Meerdere IP adressen in één huishouden

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 405407

Topicstarter
Hee tweakers!

Ik ben nieuw op het forum, maar niet nieuw op tweakers. Nu had ik een vraag en zal deze dan maar stellen! Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen :).

Ik zit op kamers en ik zit hier met meerdere studenten, die wel van een (online) spelletje samen houden. Maar nu is het probleem: de game laat niet meer dan 1 speler toe op ons IP adres.

Is het mogelijk om bij een provider (kpn) meerdere IP adressen aan te vragen? Ik heb wat research gedaan en was wat tegen gekomen over VPN, ik heb wel verstand van computers maar dit gaat me net wat boven mijn pet, als VPN een uitkomst biedt zou iemand daar misschien uitleg over kunnen geven :)

Ik ben benieuwd of jullie mij kunnen helpen, in ieder geval bedank ik jullie voor jullie reacties!

Met vriendelijke groet,

Collin43

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:59
Wat zegt KPN als je ze belt met de vraag 'Kan ik meerder IP adressen krijgen?'

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Welkom op GoT.

Wat had je zelf al uitgezocht over hoe een VPN wel/niet kan helpen? Wat zegt de helpdesk van KPN over het hebben/aanvragen van meerdere IP's?

Wij hebben meer vragen dan jij beantwoord wil hebben maar een beetje eigen inzet en logisch nadenken, en dan heb je ons niet meer nodig :)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20531

Hoeveel heb je er nodig?

KPN business (s)DSL heeft er wel meerdere maar geen 10tallen, daarnaast ga je meer betalen en meestal minder snelheid krijgen.

[ Voor 73% gewijzigd door Anoniem: 20531 op 04-05-2011 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat is een erg snelle reactie! Maar dat heb ik nog niet geprobeerd, ik wou eerst wat informatie inwinnen van tweakers :). Meestal zijn de helpdesk medewerkers niet de snuggerste types heb ik het idee.

Ik zal deze mogelijkheid vanmiddag eens proberen, tenzij tweakers met een betere oplossing zijn gekomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
het liefst 5, misschien wat meer voor als vrienden met een laptop langs komen ofso :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-05 14:12
Antaresje schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 11:23:
Wat zegt KPN als je ze belt met de vraag 'Kan ik meerder IP adressen krijgen?'
Ik voorspel dat ze je uitlachen.

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Anoniem: 405407 schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 11:27:
Ik zal deze mogelijkheid vanmiddag eens proberen, tenzij tweakers met een betere oplossing zijn gekomen :)
Ik mis wat info van je zoals beschreven in het topic: Voordat je toevlucht zoekt op GoT en een topic opent?

We stellen het erg op prijs dat we toch wel als technisch onderlegd worden beschouwd door nieuwe leden, maar helaas kunnen we niet alles ruiken/raden, vandaar dat we eerst tegenvragen stellen tot nu toe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonwin7
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-05 22:20
het liefst 5, misschien wat meer voor als vrienden met een laptop langs komen ofso :)
5 gaat je waarschijnlijk niet lukken omdat de ipv4 adressen al bijna op zijn, 2 zullen ze misschien nog overwegen

[ Voor 0% gewijzigd door leonwin7 op 04-05-2011 11:29 . Reden: , ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:22
Zakelijk abonnement nemen, krijg je er 8 (waarvan 5 effectief bruikbaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63975

VPN is op zich niet zo'n slecht idee, je zou eens kunnen kijken bij bijvoorbeeld BlackVPN voor een NL IP adres, eerst inloggen in het VPN en daarna het spel opstarten zodat de server v/h spel een ander WAN IP ziet.

Waarschijnlijk goedkoper en flexibeler dan zakelijke oplossingen.

Hier EmielW. in "Ervaringen met VPN aanbieders" staat nog een code om 2 maanden gratis BlackVPN te krijgen (Je betaalt dus maar voor 1 maand, €5)

Waarom zet TS niet z'n eigen game server op? als TS toch alleen maar van thuis uit multiplayer wilt doen...

Trouwens, we doen hier niet aan "Hee tweakers!" en "Met vriendelijke groet,"
Het algemeen beleid #groeten

[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 63975 op 04-05-2011 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wat nielson zegt is al intressant!

Wat betreft VPN, ehm... Nouja de ''leek'' taal ontbrak zegmaar in de Engelse tekst. Maar ik dacht misschien is het mogelijk om een server te huren bij een hostbedrijf en via daar de game online te spelen (het is geen shooter dus lag maakt niet veel uit :) )

@fridgeman, klinkt goed! Kan iemand hier een beetje simpel uitleggen hoe dat dan werkt? ''huur'' je dan ip adressen ofso.. ?

Het spijt me maar heb nog niet zo heel veel verstand van dit soort zaken, zit pas 2 dagen rond te snuffelen hoe we het probleem van online spelen op zouden kunnen lossen, ik vond het al heel wat dat ik er achter was dat het aan het IP adres lag haha!

Maar we komen er wel met jullie hulp!

[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 405407 op 04-05-2011 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonwin7
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-05 22:20
Anoniem: 405407 schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 11:32:
Wat nielson zegt is al intressant!

Wat betreft VPN, ehm... Nouja de ''leek'' taal ontbrak zegmaar in de Engelse tekst. Maar ik dacht misschien is het mogelijk om een server te huren bij een hostbedrijf en via daar de game online te spelen (het is geen shooter dus lag maakt niet veel uit :) )
mag ik vragen wat voor spel het is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@leonwin7,

Ehm nou van alles, van starcraft tot pokergames, oude warcraft games, beetje oldskool :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 405407 schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 11:32:
@fridgeman, klinkt goed! Kan iemand hier een beetje simpel uitleggen hoe dat dan werkt? ''huur'' je dan ip adressen ofso.. ?

Het spijt me maar heb nog niet zo heel veel verstand van dit soort zaken, zit pas 2 dagen rond te snuffelen hoe we het probleem van online spelen op zouden kunnen lossen, ik vond het al heel wat dat ik er achter was dat het aan het IP adres lag haha!

Maar we komen er wel met jullie hulp!
haha!, wat dacht je ervan info te verkrijgen op die BlackVPN site ofso? https://www.blackvpn.com/about/ of inlezen wat een VPN is/doet? Wikipedia: Virtueel Particulier Netwerk

Dit is n.l. GoT en niet www.houdmehandjevast.nl, dus we verwachten eigen inzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22-05 09:51
Ik had toevallig gisteren hetzelfde probleem. Nu heb ik de mazzel dat ik zelf een private server heb, maar even snel een VPN tunnel daarnaartoe opzetten was niet zo snel gebeurd. Niet de tijd genomen om uitgebreid te debuggen maar vermoedelijk kreeg ik geen IP van de VPN verbinding omdat ik bij die server niet uitkom op een netwerk maar direct op het internet. Bijkomend detail is dat alle verbindingen naar die server stuk gingen in heel het huis (inclusief andere pc's) op het moment dat ik probeerde te connecten, iets wat enigszins apart is in mijn ogen.

Met het risico dat ik het topic een beetje kaap (TS wil toch misschien dezelfde kant uit). Is het mogelijk om een VPN verbinding op te zetten met een server die alleen maar een verbinding naar het internet heeft, om al het internet verkeer via die server te laten lopen? Of heet dit weer anders? Iemand die mij een duwtje of zoekterm in de juiste richting wil geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Sleepkever schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 11:40:
zoekterm in de juiste richting wil geven?
SSL / PROXY / DNS...

Ik kan hier niet linken maar staat een leuk artikeltje op filesharefreak.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindStorm
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-01-2024
Sleepkever schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 11:40:
Met het risico dat ik het topic een beetje kaap (TS wil toch misschien dezelfde kant uit). Is het mogelijk om een VPN verbinding op te zetten met een server die alleen maar een verbinding naar het internet heeft, om al het internet verkeer via die server te laten lopen? Of heet dit weer anders? Iemand die mij een duwtje of zoekterm in de juiste richting wil geven?
Ja, zoekterm bijvoorbeeld 'openvpn redirect-gateway'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@fridgeman, die van blackvpn was ik al aan het doorlezen en wikipedia heb ik al geraadpleegd! :) maar er zijn niet echt ergens handleidingen ofso, en als je alles zelf moet doen zonder verstand lukt dat vaak niet.

Sorry dat ik zo veel vragen stel, en jullie nog meer vragen aan mij hebben ik snap dat het lastig is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20531

Gaat VPN niet enorm langzaam zijn bij spellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Anoniem: 20531 schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 11:43:
Ligt eraan hoe/wat je aankoopt of instelt... Ik kan gewoon VPN'en op de volledige snelheid van mijn thuisverbinding... Hoe de latency uiteindelijk uitkomt, dat durf ik niet te zeggen want ik speel geen games op de PC al enige tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindStorm
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-01-2024
Niet per definitie, maar het kan wel, aangezien je verbindingssnelheid nu afhankelijk wordt van meerdere componenten (ipv pc->host wordt het pc->vpn->host)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22-05 09:51
MAX3400 schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 11:41:
[...]

SSL / PROXY / DNS...

Ik kan hier niet linken maar staat een leuk artikeltje op filesharefreak.com
SSL is in dit geval niet geschikt volgens mij(?), game connect automagisch naar verschillende IP's en zelf een IP invullen is er helaas niet bij Wel geschikt dus, Putty of de linux SSH client kunnen prima een locale SOCKS proxy opzetten die het verkeer via SSH naar de remote server route. was even totaal vergeten dat dit allemaal prima via SOCKS kan, stom.

Je kan natuurlijk al het verkeer via een SOCKS proxy redirecten, en er zijn handige wrappers voor zoals sockscap zodat je bijna elk willekeurig programma kan redirecten. Nadeel is wel dat je zelf een proxy ergens moet vinden die redelijke latencies heeft, maar dat is in mijn geval gelukkig geen probleem. :)

[ Voor 13% gewijzigd door Sleepkever op 04-05-2011 12:02 . Reden: incorrecte informatie er even uit gehaald. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 405407 schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 11:43:
@fridgeman, die van blackvpn was ik al aan het doorlezen en wikipedia heb ik al geraadpleegd! :) maar er zijn niet echt ergens handleidingen ofso, en als je alles zelf moet doen zonder verstand lukt dat vaak niet.

Sorry dat ik zo veel vragen stel, en jullie nog meer vragen aan mij hebben ik snap dat het lastig is :)
Bij BlackVPN huur je een VPN verbinding, je krijgt dus voor X aantal maanden 1 VPN tunnel ter beschikking, als je daarmee verbinding maakt, lijkt het voor de buitenwereld net alsof je ergens anders zit (m.a.w., je hebt een ander WAN IP)

1 computer in je thuisnetwerk heeft geen VPN verbinding nodig, alle andere wel. Dus per extra computer dien je een BlackVPN abbo te nemen. (Er van uitgaande dat het spel 1 verbinding per WAN IP toelaat en niet meer)
Niet gemerkt bij BlackVPN NL, bittorrent daarintegen zorgt voor enorm hoge pings. (Of je dat nou over het VPN pompt of niet, dat maakt niet uit)

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 63975 op 04-05-2011 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oke tweakers! het gaat denk ik lukken! Heb op blackvpn even rondgesnuffeld, en daar dit gevonden wat voor mij uiteindelijk belangrijk is:

Unblock Skype, IM clients (MSN, Yahoo, AOL, ICQ, etc), online games and more.

Dat doen ze dus door eerst met hun te verbinden, en via hun het internet op.

Kosten: 5 euro per maand, dat is zéker te overzien.

Nou rest mij nog 1 vraag: is dat dan 5 euro per huishouden, of per pc? dat is niet echt duidelijk op de site, welke overigens deze is: https://www.blackvpn.com/checkout/eu/

thx alvast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
haha je beantwoord mijn vraag al voordat ik hem stel, helderziend?

Hee thanks allemaal, het gaat lukken denk ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:24
Je moet wel even opletten of je router meerdere VPN verbindingen ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hmm... Hoe kom je daar achter :) ? 3 man zit op draad en 2 doen wireless met de laptop. Ik weet niet of het zo is dat als je apart kunt internetten je ook apart VPN kunt gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier EmielW. in "Ervaringen met VPN aanbieders" staat nog een code om 2 maanden gratis BlackVPN te krijgen (Je betaalt dus maar voor 1 maand, €5)

En mocht je router >1 VPN verbinding niet aankunnen, krijg je binnen 14 dagen 100% van je geld terug;
Money Back Guarantee
If you contact us within the first 14 days of your first purchase then you are entitled to a full 100% refund, regardless of the reason for your cancellation. However if your account is suspended or terminated due to a violation of our Terms of Service then we will not refund any remaining account balance.
* Anoniem: 63975 moest maar eens bij BlackVPN gaan solliciteren als verkoper...

[ Voor 61% gewijzigd door Anoniem: 63975 op 04-05-2011 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Fridgeman je hebt me wel echt veel geholpen! Enorm bedankt & respect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22-05 13:00

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Hoi :)

Je bent al geholpen, maar toch wil ik je nog even melden dat het topic wat je nu gestart hebt beter in Netwerken geplaats had kunnen worden.
Tevens kan je veel van dergelijke vragen al oplossen door eens goed rond te zoeken (via Google of de Got Search) op wat sleutelwoorden.
Via een routed subnet kan je op een enkele aansluiting meerdere IP adressen verkrijgen. Je krijgt dan bijvoorbeeld een heel (klein) subnet toegewezen met een 29bit netwerkmasker (255.255.255.240) wat je de beschikking geeft over 8 IP adressen. Van deze adressen kan je het eerste adres niet gebruiken aangezien dit het (all zero) netwerk adres is. De laatste (all ones) is je broadcast, die is ook onbeschikbaar. Blijft er nog 6 over waarvan je er 1 nodig hebt als router IP. Totaal dus 5 publieke IP adressen voor 5 verschillende systemen.

Via een VPN kan je natuurlijk doen alsof je vanaf een ander IP adres komt.

Ik verplaats het topic (aangezien het je eerste topic is) wel even naar Netwerken. Let er in het gevolg op dat je het juiste subforum kiest. Elk subforum heeft een Beleidstopic (bovenaan in de lijst) waarin het e.e.a. aan regels staat. Bij twijfel kan je een moderator of admin aanschieten via de DM :)

Ik zoek nog een engineer met affiniteit voor Security in de regio Breda. Kennis van Linux, Endpoint Security is een pré. Interesse, neem contact met me op via DM.

Pagina: 1