Toon posts:

Nieuwe Router Sitecom300N, geen verbinding

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuwe router gekocht, een Sitecom 300N, samen met een Sitecom adapter 300n, alles geïnstalleerd (wireless) en verbinding gemaakt. De pc geeft aan dat er verbinding is, maar toch kan ik niet op internet komen. Ook kan ik niet in de router zelf komen, als ik het IP-adres invoer en daar probeer toegang tot te krijgen, zie ik in de browser enkel het teken '<' staan.
Op internet kan ik het specifieke probleem niet vinden, dus probeer ik het hier even. Iemand die weet hoe ik dit kan oplossen? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:49

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Begin eens om aan te geven *welke* Sitecom 300N je hebt...

Sitecom noemt namelijk alle WiFi-n routers die ze hebben zo. Ik ken zelf de WL-306, 308, 309, 341, 351 en 368, en ik weet zeker dat er nog veel meer zijn :o

Verder handig om aan te geven wat voor internetverbinding (modem) je hebt, hoe je de boel hebt aangesloten en wat voor IP je PC krijgt van de router...

Met zo weinig info als je hier geeft zouden we alleen met een glazen bol iets zinnigs kunnen zeggen. Dat is trouwens waarschijnlijk ook de reden dat je "het specifieke probleem" niet kunt vinden - je geeft namelijk totaal geen specifieke info, daar kun je dus ook niet op zoeken.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
WLR-2000 v2 001 volgens mij, ip-adres is 192.168.0.1, modem weet ik niet uit mijn hoofd, moet ik even checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Modem zelf is een Arris TM501B. De router heb ik zo aangesloten (volgens de instructies):
modem uitzetten.
router op verlengkast modem aansluiten.
router en modem aanzetten.
adapter in de pc 2 sec. indrukken, net als de router.
wanneer verbinding is gemaakt op de pc wachtwoord invoeren en verbinding maken (wps)
en dan zou hij het volgens de instructies moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 12:52:
WLR-2000 v2 001 volgens mij, ip-adres is 192.168.0.1, modem weet ik niet uit mijn hoofd, moet ik even checken.
Als je IP-adres 192.168.0.1 is, heb je daar waarschijnlijk al je probleem te pakken. Dat klinkt als een vast ingesteld adres, en kan op een van twee manieren problemen geven:

1) je router gebruikt een ander subnet (dus bijv 192.168.1.0/24), dus je kunt de router niet bereiken vanuit 192.168.0.0/24
2) je router gebruikt dezelfde subnet, en jouw PC zit op de default gatewayadres van het 192.168.0.0/24 subnet - wat dus conflicteert met de router :o

In beide gevallen kun je het beste je PC automatisch (via DHCP) een IP-adres laten krijgen vanaf de router. Als dat om een of andere reden niet kan, kun je beter een ander IP in het subnet gebruiken, dus bijv 192.168.0.2 ofzo.
Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 12:57:
Modem zelf is een Arris TM501B. De router heb ik zo aangesloten (volgens de instructies):
modem uitzetten.
router op verlengkast modem aansluiten.
router en modem aanzetten.
OK, je hebt dus kabelinternet (van Ziggo?) met een modem die in bridged mode staat en een publiek IP-adres uitdeelt aan het apparaat wat aangesloten is.
adapter in de pc 2 sec. indrukken, net als de router.
wanneer verbinding is gemaakt op de pc wachtwoord invoeren en verbinding maken (wps)
en dan zou hij het volgens de instructies moeten doen.
WPS is notoir onbetrouwbaar. Zou het niet handiger zijn om eerst op normale wijze aan te sluiten?

1) sluit PC bedraad aan op router. Kijk of dat werkt.
2) als bedraad goed gaat, gewoon handmatig in de router loggen en WiFi-settings controleren, dan netwerkkabel los, via WiFi de SSID van de router opzoeken en de key invoeren.

Als je deze twee stappen probeert kom je erachter waar het mis gaan. Zou niet de eerste keer zijn dat WPS gewoon niet doet wat het moet...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In beide gevallen kun je het beste je PC automatisch (via DHCP) een IP-adres laten krijgen vanaf de router.
Hoe werkt dat? Sorry ik ben een beetje een leek op het gebied van netwerken e.d. Ik zal het zo even opnieuw proberen met een ander IP-adres, als dat niet werkt ga ik voor bedraad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Normaal gezien moet je juist niets instellen, dan gaat het goed. Maar dit ziet eruit als een erg onwaarschijnlijk IP-adres om automatisch te krijgen...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1