Sinds kort ben ik verhuisd naar een appartement in Amsterdam, veel groter helemaal top. Ik heb Internet plus TV (IPTV) van KPN. De experia box wilde ik aansluiten in mijn woonkamer, daar zag in een aansluiting zitten. Om tv te kijken moet de tv bedraad zijn aangesloten op de Experia box, daarnaast is mijn PCH A200 ook via UTP aangesloten op de Experia box.
Helaas krijgt mijn Experia Box geen internet signaal op de aansluiting in de woonkamer, in de meterkast echter wel. Dus ik bellen, de verhuurder stuurt iemand langs. Deze beste man vertelde mij dat de aansluiting in de woonkamer er alleen ligt voor telefonie, niet voor internet dus. Kan dit kloppen? Moet ik nu een splitter kopen om de aansluiting ook van internet te voorzien?
De meneer was de Nederlandse niet echt machtig om mij dit helder uit te leggen daarom vraag ik het hier.
Via Google kan ik geen duidelijke informatie vinden over het splitsen van data en telefonie.
Helaas krijgt mijn Experia Box geen internet signaal op de aansluiting in de woonkamer, in de meterkast echter wel. Dus ik bellen, de verhuurder stuurt iemand langs. Deze beste man vertelde mij dat de aansluiting in de woonkamer er alleen ligt voor telefonie, niet voor internet dus. Kan dit kloppen? Moet ik nu een splitter kopen om de aansluiting ook van internet te voorzien?
De meneer was de Nederlandse niet echt machtig om mij dit helder uit te leggen daarom vraag ik het hier.
[ Voor 5% gewijzigd door Loev op 04-05-2011 12:04 ]