L2TP/IPsec - error 789

Pagina: 1
Acties:

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:26

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Via Giganews heb ik toegang tot de VPN-diensten van VyprVPN. Aangezien ze nu naast PPTP mij ook de mogelijkheid voor L2TP/IPsec bieden wilde ik daar graag gebruik van maken.

Aldus heb ik op mijn Windows 7 Ultimate 64-bit de setup-instructies op http://www.giganews.com/vyprvpn/setup/windows-7/l2tp.html uitgevoerd. Maar als ik dan probeer te verbinden krijg ik na ongeveer een minuut het volgende:

Afbeeldingslocatie: http://www.briandickens.nl/GoT/error-789.png

Nou heb ik het volgende al geprobeerd:

- Windows 7 firewall uitschakelen
- In mijn router (D-Link DIR-855) mijn PC in de DMZ plaatsen
- Portforwarding opgezet voor UDP-poorten 500, 1701, 4500 en 5500
- Stateful packet inspection in router uitgezet
- UDP Endpoint Filtering in router op 'Endpoint Independent' gezet (minst restrictieve filtering)
- Antispoof check in router uitgezet
- Bij de ALG-settings (Application Level Gateway) de settings PPTP, IPSec (VPN), RTSP en SIP uitgezet
- Op de PC nog gechecked, daar draaide de IPsec Policy Agent niet, aangezet maar maakte ook geen verschil
- Antivirus (Avast versie 6) uitgeschakeld

Maar nog steeds krijg ik die error 789.

Heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn? (heb al contact gehad met Giganews, via welke de support voor VyprVPN voor mij loopt, die komen er zo 1-2-3 ook niet uit)

Voor de duidelijkheid: ik heb die instructies van Giganews nog meerdere malen nagelopen maar echt alle stappen heb ik uitgevoerd zoals aangegeven. En ja, die registry key is dus ook in orde, wel drie keer gechecked :)

Ik ga vanmiddag nog wel proberen even mijn PC rechtstreeks aan het modem te hangen (Ubee kabelmodem van Ziggo) om de router geheel als oorzaak uit te kunnen sluiten. Mocht het dat dan toch blijken te zijn heb ik alsnog een probleem want ik heb wel een router nodig :P

UPDATE 15:35 UUR: Nu rechtstreeks met het modem verbonden blijf ik het probleem houden. Mijn router is dus niet de oorzaak!

-- Edit: ik heb een samenvattend diagnostisch rapport laten maken door Windows. Is een HTM-bestand dus kan als webpagina worden geopend: klik hier. Let op, in dat rapport staat ook een sectie genaamd ipconfig.exe /displaydns. Hier staan een hoop sites tussen, dat zijn zo te zien sites die via mijn hosts-file zijn geblokkeerd door Spywareblaster en/of Spybot Search & Destroy :P

-- Edit #2: via de preshared key werkt de verbinding wel. Als ik eea goed begrijp zou de verbinding niet werken vanwege fragmentatie van de UDP-pakketten waardoor de boel ergens geblokkeerd wordt?

[ Voor 23% gewijzigd door Wildfire op 04-05-2011 15:36 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe