Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Emailadres opgeheven bounce?

Pagina: 1
Acties:

• MatMich
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-08-2023
Ik kan het eerlijk gezegd nergens vinden maar ivm andere provider is mijn daar aan gekoppelde emailadres opgeheven.
Als mensen mij nu nog een mail sturen via dat adres zouden ze hun mail aan mij toch terug moeten krijgen als onbestelbaar?
Helaas gebeurt dit nog niet.
Waar kan ik meer vinden over dit immer "interessante" fenomeen?

Verwijderd

Kan zijn dat je oude provider de bounce optie heeft uitgeschakeld.
Of dat je box daar onverhoopt toch nog bestaat.
De enige die je hierbij kan verder helpen, is je oude provider.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Hoe weet je dat je oude mailadres opgeheven is? Mogelijk dat dat nog steeds bestaat en wordt gelogd naar "postmaster" ofzo zodat de organisatie kan zien welke mailboxen nog wel bestaan maar geen abonnee meer zijn?

/edit: spuit 11... :o

[ Voor 5% gewijzigd door MAX3400 op 04-05-2011 13:11 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Lex2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 30-11 22:26

Lex2

Fotografieliefhebber

Iedere provider heeft tegenwoordig webmail.. al geprobeert met je oude accountgegevens daar in te loggen?
Als dat niet werkt ligt het - zoals Derice aangeeft - voor de hand dat Bounce Optie is uitgeschakeld.

Zou het trouwens ook kunnen zijn dat iemand anders dat e-mailadres nu heeft?

Canon EOS 70D - Canon 17-40mm f/4L - Canon 24-105mm f/4L - Sigma 50-150mm f/2.8

• MatMich
Lex2 schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 13:14:
Iedere provider heeft tegenwoordig webmail.. al geprobeert met je oude accountgegevens daar in te loggen?
Als dat niet werkt ligt het - zoals Derice aangeeft - voor de hand dat Bounce Optie is uitgeschakeld.

Zou het trouwens ook kunnen zijn dat iemand anders dat e-mailadres nu heeft?
Ik kom er via webmail ook niet meer in.
Maar bounce behoort toch ingeschakeld te zijn?
Ik heb al mijn kontakten al weken van te voren ingelicht dat mijn mailadres verandert.
Maar als mensen dus nu per abuis dat mailadres nog gebruiken en er komt niets naar ze terug denken ze toch dat de mail gewoon is aangekomen?
Dat vind ik redelijk kwalijk.
Want dan zitten ze op antwoord te wachten wat nooit komt omdat ik het domweg niet heb gekregen.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

MatMich schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 22:29:
[...]

Nee... Als jij ergens een mail-adres hebt, is de provider niet verplicht (gesteld) om daar een bounce op te zetten. Waarom niet; nergens staat dat jij eigenaar bent van dat adres maar dat is de provider (xs4all, hotmail, een bedrijf). Of het nou nalatigheid is of anderszins, zij staan in alle recht om jouw oude mail-adres te laten bestaan.

Als jij verhuist van Dorpsstraat 4 naar Kerkweg 6, dan stuurt de post toch ook niet de "oude" post voor Dorpsstraat 4 automatisch terug naar de afzender omdat er een verkeerde naam op staat of omdat de oude bewoner weg is? Dat moet je zelf regelen en ik zou je dan ook aanraden de provider te bellen, de situatie uit te leggen en vragen of ze er een forward op zetten of gewoon het mail-adres opheffen?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
MatMich schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 22:29:
Asjeblieft niet. Als er weer eens een spammer een spamrun gedraaid heeft met jouw adres als afzender dan heb je echt geen behoefte aan al die goedbedoelde bounce messages.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

anders prop je hem zelf even vol met de max limiet. dan krijt de ontvanger in iedergeval het idee dat je ze misschien niet leest. (een ander soort bounce)

Mischien heeft een nieuwe klant wel jou naam toevallig ?

[ Voor 6% gewijzigd door Fish op 04-05-2011 22:55 ]

Iperf

• MatMich
MAX3400 schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 22:45:
[...]

Nee... Als jij ergens een mail-adres hebt, is de provider niet verplicht (gesteld) om daar een bounce op te zetten. Waarom niet; nergens staat dat jij eigenaar bent van dat adres maar dat is de provider (xs4all, hotmail, een bedrijf). Of het nou nalatigheid is of anderszins, zij staan in alle recht om jouw oude mail-adres te laten bestaan.

Als jij verhuist van Dorpsstraat 4 naar Kerkweg 6, dan stuurt de post toch ook niet de "oude" post voor Dorpsstraat 4 automatisch terug naar de afzender omdat er een verkeerde naam op staat of omdat de oude bewoner weg is? Dat moet je zelf regelen en ik zou je dan ook aanraden de provider te bellen, de situatie uit te leggen en vragen of ze er een forward op zetten of gewoon het mail-adres opheffen?
ga ik doen thx
Pagina: 1