Toon posts:

Intel Q8400 + P5KPL SE moederbord compatible met DDR3?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik vroeg mij het volgende af.

Is mijn CPU + Moederbord geschikt voor DDR3 geheugen?

CPU: Intel Q8400
Mobo: Asus P5KPL SE

En zo niet, wat zou het alternatief zijn?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Nee. En, alternatief voor wat?

Ik haal uit je zeer summiere post niet waarom je ander geheugen wil, of er een bepaald budget is, wat je precies wil/kan/mag vervangen en zeker niet waar de bottleneck nu zit.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:17
http://www.asus.com/Motherboards/Intel_Socket_775/P5KPL_SE/

DDR2 is geen DDR3. Alternatief is je huidige bord uitbreiden met DDR2 modules of een nieuw bord met DDR3 ondersteuning kopen.

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
(zelfraadzaamheid ON)
pricewatch: Asus P5KPL SE

En wat leest men daar onder het kopje: Geheugen Typen (moederbord)......................................
(zelfredzaamheid OFF)

Beetje lullig natuurlijk, maar je post laat ook niet zien dat je ook maar enige moeite hebt gedaan om hier een antwoord op te vinden.

[ Voor 30% gewijzigd door eL_Jay op 04-05-2011 13:01 ]

• Bilzke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-12-2025
Als je bij pricewatch gekeken had, dan kon je deze gegevens eruit halen: pricewatch: Asus P5KPL SE.

Er zijn diverse 775 modellen die wel DDR3 ondersteunt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben niet zo super technisch ^^ En had mijn boekje van het mobo al bekeken maar kon daar niet precies vinden.

Google bracht mij ook geen helderheid op.
*Waar googlen jullie op om dit te vinden? XD

Budget 200-300 euros.
En volgens mij is DDR3 sneller dan DDR2 en ik wil van 4gb geheugen naar 8gb geheugen.
En een maat zei dat ik dan DDR3 nodig had.

Volgens mij is de Q8400 cpu nog goed genoeg om redelijk mee te draaien (Ben GEEN diehard gamer)

Het alternatief => om toch 8gb DDR3 te kunnen draaien.

Hopelijk is het zo iets beter =D

• MAX3400

MAX3400

Een maat zei... :X Waarom heb je 8GB nodig? Waarom DDR3? Dat doe je ermee? Wat is je OS?

Als een maat zegt: spring in de sloot... Ga je dat dan ook onderzoeken zonder even na te denken waarom het nodig zou zijn?

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 13:09:
Een maat zei... :X Waarom heb je 8GB nodig? Waarom DDR3? Dat doe je ermee? Wat is je OS?

Als een maat zegt: spring in de sloot... Ga je dat dan ook onderzoeken zonder even na te denken waarom het nodig zou zijn?
OS = Win 7 ultimate 64bit

En vooral omdat met de video bewerkingen etc mijn ram telkens 100% is. En dat vertraagt de boel gigantisch.
Cker omdat die altijd wel paar uur kan duren en dan wil ik ondertussen nog wel de mogelijkheid hebben om andere dingen ook te doen.

En met 8gb zou dit verholpen moeten zijn :)
*Zijn pc draait ook nu onder 8gb en hij heeft ram rond 65-70% zitten.

Zoals ik al zei ik heb niet super veel verstand ervan dus daarom vraag ik het hier even na. (Dus aub maak me niet met de grond gelijk.... )

• Nielson
  • Laatst online: 17:17
Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 13:07:
En volgens mij is DDR3 sneller dan DDR2..
Nee hoor, niet per defenitie. DDR3 is wel in hogere snelheden beschikbaar. Echter maakt dit voor je Q8400 echt helemaal niks uit, aangezien je de FSB1333 van je Q8400 met DDR2-667 in dual channel al kunt vullen.
..en ik wil van 4gb geheugen naar 8gb geheugen.
't Is in dat geval wel goedkoper :)
Het alternatief => om toch 8gb DDR3 te kunnen draaien.
Zoals al werd gezegd, een ander bord. Kijk daarvoor in de pricewatch bij S775 borden met DDR3 ondersteuning.

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
MAX3400 schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 13:09:

Nou nou, zo kan ie wel weer. Dat hij een vriend vertrouwt is natuurlijk niet zo gek als je er zelf geen verstand van hebt. Doe jij ook. En hij onderzoekt het toch? ;)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• MAX3400

MAX3400

Advocaat van de duivel modus: 32GB DDR3 RAM en een oude 4200rpm schijf zal even snel zijn als 4GB DDR2 RAM en een 4200rpm schijf.

Verder, maar dat wist je misschien al, is het handig als we een volledig beeld hebben waarom iemand iets vraagt, met alle specs, ideeen, bedoelingen, budget, wat er al uitgezocht is, waarom iemand iets zegt, welke applicaties er gebruikt worden etc.

Dat je niet alles weet, geen probleem, maar probeer ons dan wel voor te lichten waarom je een vraag stelt.
Room42 schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 13:15:
[...]

Nou nou, zo kan ie wel weer. Dat hij een vriend vertrouwt is natuurlijk niet zo gek als je er zelf geen verstand van hebt. Doe jij ook. En hij onderzoekt het toch? ;)
Eens... Desondanks, iets met topic-starts? :+

[ Voor 22% gewijzigd door MAX3400 op 04-05-2011 13:16 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 13:07:
*Waar googlen jullie op om dit te vinden? XD
De manual van je mobo, daar staat het exact in.
En volgens mij is DDR3 sneller dan DDR2 en ik wil van 4gb geheugen naar 8gb geheugen.
Dat hoeft niet, het ligt meer aan je chipset/geheugencontroller bij platformen die zowel DDR2 als DDR3 supporten. Daarbij heeft meer geheugenbandbreedte maar zeer beperkt invloed op de prestaties.

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 13:15:
Advocaat van de duivel modus: 32GB DDR3 RAM en een oude 4200rpm schijf zal even snel zijn als 4GB DDR2 RAM en een 4200rpm schijf.

Verder, maar dat wist je misschien al, is het handig als we een volledig beeld hebben waarom iemand iets vraagt, met alle specs, ideeen, bedoelingen, budget, wat er al uitgezocht is, waarom iemand iets zegt, welke applicaties er gebruikt worden etc.

Dat je niet alles weet, geen probleem, maar probeer ons dan wel voor te lichten waarom je een vraag stelt.

[...]

Eens... Desondanks, iets met topic-starts? :+
Dit tweaker account is van mijn maat ^^ Dus die post daar is niet van mij. Ik had hier zelf geen tweaker.

Hoe weet ik trouwens of een mobo mijn cpu ondersteund :)
Want ik zie wel Chip G41 staan bijv als ik zoek bij Socket 775 mobos.
http://tweakers.net/price...vlQKLHZoC7HdlYTft0Jc631Cw

Maar voor de rest heb ik geen idee :$

Volgens mij heeft mijn huidige G31 , dus dan zou ik voor mijn nieuwe ook G31 nodig hebben niewaar?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2011 13:24 ]

Pagina: 1