyadmin waarin ik de queries gewoon de hele tijd run. Ik gebruik dan een keer of honderd bijna dezelfde query en moet daarin alleen af en toe een cijfertje of een paar lettertjes veranderen. Op dit moment moet ik elke keer die query copy-pasten om hem weer te runnen, wat redelijk zenuwslopend is als je het honderden keren achter elkaar moet doen. -O-

Ik weet niet of ik er gewoon overheen kijk, maar is er niet een mogelijkheid om de query die je zojuist gerund hebt, weer automatisch in een sql textarea te krijgen zodat ik er 1 ding aan kan aanpassen en hem weer kan runnen..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _trickster_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-09 19:59
als je de query hebt uitgevoerd krijg je een knop onder de query 'edit'.
hierdoor wordt de query in een externe popup geladen waarna je hem kan wijzigen, en weer op run kan klikken.
de popup blijft dan bestaan en op die manier kan je heel snel met je bestaande query aan de slag gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmA-X
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-09 11:01
Zover ik weet heeft phpmyadmin die functie domweg niet.

Als je onder Windows werkt, zou je ook eens kunnen kijken naar sqlyog (community edition). Dit doet ongeveer hetzelfde als phpmyadmin, alleen dan vanaf de desktop. Wel even zorgen dat je mysql server connecties accepteert die niet van localhost komen.

Hierbij een linkje naar de downloads.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_trickster_ schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 13:48:
als je de query hebt uitgevoerd krijg je een knop onder de query 'edit'.
hierdoor wordt de query in een externe popup geladen waarna je hem kan wijzigen, en weer op run kan klikken.
de popup blijft dan bestaan en op die manier kan je heel snel met je bestaande query aan de slag gaan.
Dit inderdaad, en dan moet je wel even "Overschrijf deze query niet vanuit een ander scherm" aanvinken. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:14

Matis

Rubber Rocket

Wijzelf gebruiken voor het bekijken en wijzigen van MySQL databases de MySQL Workbench.
Hierin heb je ook een mogelijkheid om complexe queries te bouwen en ook een macro op los te laten.

Veel inventiever dan phpMyAdmin :)

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramer65
@ _trickster_
Die knop 'wijzigen' had ik gezien ja. Als ik daarop klik krijg ik idd een pop-upje, waarin een query window staat. In dat query window staat echter niet de query die ik had, maar gewoon een nieuwe..

WACHT!! Sorry, ik zie nu dat wanneer je hem daar gewoon zelf invoert, hij daar wel blijft. Ik moet hem dus gewoon 1 keer invoegen, en dan kan ik ermee werken..

Waanzinnig bedankt! Sorry voor de dommigheid, ik had er gewoon overheen gelezen..

--EDIT--
@ EnigmA-X en Matis
Dat zijn goeie tips. Het gaat inderdaad om redelijk complexe queries, dus misschien is een van die twee programma's idd handiger. Ik ga er eens naar kijken!

Dank voor de tips! Jullie hebben mij uren, zoniet dagen met werk bespaard.. *O* _/-\o_

[ Voor 23% gewijzigd door kramer65 op 04-05-2011 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:05

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Of je gebruikt phpMyAdmin's built-in bookmark functionaliteit.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Of je maakt een scriptje zodat je niet eens meer af en toe 'een cijfertje of een paar lettertjes' hoeft te veranderen. :P

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramer65
Nogmaals @ Matis
Groots is mijn dank! Mysql workbench is werkelijk een verademing. Het maakt zonder enige problemen een connectie met mijn DB en vervolgens zit ik nu in sneltreinvaart mijn analyses erdoorheen te jassen. Dit is werkelijk een wondermiddel voor wat ik aan het doen ben! Nederig buig ik voor uw hoogheid.. _/-\o_

@Voutloos
Dat zou je zeggen, maar dat is niet echt mogelijk. Ik zit veel verkennende analyses te doen, waardoor ik resultaten moet interpreteren, en daaruit weer nieuwe zoektochten moet doen. Als ik wist hoe ik dat zou moeten programmeren, dan wist ik al waar ik naar zocht, en dan hoefde ik dus ook niet meer te zoeken.. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• storeman
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:52
Je zou wellicht een simpel formpje kunnen maken waarin je de condities die je wilt varieren in aan kan geven... je zit in de Devschuur he, daar wil men het liefst alles automatiseren :).

"Chaos kan niet uit de hand lopen"

Pagina: 1